خانهاخبار
تصویر پنل نمایش نوکیا 9 از نسبت تصویر 18:9 خبر می‌دهد

تصویر پنل نمایش نوکیا 9 از نسبت تصویر 18:9 خبر می‌دهد

تصاویر زنده تازه‌ای منتسب به پنل جلوی دو گوشی نوکیا به نام‌های Nokia 9 و Nokia X7 منتشر شده است. هیچ کدام از این مدل‌ها در تصاویر فاش شده با بریدگی حاشیه طراحی نشده‌اند و به نظر می‌رسد که HMD Global قصد دارد تازه‌ترین گوشی پرچمدار خود را با نسبت تصویر 18:9 معرفی کند.
۱۳۹۷/۶/۲۶

در خلال هفته‌های اخیر بارها شاهد انتشار تصاویر رندری و زنده منتسب به پرچمدار Nokia 9 بودیم که آن را با دوربین مرموز 5 گانه در پنل پشتی به نمایش گذاشتند. حالا تصویر زنده تازه‌ای منتسب به این پرچمدار منتشر شده است که طراحی پنل جلوی آن را نشان می‌دهد.

بهتر است از سال 2018 به عنوان سال ناچ یا همان بریدگی حاشیه یاد کنیم. این ویژگی دردسرساز ابتدا با iPhone X اپل در سال 2017 معرفی شد و پس از تکرار در طراحی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حالا در سه گانه تازه اپل به نام‌های iPhone Xs، iPhone Xs Max و iPhone Xr هم دیده می‌شود. گوشی‌های برند نوکیا که حالا توسط HMD Global توسعه می‌یابند هم از این ترند فراگیر دور نماندند و برخی از آن‌ها با طراحی بریدگی حاشیه معرفی شدند. به همین خاطر درباره Nokia 9 که پرچمدار تازه این برند به شمار می‌رود پیش بینی‌های مختلفی شده است. تا پیش از این تصور می‌شد که Nokia 9 هم مانند بسیاری از پرچمداران امروزی با رویکرد بدون حاشیه توسعه می‌یابد و از بریدگی حاشیه رایج یا قطره‌ای در آن بهره گرفته می‌شود. اما حالا تصویر پنل جلو که منتسب به آن فاش شده است نشان می‌دهد که این گوشی سطح بالا همچنان از نسبت تصویر 18:9 بهره می‌برد و علاوه بر گوشه‌های خمیده همچنان حاشیه‌های نسبتا باریکی در قسمت بالا و پایین پنل نمایش آن دیده می‌شود. همچنین شایان ذکر است که حسگر، دکمه یا حتی برند سازنده در حاشیه قسمت پایین دیده نمی‌شود اما بریدگی‌هایی در حاشیه باریک بالای پنل نمایش طراحی شده است. به طور مشخص در این باره باید به بلندگوی مکالمه، دوربین سلفی و لوگوی برند نوکیا در حاشیه بالای صفحه نمایش سمت راست اشاره کنیم. همچنین چراغ نوتیفیکیشن LED و حسگرهای مجاورتی در سمت چپ این حاشیه قرار گرفته‌اند.

image

همان‌طور که اشاره کردیم، پرچمدار Nokia 9 قرار است به دوربین اصلی با لنزهای 5 گانه در پنل پشتی مجهز شود. هنوز جزئیات همه لنزها را نمی‌دانیم اما گفته می‌شود که این ماژول علاوه بر لنز اصلی از یک لنز RGB و یک لنز مونوکروم هم بهره می‌برد. شایعه شده است که دو لنز دیگر این سیستم تصویربرداری احتمالا از نوع تله فوتو و زاویه باز طراحی می‌شوند و البته همگی حاصل همکاری لنز با برند محبوب نوکیا هستند.

علاوه بر پنل جلوی پرچمدار Nokia 9، پنل جلوی گوشی دیگری هم که حدس می‌زنیم Nokia X7 باشد، فاش شد. به نظر می‌رسد که این مدل برخلاف نسل‌های قبلی Nokia 5X و X6 بدون بریدگی حاشیه توسعه یابد. درواقع پنل جلوی منتسب به این گوشی بسیار شبیه به پرچمدار Nokia 9 دیده می‌شود.

image

در حال حاضر اطلاعاتی درباره تاریخ احتمالی رونمایی از گوشی‌های Nokia 9 و  Nokia 7X در دسترس نیست. از طرفی انتظار می‌رود Nokia 9 از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت بگیرد و به همین خاطر ممکن است در ماه اکتبر یا اوایل نوامبر سرانجام شاهد رونمایی از آن باشیم. کوالکام قصد دارد در دسامبر که آخرین ماه سال است از تازه‌ترین پلتفرم موبایلی پرچمدار خود به نام اسنپ‌دراگون 855 پرده بردارد و به همین خاطر احتمالا پیش از معرفی این پردازنده تازه شاهد معرفی پرچمدار Nokia 9 خواهیم بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سینا

۱۳۹۷/۶/۲۶
بررسی نوکیا ۸ رو انجام بدید

علیمردانی

۱۳۹۷/۶/۲۶
سال بعد ناج یا بریدگی بالای صفحه رو اپل از محصولاتش به قطع حذف میکنه .
سامسونگ ، سونی و نوکیا هم این مورد رو به خوبی دانسته و از امسال محصولاتشون رو بدون ناج تولید کرده اند .