خانهاخبار
تماشا کنید: محققان تبلتی با نمایشگر لوله شونده توسعه دادند

تماشا کنید: محققان تبلتی با نمایشگر لوله شونده توسعه دادند

محققین دانشگاه کوئین به تازگی از یک نمونه‌ی آزمایشی رونمایی کردند که عملکرد تبلت‌ها را در مقیاسی کوچک‌تر و با ظاهری جدید به نمایش می‌گذارد و بخشی از فناوری صفحه نمایش‌ منعطف محسوب می‌شود که مدت‌هاست شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و الجی در حال توسعه‌ی آن بوده‌اند.
۱۳۹۷/۶/۱۷

این دستگاه MagicScroll نام دارد و یک نمونه‌ی واقعی است که شباهت زیادی به یک کاغذ لوله شده دارد؛ اجزای این تبلت نیز توسط چاپگرهای سه بعدی ساخته شده است. البته توسعه‌ی این محصول در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و ظاهر آن هنوز کمی عجیب است، اما تیم محققان توسعه‌ دهنده‌ی آن معتقدند که این طراحی برای زمانی که بخواهید از دستگاه به عنوان یک گوشی هوشمند استفاده کنید بهترین طرح موجود است و در سایر مواقع یک تبلت واقعی را در اختیار شما می‌گذارد. به علاوه، می‌توان آن را در جیب نیز قرار داد.

image

MagicScroll در دو طرف خود حلقه‌هایی دارد و این طراحی باعث می‌شود که بتوان نمایشگر را به راحتی رول کرد. در ویدیويی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، می‌بینیم که چطور دو حلقه‌ی اطراف نمایشگر برای بالا و پایین کردن لیست مخاطبین استفاده می‌شوند و زمانی که کاربر به مخاطب مورد نظر رسید چگونه صفحه نمایش را بزرگ‌تر می‌کند تا به جزئیات مخاطب مورد نظر دسترسی داشته باشد. در هنگام استفاده از این دستگاه در حالتی که نمایشگر دستگاه را باز کنیم، ابعاد آن به ۷.۵ اینچ می‌رسد و گفته شده این صفحه نمایش از رزولوشن 2K بهره می‌برد. ممکن است فکر کنید که استفاده از این دایره‌ها در اطراف نمایشگر بهتر از ژست‌های لمسی و حرکتی برای تعامل با نمایشگر منعطف و لوله شده‌ی این دستگاه است، اما ظاهرا به کار گیری آن‌ها به این دلیل بوده که نمایشگر در وضعیت لوله شده نمی‌تواند فرمان‌های لمسی را اجرا کند. علاوه بر این، حلقه‌ها در زمان دریافت اعلان‌ها با ویبره به کاربر اطلاع رسانی می‌کنند.

همچنین، تبلت MagicScroll به یک دوربین نیز مجهز شده است که برای تشخیص ژست‌های حرکتی در زمانی که نمایشگر رول شده است به کار می‌رود. محققین استفاده از این دوربین را به نینتندو Wiimote تشبیه می‌کنند. این طرح که البته کار کردن با آن کمی عجیب به نظر می‌رسد، ایده‌ی جالبی است که باید دید آیا در نهایت می‌تواند خود را با استفاده‌های روزمره‌ی کاربران تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند وفق دهد یا خیر. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)