خانهاخبار
جمع‎بندی همه شایعات در مورد آیفون XS اپل

جمع‎بندی همه شایعات در مورد آیفون XS اپل

اپل تا چندی دیگر از جدیدترین مدل‌های آیفون خود رونمایی خواهد کرد و آیفون XS هم از جمله محصولاتی است که انتظار می‌رود به خانواده آیفون‌های اپل ملحق شود.
۱۳۹۷/۶/۱۲

اپل در این هفته رسما اعلام کرد که روز 21 شهریور ماه در طی مراسمی از آیفون‌های جدید خود رونمایی می‌کند. هما‌ن‌طور که پیش‌تر در اخبار سایت جی اس ام خواندید، احتمالا در این مراسم شاهد رونمایی از سه مدل آیفون جدید باشیم که یکی از این مدل‌ها «آیفون Xs»  نام دارد.

با توجه به نزدیک شدن به مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید، امروز جمع‌بندی شایعات در مورد آیفون Xs را در جی اس ام می‌خوانید.

نام

در این هفته ما به قطعیت رسیدیم که نام آیفون‌های جدید اپل چه خواهد بود. بعد از ماه‌ها گمانه زنی و شایعات، نام آیفون Xs برای محصول جدید اپل تایید شده است. البته لازم است در اینجا نکته‌ای را متذکر شوم و آن این است که نام این گوشی آیفون ایکس اس نخواهد بود و به صورت آیفون 10 (تن) اس تلفظ می‌شود. کلمه X که اپل پیش‌تر آن را به عنوان نام یکی از آیفون‌های خود برگزید یک کلمه یونانی به معنای عدد 10 است و با ایکس (X) انگلیسی تفاوت دارد.

گذشته از این‌ها، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که اپل ممکن است پسوند «پلاس» را از نام آیفون Xs حذف کند. اگر این خبر صحت داشته باشد، تاییدی بر این مدعاست که اپل می‌خواهد همان روش نام‌گذاری آیپدها را در آیفون نیز در پیش بگیرد؛ یعنی داشتن دو سایز نمایشگر تحت عنوان یک اسم.

نمایشگر و اندازه

در زمینه سایز نمایشگر باید گفت که آیفون 10 اس با دو سایز نمایشگر روانه بازار می‌شود: یک نسخه 5.8 و یک نسخه 6.5 اینچی. در ساخت هردو این نمایشگرها از شیشه‌های OLED استفاده خواهد شد.

انتظار نداریم که شکل کلی دستگاه‌های جدید با آیفون X تفاوت چندانی داشته باشد و تصاویر و رندهای منتشر شده نیز مهر تاییدی بر این انتظار ما هستند. در زمینه رزلویشن نمایشگر هم می‌توان همان رزلویشن 2435 در 1125 با 458 پیکسل بر اینچ را انتظار داشت.

image

تصاویر شماتیکی که تاکنون منتشر شده‌اند حکایت از آن دارند که نسخه 6.5 اینچی آیفون Xs با سایز 157.53 میلی‌متر و 77.44 میلی‌متر عرضه می‌شود و ضخامت آن نیز 7.85 میلی‌متر خواهد بود که از آیفون 8 پلاس با یک نمایشگر 5.5 اینچی کوچک‌تر است. خبرگزاری بلومبرگ در ادامه گزارش‌های خود در مورد آیفون‌های جدید اپل ادعا کرده است که نسخه 6.5 اینچی آیفون Xs به رزلویشن 1242 در 2688 با 458 پیکسل بر اینچ مجهز است.

البته دلیل استفاده از نمایشگرهای بزرگ‌تر را می‌توان در قابلیت پشتیبانی آن‌ها از برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری جستجو کرد. نسخه بتا Ios 12 فاش کرده است که آیفون Xs نسخه 6.5 اینچی ممکن است همانند آیپد از اپلیکیشن‌های افقی پشتیبانی کند. بدین طریق می‌توان در صفحه اطلاعات بیشتری را نمایش داد.

سخت افزار

انتظار می‎‌رود هر دو نسخه آیفون Xs به پردازنده A12 مجهز شوند. A12 اولین پردازنده اپل است که با معماری 7 نانومتری ساخته می‌شود و می‌تواند ضمن کاهش اندازه و ضخامت، عملکرد و سرعت بهتری را ارائه دهد. با این پردازنده جدید می‌توان به بهبود عمر باتری‌های آیفون نیز امیدوار بود.

کارشناسان و صاحب نظران این حوزه متفق القول هستند که اپل در آیفون Xs بیشتر تمرکز خود را روی بخش سخت افزار قرار خواهد داد. گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده‌اند نیز تا حدود زیادی این ادعا را تایید می‌کند. همچنین برخی بنچمارک‌های تایید نشده نیز از آیفون جدید منتشر شده‌اند که براساس آن‌ها آیفون Xs به 4 گیگابایت رم مجهز است که نسبت به آیفون 10، 1 گیگابایت پیشرفت را نشان می‌دهد.

دوربین

علاوه بر سخت‌افزار، اپل احتمالا بخش زیادی از تمرکز خود را روی دوربین آیفون Xs خواهد گذاشت. هرچند که برخی از گزارش‌ها ادعا می‌کردند که اپل ممکن است امسال از یک آیفون با 3 لنز دوربین رونمایی کند، اما به نظر نمی‌رسد که کوپرتینویی‌ها حداقل برای مراسم 21 شهریور چنین برنامه‌ای داشته باشند و اگر ساخت آیفونی با 3 لنز در برنامه باشد، احتمالا در شهریور سال آینده باید منتظر معرفی آن باشیم و نه امسال.

خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داده است که دوربین آیفون‌های جدید شاهد بهبودهای قابل توجهی خواهد بود و اساسا بخش دوربین و سخت‌افزار دو بخشی هستند که اپل حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کرده است. برای اینکه کاملا بدانید ساکنان کوپرتینو چه خوابی برای دوربین آیفون Xs دیده‌اند باید تا 21 شهریور صبر کنید و با پوشش زنده جی اس ام از این کنفرانس همراه باشید.

رنگ‌ها

آیفون Xs برخلاف پیشینیان خود در رنگ جدید طلایی نیز عرضه می‌شود. البته اپل قرار بود آیفون 10 را در ابتدا با این رنگ روانه بازار کند، ولی اکنون این گزینه رنگی به آیفون Xs منتقل شده است. تصاویری که تاکنون از این گوشی منتشر شده‌اند هم وجود رنگ طلایی برای نسخه Xs را تایید می‌کنند. البته طلایی تنها رنگ Xs نخواهد بود و همان رنگ‌های سنتی نقره‌ای و خاکستری نیز هنوز قابل سفارش هستند.

image

سیم‌کارت، آداپتورها و کابل‌ها

حداقل از وقتی که من به یاد دارم همیشه این شایعه مطرح بوده است که اپل امسال آیفون‌هایی با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان را روانه بازار خواهد کرد. اما آن‌گونه که از خبرها و شایعات برداشت می‌شود ممکن است سرانجام امسال این اتفاق رخ بدهد و شاهد رونمایی از یک آیفون با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت باشیم. این آیفون احتمالا فقط در برخی نقاط جهان در دسترس قرار خواهد گرفت. پشتیبانی از دو سیم کارت به دارندگان گوشی‌های آیفون اجازه می‌دهد تا در طول سفر بتوانند راحت‌تر بین اپراتورهای مختلف جابجا شوند.

همچنین گزارش‌های دیگر بر این نکته تاکید داشتند که اپل امسال از قرار دادن آداپتور تبدیل لایتنینگ به جک 3.5 میلی‌متری هدفون در جعبه دستگاه اجتناب خواهد کرد. اپل همزمان با معرفی آیفون 7 این آداپتور را در جعبه دستگاه قرار می‌داد.

نکته دیگر این است که انتظار می‌رود اپل کابل‌های شارژ USB-C را به همراه آیفون Xs عرضه کند. این بدان معنی است که شما می‌توانید همراه با خرید آیفون، یک شارژر USB-C را به همراه یک کابل USB-C به لایتنینگ دریافت کنید.

قیمت

پیش‌بینی می‌شود قیمت نسخه 5.8 اینچی آیفون Xs از 899 دلار آغاز شود که 100 دلار از قیمت پایه آیفون 10 ارزان‌تر است. همچنین قیمت نسخه پایه آیفون 6.5 اینچی نیز احتمالا حدود 999 دلار باشد. پیش‌بینی دقیق قیمت‌ها قبل از اعلام رسمی اپل کمی دشوار است و مبالغ گفته شده فقط قیمت‌های تخمینی هستند. البته با توجه به اینکه قیمت بالای پایه آیفون X اپل را در فروش آن کمی با مشکل مواجه کرد، شاید بتوان این نکته را قطعی دانست که قیمت پایه آیفون‌های جدید کمتر از آیفون X خواهد بود.

پیش‎‌بینی شما در مورد آیفون XS چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Reza

۱۳۹۷/۶/۱۳
با این حساب من اگه یک سال کار کنم خرج خواب و خوراکم را هم از جیب خودم ندم باز موقع خرید آی‌فون ایکس پول کم میارم. خدا چرا نمیشه ما فقرا هم آی‌فون ایکس تو دستمون باشه ?

بهراد

۱۳۹۷/۶/۱۲
آخه که چی آخه این خبرهارو میگین والا به درک که آیفون xs میخواد چیجوری باشه وقتی دیگه ما با این قیمتها که قدرت خرید حتی یه 6s دست دوم هم دیگه نداریم خوندن این خبرها جز اعصاب خورد کنی وعذاب هیچی برامون نداره

مهدی

۱۳۹۷/۶/۱۲
کاش دو سیم کارت باشه ینی میشه!؟؟؟؟

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۱۲
پیش‌بینیِ من از xS فقط قیمتش است که یقیناً نجومی خواهد بود. دلار شده ۱۲۰۰۰ تومان، یعنی با ماشین‌حسابِ نوکیا 1100 هم که حساب کنی، باز میشه چیزی حدود ۱۲میلیون تومان! خب خیلیا نمی‌تونن بخرن، ولی جوابِ قلب‌شون را چی بدن؟؟ قلبی که به عشقِ اپل می‌تپه، که می‌خوام صدسالِ سیا ن‌َتَپِه