خانهاخبار
IFA 2018: هوآوی از AI Cube رونمایی کرد؛ اسپیکر هوشمند الکسا به همراه مودم 4G

IFA 2018: هوآوی از AI Cube رونمایی کرد؛ اسپیکر هوشمند الکسا به همراه مودم 4G

بر خلاف آنچه از اسمش به ذهن می‌رسد، AI Cube هوآوی اصلا مکعب نیست و در واقع یک استوانه است که همزمان به عنوان یک اسپیکر هوشمند مجهز به دستیار صوتی الکسا و یک مودم 4G قابل استفاده است.
۱۳۹۷/۶/۱۰

امسال هوآوی دست پر به برلین آمد و پس از معرفی چیپست قدرتمند کایرین ۹۸۰، از اسپیکر هوشمند خود نیز در IFA 2018 رونمایی کرد. همان‌طور که ذکر شد AI Cube یک اسپیکر هوشمند است که در عین حال می‌توان از آن به عنوان مودم نیز استفاده کرد. البته برند مشهور Harman Kardon نیز با همراهی NETGEAR از محصولی مشابه به نام Orbi Voice در همین نمایشگاه رونمایی کردند که این دستگاه نیز از دستیار صوتی الکسا بهره می‌گیرد. 

image

با توجه به این که مدت‌هاست در خبرها به این موضوع اشاره می‌شود که کمپانی‌های چینی به دلیل قوانین حاکم در کشورشان به دنبال عرضه‌ی دستیارهای صوتی اختصاصی خود هستند و پیش از صریحا به هوآوی نیز اشاره شده بود، انتظار داشتیم اگر این شرکت از اسپیکر هوشمندی رونمایی می‌کند، از دستیار صوتی خود در آن بهره بگیرد. اما از سویی این اقدام هوآوی را تحسین می‌کنیم، زیرا الکسا دستیاری است که مدت‌هاست در بازار حضور دارد و آمازون سرمایه گذاری زیادی روی آن دارد و مدام در حال توسعه است و ممکن است دستیارهای صوتی جدید در نسخه‌های اولیه‌ی خود با مشکلاتی روبرو شوند که دستیارهای با تجربه‌تر مانند الکسا و گوگل اسیستنت از آن در امان هستند. همچنین، هوآوی برندی نیست که به بازار چین محدود باشد و در حال حاضر در اکثر مناطق دنیا از جمله اروپا و آمریکا حضور دارد، بنابراین بهره گیری از الکسا که در این بازارها محبوبیت مناسبی دارد به رشد او کمک می‌کند.

بازار اسپیکرهای هوشمند یک بازار روبه رشد است که پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۲ به ارزش ۱۷.۴ میلیارد دلار برسد و در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از خانواده‌های جهان از اسپیکرهای هوشمند در زندگی روزمره‌ی خود کمک می‌گیرند. بنابراین، با توجه به جاه‌ طلبی‌های هوآوی، حضور او در این حوزه دور از ذهن نبود. نمایشگاه IFA 2018 نیز میزبان شرکت‌های زیادی است که از اسپیکرهای هوشمندشان رونمایی می‌کنند. بسیاری از اسپیکرهای معرفی شده از گوگل اسیستنت استفاده می‌کنند اما آن دسته از شرکت‌ها که روی محصولات خانه‌ی هوشمند تمرکز دارند به الکسای شرکت آمازون روی آورده‌اند که در حال حاضر یکپارچگی بهتری با پلتفرم خانه‌ی هوشمند دارد.

همچنین این اسپیکر به عنوان یک مودم 4G نیز عمل می‌کند می‌تواند به‌ صورت وای‌فای دستگاه‌های مختلف را تغذیه کند. این ویژگی بیشتر از غرب در شرق و به ویژه در شرق آسیا که سرعت اینترنت 4G بسیار بالاست کاربرد دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)