خانهاخبار
IFA 2018: توشیبا از تلویزیون‌های مجهز به الکسا رونمایی کرد؛ ریموت کنترل را دور بیاندازید!

IFA 2018: توشیبا از تلویزیون‌های مجهز به الکسا رونمایی کرد؛ ریموت کنترل را دور بیاندازید!

کمپانی توشیبا در نمایشگاه IFA 2018 شهر برلین از تلویزیون‌های جدید خود رونمایی کرد که به دستیار صوتی الکسا مجهز شده‌اند و کاربر را از در دست گرفتن ریموت کنترل بی‌نیاز می‌کنند. این تلویزیون‌ها که با پنل‌های OLED و LCD تولید شده‌اند، در سال به زودی به بازار می‌آیند.
۱۳۹۷/۶/۱۰

توشیبا امروز در نمایشگاه IFA اعلام کرد اکثر تلویزیون‌های هوشمند این شرکت که در سال ۲۰۱۹ راهی بازار خواهند شد، چه از نوع OLED و چه از نوع LCD، به دستیار صوتی الکسا مجهز می‌شوند به نحوی که کاربر را از ریموت کنترل بی‌نیاز می‌کند. مزیت این تلویزیون‌های جدید این است که می‌توان با استفاده از فرامین صوتی کنترل کاملی روی دستگاه داشت.

با فرا خواندن الکسا می‌توان به تنظیم صدا، تغییر شبکه‌ها و ورودی‌های دستگاه، پخش موزیک، خواندن اخبار توسط این دستیار، باز کردن اپلیکیشن‌ها، دریافت فیلم‌های پیشنهادی و تمامی قابلیت‌های دیگری که آمازون برای الکسا در اختیار توسعه‌ دهندگان سوم شخص گذاشته است، دسترسی داشت. تمامی این اتفاقات به لطف میکروفون‌های دور برد تعبیه شده در تلویزیون‌های توشیبا ممکن خواهند شد و مانند اسپیکرهای اکو، الکسا در این تلویزیون‌ها نیز دائما در حال گوشی کردن به محیط برای دریافت فرمان صوتی شما خواهد بود.

در حال حاضر هیچ تلویزیونی امکان استفاده از الکسا با بهره گیری از میکروفون‌های دور برد را در اختیار کاربران نمی‌گذارد. تلویزیون‌های فعلی توشیبا که با نام Fire TV شناخته می‌شوند کاربر را به صحبت با الکسا از فاصله‌ی نزدیک  یا اتصال اسپیکرهای اکو و یا لوازم جانبی مانند Fire TV Cube و Fire TV Stick به تلویزیون، محدود می‌کنند.

همچنین، بسیاری از تلویزیون‌های توشیبا به زودی قابلیت فعال‌سازی Amazon Dash برای تعویض باتری‌های ریموت کنترل مجهز خواهند شد؛ به این صورت که در صورت نیاز به تعویض باتری، به طور خودکار این موضوع را تشخیص و باتری‌های جدید مناسب با آن را سفارش خواهد داد.

image

طرح‌های مفهومی از نسل آینده‌ی تلویزیون‌های این شرکت نیز در برلین به نمایش گذاشته شد که گویا هنوز تا مرحله‌ی تولید فاصله دارند و دستگاه‌هایی که امروز با خود به IFA 2018 آورده بود تنها بازار اروپا را هدف گرفته‌اند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)