خانهاخبار
IFA 2018: میان رده BlackBerry KEY2 LE معرفی شد

IFA 2018: میان رده BlackBerry KEY2 LE معرفی شد

کمپانی BlackBerry در تلاش برای کاهش اخرین گوشی هوشمندش KEY2 یک نسخه ساده‌تر و ارزان‌تر را از آن معرفی کرده است. این گوشی KEY2 LE نام دارد و در سه رنگ و دو کانفیگ حافظه معرفی شده است.
۱۳۹۷/۶/۹

گوشی هوشمند BlackBerry KEY2 با قابلیت‌های مفید و آن صفحه کلید فیزیکی بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما نمی‌توان فراموش کرد که مشخصات فنی میان رده‌ای دارد و در عین حال به قیمت یک پرچمدار در بازار به فروش می‌رسد. کمپانی TCL هم ظاهرا به همین خاطر تصمیم گرفته است تا نسخه ارزان‌تر و ساده‌تری را از گوشی مذکور روانه بازار کند. این گوشی روز گذشته تحت عنوان BlackBerry KEY2 LE در نمایشگاه بین المللی IFA 2018 در برلین آلمان رونمایی شد.

طراحی ظاهری

BlackBerry KEY2 LE به همان صفحه نمایش 4.5 اینچی موجود در KEY2 استاندارد مجهز شده و وضوح تصویر 1620 در 1080 هم در آن حفظ شده است. اگر این دو گوشی را در کنار هم بگذارید و آن‌ها را مقایسه کنید، تفاوتی در کیفیت کلی تصویرشان نمی‌بینید.

image

زیر صفحه نمایش هم صفحه کلید فیزیکی با دکمه فاصله قرار گرفته است که همچنین به عنوان حسگر اثرانگشت هم عمل می‌کند. البته این موضوع هم باید توجه داشته باشید که صفحه کلید فیزیکی در KEY2 LE فاقد قابلیت عملکرد به عنوان پد حرکتی است. پنل پشتی در KEY2 LE هم ساده نیست و الگوی به خصوصی دارد اما این الگوی برجسته با طراحی پنل پشتی در KEY2 اصلی متفاوت است. بدنه اصلی هم در BlackBerry KEY2 LE مانند KEY2 از جنس پلی کربنات به جای فلز طراحی شده است.

مشخصات فنی

گوشی هوشمند تازه  BlackBerry KEY2 LE از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 636 که درواقع پردازنده میان رده توانایی به شمار می‌رود قدرت می‌گیرد. این گوشی همچنین 4 گیگابایت رم دارد و در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 32 گیگابایت معرفی شده است. KEY2 LE به دوربین اصلی دوگانه با چینش افقی در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی مجهز شده است و برخلاف KEY2 با لنزهای 12 مگا پیکسلی از لنزهای 13 و 5 مگا پیکسلی بهره می‌برد. از طرفی دوربین سلفی در KEY2 LE تغییر نکرده و همان لنز تکی 8 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است.

image

این میان رده تازه از بلوتوث نسخه 5.0، NFC، پورت ارتباطی USB Type-C و جک هدفون پشتیبانی می‌کند و از باتری کوچک‌تری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد که کمپانی TCL ادعا می‌کند می‌تواند با یک بار شارژ کامل حدودا 22 ساعت دوام بیاورد. علاوه بر موارد مذکور سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو به صورت پیش فرض روی KEY2 LE نصب شده است و احتمالا با تأخیر کوتاهی پس از عرضه رسمی به اندروید 9.0 پای ارتقا می‌یابد.

همان‌طور که گفتیم، KEY2 LE نسخه سطح پایین‌تری از KEY2 است اما همچنان از قابلیت‌های پیشرفته و امنیتی مانند DTEK Security Manager، ابزار Privacy Shade، برنامه BlackBerry HUB، BBM و BlackBerry Locker بهره می‌برد.

قیمت نهایی

BlackBerry تلاش کرده است تا با معرفی KEY2 LE گوشی ارزان‌تری را روانه بازار کند. نسخه 32 گیگابایتی این گوشی تازه 399 دلار / 339 یورو / 349 پوند قیمت گذاری شده است در حالی که نسخه 64 گیگابایتی‌اش 449 دلار / 429 یورو / 399 پوند قیمت دارد. BlackBerry KEY2 LE در رنگ‌های قرمز، مشکی و طلایی معرفی شده است و هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ نهایی عرضه آن در دسترس نیست. BlackBerry در کنار این گوشی همچنین دو قاب محافظ رسمی هم مخصوص آن معرفی کرده است. این دو قاب به شکل تاشو و نرم منعطف هستند و هیچکدام برای قابلیت پرداخت موبایلی NFC مشکلی به وجود نمی‌آورند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۳/۱
میان رده؟ حتما شوخی میکنی! قیمتش الان نزدیک 7 میلیونه اخه مگه تو ای کشور خراب شده میانرده دیگه وجود داره .دیگه فقط مونده glxبیاد گوشی هاش گرون کنه ... خدا وکیلی دیگه به گوشی نگین میان رده اونم با ای قیمت ....

آواره

۱۳۹۷/۱۰/۲۳
399دلار میانرده حساب میشه اونم تو ای کشوررر؟؟؟?والا خوبه