خانهاخبار
IFA 2018: گوشی هوشمند HTC U12 Life معرفی شد

IFA 2018: گوشی هوشمند HTC U12 Life معرفی شد

اچ تی سی در اولین روز از برگزاری نمایشگاه IFA 2018 از تازه‌ترین گوشی هوشمند خود پرده برداشت. U12 Life محصول تازه این سازنده تایوانی است که شباهت ظاهری‌اش به گوشی‌های پیکسل احتمالا مهم‌ترین نکته درباره آن است.
۱۳۹۷/۶/۸

اچ تی سی سرانجام از تازه‌ترین گوشی خود به نام U12 Life رونمایی کرد. مراسم رونمایی این گوشی در برلین آلمان برگزار شد و قرار است اواخر ماه سپتامبر روانه بازار شود. برخلاف انتظارها، گوشی هوشمند تازه اچ تی سی به اندروید 8.1 اوریو به جای اندروید وان مجهز شده است.

image

پنل پشتی این گوشی با نوعی طراحی دوگانه اکریلیک صاف و خطوط افقی روی سطح شیشه‌ای ساخته شده و نمای جالبی به آن بخشیده است. نمای نهایی پنل پشتی در گوشی U12 Life بسیار شبیه به گوشی‌های پیکسل گوگل به نظر می‌رسد اما نباید ظاهر منحصر به فردش را هم نادیده گرفت. اچ تی سی این گوشی تازه را در دو رنگ آبی و بنفش معرفی کرده است و تا اواخر سپتامبر قرار است شاهد عرضه این نسخه‌ها در بازارهای مختلف باشیم.

U12 Life مانند U12 Plus صفحه نمایش 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 دارد. وضوح تصویر در این پنل نمایش 2160 در 1080 است و کیفیت آنچنان فوق العاده‌ای ندارد اما خبر خوب این که اچ تی سی در مقابل طراحی بریدگی حاشیه (ناچ) در دستگاه هوشمند تازه خود مقاومت کرده است. U12 Life برخلاف پرچمدار U12 Plus از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره می‌برد و از طراحی‌اش حذف نشده است.

image

دو نکته مهم در U12 Life وجود دارد که به عمر باتری و کیفیت دوربین مربوط می‌شود. این گوشی از باتری 3600 میلی آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد که البته از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. پورت شارژ U12 Life مانند اغلب گوشی‌های تازه از نوع USB Type-C در نظر گرفته شده و توان شارژر آن 10 وات است.

میان رده تازه این برند تایوانی به دوربین دوگانه اصلی با لنزهای 16 و 5 مگا پیکسلی و چینش عمودی در پنل پشتی مجهز شده است. حسگر اصلی این ماژول دارای گشودگی 2.0 است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد؛ لنز 5 مگا پیکسلی ثانویه هم برای ثبت تصاویر با افکت بوکه در آن تعبیه شده است.

یک حسگر 13 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.0 و فلش LED اختصاصی هم برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدیویی در پنل جلو طراحی شده است. دوربین اصلی قادر است ویدیوهای 1080 و 2160 را به ترتیب با سرعت 60 و 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و بیشینه کیفیت ضبط ویدیوهای سلفی هم 1080 گزارش شده است.

میان رده زیبای HTC U12 Life از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 636 قدرت می‌گیرد و به 4 گیگابایت رم مجهز شده است. حافظه داخلی این گوشی 64 گیگابایت است و می‌توانید آن را به کمک کارت حافظه جانبی ارتقا دهید.

اچ تی سی میان رده تازه خود را با پشتیبانی از دو سیم کارت و شبکه ارتباطی LTE (Cat. 11 تا 600 مگابیت برثانیه دانلود و 75 مگا بیت بر ثانیه آپلود) توسعه داده است. هر دو سیم کارت می‌توانند به شبکه LTE متصل شوند. همچنین باید اشاره کنیم که U12 Life از Wi-Fi ac، بلوتوث نسخه 5، NFC و GPS/GLONASS هم پشتیبانی می‌کند. U12 Life در ابعاد 158.5 × 75.4 × 8.3 میلی متر طراحی شده است و 175 گرم وزن دارد.

اچ تی سی قصد دارد U12 Life را اواخر ماه سپتامبر روانه بازار اروپا، آسیا و خاورمیانه کند. قیمت حدودی آن معادل 335 دلار اعلام شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

جواد

۱۳۹۷/۶/۱۵
درسته. از پشت که عین آیفون x هست
یه آیفون x با اثر انگشت

ghasemi377

۱۳۹۷/۶/۹
گوشی عالی با امکانات فوق العاده / ان شالله که قیمتش که به صرفه باشه البته تو ایران /

حسام

۱۳۹۷/۶/۹
من همیشه htc رو دوست داشتم اما واقعا با این طراحی ناامیدم کرد

امیر

۱۳۹۷/۶/۸
بسیار زیبا و خوش قیمت

حامد

۱۳۹۷/۶/۸
خخخخخخخخ .... بازم این اچ تی هنگ پرید تو کار بزرگترا... من جای اچ تی هنگ بودم اون زیر پله رو واگذارش میکردم به یه کفاش