خانهاخبار
iPhone Xs پرچمدار جدید اپل در سال 2018 است

iPhone Xs پرچمدار جدید اپل در سال 2018 است

نام‌گذاری آیفون‌های 2018 یکی از چالش‌برانگیزترین کارهایی است که اپل باید تا چند هفته آینده انجام دهد و براساس یک گزارش جدید، احتمالا یکی از مدل‌ها با نام تجاری iPhone Xs عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۶/۶

خبرگزاری بلومبرگ در گزارش جدید مدعی شده است که آیفون‌های 2018 اپل نام‌گذاری متفاوتی نسبت به نسل قبل دارند؛ از آنجایی‌که تغییرات احتمالی در آیفون‌های امسال چندان گسترده نیست، کوپرتینویی‌ها احتمالا آیفون‌های جدید خود را با پسوند S ارائه می‌دهند.

Mark Gurman و Debby Wu دو تحلیل‌گر برجسته بلومبرگ اخیرا گزارشی را از مشخصات و قابلیت آیفون‌های 2018 اپل منتشر کرده‌اند. آن‌طور که پیداست، پرچمداران جدید کوپرتینویی‌ها تا چند هفته دیگر به صورت رسمی معرفی خواهند شد و تمامی مدل‌ها به آیفون 10 شباهت دارند؛ هرچند، تفاوت قیمت و مشخصات برگ برنده آیفون‌های جدید اپل است که باعث خواهد شد این مدل‌ها محبوب شوند. منابع مطلع با برنامه‌های اپل مدعی شده‌اند که برخی اعضای این شرکت آیفون‌های 2018 را یک ارتقای جزئی نسبت به نسل قبل یعنی مدل‌هایی که در سال گذشته عرضه شده‌اند؛ عنوان می‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا برخی گمان کنند که آیفون‌های جدید اپل با پسوند S راهی بازار خواهند شد؛ کوپرتینویی‌ها زمانی از پسوند S برای نام‌گذاری آیفون‌ها استفاده می‌کنند که طراحی گوشی‌های خود را تغییر نمی‌دهند اما مشخصات آن‌ها را بهبود داده و قابلیت‌های جدیدی را به همراه آیفون‌های خود ارائه می‌دهند. در همین رابطه، اعلام شده است: «اپل تغییرات گسترده‌تر را برای سال آینده درنظر گرفته است».

image

همچنین در ادامه اضافه شده است که کوپرتینویی‌ها هنوز به نام مشخصی برای آیفون‌های خود دست پیدا نکرده‌اند؛ ظاهرا اپل درنظر داشته تا مدل‌های OLED را با نام تجاری iPhone Xs ارائه دهد. کوپرتینویی‌ها پیش‌تر آیفون 6s و آیفون 5s را با این پسوند ارائه داده‌اند که ارتقای جزئی نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود؛ هرچند گمان می‌رفت با عرضه iPhone 8، کوپرتینویی‌ها از چنین نام‌گذاری برای گوشی‌های هوشمند خود صرف‌نظر کنند. با این‌حال، نام آیفون‌های 2018 چندین‌بار تغییر پیدا کرده است و به همین جهت، مشخص نیست که در نهایت آیفون‌های جدید اپل چه نامی دارند.

به گزارش یک منبع مطلع، آیفون‌های جدید اپل را در انتخاب نام تجاری با مشکل مواجه کرده‌ است. کوپرتینویی‌ها امسال سه گوشی آیفون عرضه خواهند کرد که طراحی مشابهی دارند و تمامی آن‌ها نیز به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز شده‌اند اما ارزان‌قیمت‌ترین مدل (نسخه 6.1 اینچی) نسبت به نسخه میان‌رده (آیفون 10 اس با نمایشگر 5.8 اینچی) نمایشگر بزرگ‌تری دارد که می‌تواند مشتریان را سردرگم نماید [اپل معمولا گوشی‌های خود را که قیمت بالاتری دارند و به نمایشگر بزرگ‌تر مجهز شده‌اند، با پسوند «پلاس» ارائه می‌دهد]. 

همچنین اعلام شده است که اپل احتمالا آیفون جدیدی را با پسوند «پلاس» عرضه نخواهد کرد؛ از پسوند «پلاس» برای نام‌گذاری آیفون‌ 5.5 اینچی اپل در سال 2014 استفاده شده بود که با نام تجاری آیفون 6 پلاس به بازار عرضه شد. پس از آن، نسخه 5.5 اینچی آیفون 6 اس و آیفون 7 با پسوند «پلاس» معرفی شد. 

در رابطه با زمان رونمایی از آیفون‌های 2018 اپل اطلاعات مختلفی وجود دارد اما با توجه به روند رونمایی از پرچمداران پیشین اپل، تاریخ 12 سپتامبر برای معرفی جانشین آیفون 10 محتمل به‌نظر می‌رسد. همچنین پیش‌فروش این مدل‌ها در تاریخ 14 سپتامبر آغاز خواهد شد و سفارش مشتریان از تاریخ 21 سپتامبر تحویل داده می‌شود. احتمال می‌دهیم که تا چند هفته دیگر، دعوت‌نامه‌های رسمی برای مراسم رونمایی از آیفون‌های 2018 منتشر شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۶
آیفون Xs به محضِ اینکه بیاد 25میلیون پولشه?
دستِ هر کی که دیدید بدانید او میلیاردره!
چون آدم‌معمولی صدسال‌ نمی‌تونه بخره