خانهاخبار
آیفون‌های 2018 در فروش جهانی رکورد می‌زنند

آیفون‌های 2018 در فروش جهانی رکورد می‌زنند

سه آیفون تازه قرار است سپتامبر امسال رسما معرفی شوند. گزارش‌های اخیر معتقدند که اپل موفق می‌شود تا 18 ماه پس از عرضه این گوشی‌ها حدودا 350 میلیون واحد از آن‌ها را در بازارهای مختلف به فروش برساند و رکورد فروش خودش را جابجا کند.
۱۳۹۷/۶/۵

خبرگزاری 9to5Mac به نقل از برخی تحلیل گران ادعا کرده است که سه گانه آیفون‌های 2018 اپل در بازه زمانی 12 تا 18 ماهه آینده موج عظیمی از به روزرسانی‌ها و بهبودها را با معرفی خود وارد دنیای موبایل می‌کنند. گزارش GBH Insights هم اشاره دارد که اپل با ارائه سه مدل آیفون متفاوت و هدف گرفتن بسیاری از کاربران در بخش‌های مختلف بازار موبایل احتمالا موفق خواهد شد در بازه زمانی یک ساله از زمان عرضه حدودا 350 میلیون دستگاه از آن‌ها را به فروش برساند.

میزان فروش آیفون‌های سه گانه در سال 2017 هم در سطح مطلوبی قرار داشت اما آنقدر رضایت بخش نبود که دارندگان آیفون‌های قدیمی‌تر را تشویق کند گوشی‌های خود را به مدل‌های تازه به روزرسانی کنند. این موضوع احتمالا به این خاطر پیش آمده است که آیفون 8 نسبت به آیفون 7 تنها اندکی تغییر کرده و آیفون 10 هم با قیمت گزافی روانه بازار شده است. بدین ترتیب کاربران به خاطر قیمت بالای آیفون 10 ترجیح دادند این مدل را تهیه نکنند یا باتوجه به تفاوت‌های معدود آیفون 8 نسبت به نسل قبلی برای خرید این مدل تمایلی از خود نشان ندادند. همین استدلال درباره مدل پلاس هم صدق می‌کند.

image

اما حالا قرار است یک آیفون پلاس سطح بالا، یک مدل نسخه بهبود یافته از آیفون 10 و همچنین یک آیفون ارزان‌تر معرفی شوند. عرضه این سه گانه تازه می‌تواند کاربران و مصرف کنندگان محافظه کار را بیش از پیش تحریک و آن‌ها را وادار به خرید کند. انتظار می‌رود عرضه این گوشی‌های تازه به شکل موجی فراتر از انتظار جریان پیدا کند و حتی رکورد فروش کمپانی اپل را هم در هم بشکند.

در این گزارش‌ها پیش بینی شده است که بازار چین سهم عظیمی از فروش آیفون‌های 2018 داشته باشد. تقریبا 100 میلیون نفر کاربر آیفون در چین وجود دارد و انتظار می‌رود که حدودا 60 تا 70 میلیون نفر از آن‌ها در 18 ماه آینده گوشی‌های خود را به مدل‌های تازه‌تری ارتقا دهند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حسام

۱۳۹۷/۶/۵
جوجه را آخر پاییز می شمارند...امیدوارم این استراتژی هم مثل تولید ایفون ارزون 5c با شکست مواجه نشه، مگه چه نوآوری آیفون ها دارند جز اینکه تکنولوژی صفحه ال ای دی اون هم سامسونگ داشته...باید قبول کرد که بعد از مرگ استیو جابز اپل یک بال خود را از دست داد و دیگه اپل قرار نیست دنیا رو مثل قبل عوض کنه.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۵
اتفاقاً برعکس. این تو بمیری با اون تو بمیریا فرق داره؛ دیگه مگه الان کسی می‌تونه اپل بخره؟ مگر یه پولِ مُفتی داشته باشی و هزینه کنی. و اِلا کسی که با "زحمت" پول درمیاره خرجِ اپل نمیکنه(در شرایط‌فعلی)