خانهاخبار
هرآنچه درباره The Last Of Us Part 2 می‌دانیم

هرآنچه درباره The Last Of Us Part 2 می‌دانیم

در این مطلب قصد داریم که تمامی اطلاعات و جزییات منتشر شده پیرامون عنوان The Last Of Us Part 2 که یک عنوان انحصاری پلی استیشن ۴ است را در یک قالب جمع آوری کنیم.
۱۳۹۷/۶/۲

اگر از فرد آشنا با بازی‌های ویدیویی بپرسید که بهترین بازی منتشر شده بر روی پلی استیشن ۳ و یا حتی پلی استیشن ۴ چه بوده، حتما با پاسخ The Last Of Us مواجه خواهید شد. این یک عنوان سوم شخص شوتر از نوع نسبتا ترسناک است که در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار برای پلی استیشن ۳ و سال بعد برای پلی استیشن ۴ عرضه شد. این عنوان تا بحال بیش از ۲۰۰ جایزه مختلف را به عنوان بهترین بازی دریافت کرده است که طبیعتا دلایل زیادی دارد:  The Last Of Us از گیم پلی تا داستان، همگی را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است. در سال ۲۰۱۶ و مراسم PSX سونی بود که ناتی داگ، توسعه دهنده این عنوان، از عنوان The Last Of Us Part 2 رونمایی کرد که بشدت مورد استقبال و توجه کاربران قرار گرفت. بعد از آن شاهد انتشار تریلری خشن و تاریک در مراسم PGW 2017 بودیم که جزییاتی از شخصیت‌های جدید این بازی در اختیار ما گذاشت و در نهایت در مراسم E3 2018 شاهد اولین گیمپلی این بازی بودیم. قطعا از زمان رونمایی رسمی از این عنوان تا به امروز اطلاعات زیادی از The Last Of Us Part 2 منتشر شده است و در ادامه قصد داریم که تمام اطلاعات و خبرهای مهم درباره این بازی را جمع بندی کرده تا ببینیم که چه چیزهایی را از این بازی می‌دانیم.

شما در نقش الی ظاهر خواهید شد

image

در نسخه اول The Last Of Us شما در نقش شخصیت بسیار محبوب جوئل ظاهر می‌شدید. حال به گفته ناتی داگ و درست همانطور که در گیمپلی دیدیم،‌ شخصیت اصلی قابل بازی در The Last Of Us Part 2 الی خواهد بود. نمی‌خواهیم چیزی را اسپویل کنیم، اما در نسخه اول این بازی،‌ الی بیشتر نقش همراه و کمکی برای جوئل بود تا یک شخصیت کاملا مستقل و حال به نظر می‌رسد که نوبت به الی رسیده تا داستان The Last Of Us را ادامه دهد. قطعا ناتی داگ با اضافه کردن دو شخصیت در بازی برای بسیاری الهام بخش شد،‌ اما به شکل عجیبی در گیمپلی بازی The Last Of Us Part 2 شاهد شخصیت همراهی برای الی نبودیم. خوشبختانه نیل دراکمن،‌ نویسنده و کارگردان این بازی اعلام کرده است که شخصیت همراه الی صرفا در گیمپلی حضور نداشت و قطعا شخصی برای کمک و همراهی الی حضور خواهد داشت. درکل این‌ها تمام اطلاعاتی هستند که از شخصیت اصلی بازی می‌دانیم.

داستان و شخصیت‌های جدید

image

قطعا از عواملی که باعث شد The Last Of Us به چنین محبوبیتی برسد، داستان سرایی جذاب و وجود شخصیت‌هایی پیچیده و با روابطی ویژه بود و به همین دلیل،‌ انتظارات از نسخه دوم این بازی فوق العاده زیاد است. همانند نسخه اول، The Last Of Us Part 2 در دنیایی آخر الزمانی در جریان است که در آن باید در جنگ با انسان‌ها و هیولاهای زامبی-صفت باشید (در واقع این شخصیت‌ها زامبی نیستند). در این بازی، گروهی به ظاهر مذهبی وجود دارند که به فجیع ترین شکل ممکن، افراد مخالف و خارج از گروه خود را به قتل می‌رسانند و احتمالا بخش اعظمی از بازی پیرامون این گروه مطرح خواهد شد. The Last Of Us Part 2 نزدیک به ۵ بعد از بازی اول اتفاق می‌افتد و این یعنی که الی حالا ۱۹ سال سن دارد و به گفته کارگردان،‌ الی در این نسخه به دنبال آرامش و طبیعی بودن ظاهری است، که با وجود تمام اتفاقات نسخه اول بازی کاملا منطقی به نظر می‌رسد. بخش اعظمی از بازی The Last Of Us Part 2 در شهر سیاتل اتفاق خواهد افتاد و به گفته نیل دراکمن،‌ محوریت اصلی این بازی براساس نفرت است. اگر نمی‌دانستید، نسخه اول این بازی داستانی بر اساس عشق را روایت می‌کرد. در The Last Of Us Part 2 شاهد افزوده شدن چند شخصیت جدید هستیم که به جز یک یا دو سناریو، نمی‌دانیم که چه ارتباطی با الی و این نسخه از بازی دارند. در تریلر دوم که در PGW نمایش داده شد،‌ سه شخصیت به نام‌های Lev, Yara و Emily حضور داشتند، اما قطعا مرموز ترین شخصیت، زنی است که هنوز نام مشخصی نداشته، نقش مهمی در این تریلر داشت و اجرای آن بر عهده Laura Bailey است. به گفته بازیگر این شخصیت، استرس ایفا کردن نقش این زن بسیار سخت است و می‌خواهد انتظارات را برآورده کند. آیا شما می‌دانید که این شخصیت که خواهد بود؟ در کامنت‌ها پاسخ خود را با ما در میان بگذارید. در تریلر بعدی هم شاهد رونمایی از دو شخصیت مهم یعنی Dina و Jesse بودیم که خود بحث‌های جنجالی زیادی را در بین کاربران راه انداختند. حال از این صحبت‌ها بگذریم، داستان بازی با وجود اطلاعات منتشر شده کاملا مشخص نیست و تنها چند تئوری مختلف در دسترس است. نیل دراکمن به همراه نویسنده سریال محبوب WestWorld  یعنی Halley Gross درطی یک پنل خبری در PSX 2017 به شکل نسبتا مستقیمی اعلام کردند که شخصی در این بازی قطعا حامله خواهد بود و به زودی متوجه خواهید شد که درباره چه حرف می‌زنیم. 

یکی بگوید جوئل کجاست!؟

image

قطعا یکی از مهمترین صحبت‌هایی که پس از انتشار تریلر اول مورد بحث واقع شد،‌ حضور جوئل در این بازی بود. به گفته برخی کاربران، جوئل در تریلر اول بازی The Last Of Us Part 2 صرفا تصور ذهنی الی بوده و شخصیت او در این بازی مرده است. قطعا همچنان هم نگرانی هایی برای هواداران وجود دارد که وضعیت جوئل چگونه است، پس اگر شما هم از این دسته افراد هستید، این قسمت را با دقت بخوانید. بازیگر شخصیت جوئل، تروی بیکر به طور رسمی در این بازی حضور دارد و این مهر تاییدی بر حضور کلی جوئل در این بازی است. حال درباره وضعیت زنده یا مرده بودن او: اگر آخرین تریلر یا همان گیمپلی The Last Of Us Part 2 را تماشا کنید،‌ وقتی که Jesse درحال صحبت با الی است، از شخصی که به نام Old Man یادش می‌کند صحبت‌هایی را به میان می‌آورد. به گفته نیل دراکمن، منظور از این عبارت همان جوئل است و خود این نشانه‌هایی از زنده بودن او در این بازی بود. البته هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت که جوئل در طول بازی زنده خواهد بود، چراکه The Last Of Us Part 2 تنها در یک بازه زمانی مشخص جریان نخواهد داشت و احتمالا فلش بک‌هایی به گذشته خواهد داشت. نیل دراکمن در پاسخ به این سوال که آیا جوئل زنده است، گفت که هیچ کس در این بازی در امان نیست و به نظر می‌رسد که باید منتظر جزییات بیشتری بود تا از وضعیت جوئل اطمینان حاصل کرد. 

سیستم مبارزه بازی چگونه خواهد بود؟

image

همانطور که گفتیم،‌ The Last Of Us سیستم مبارزه و شوتر فوق العاده ای در زمان خود داشت و همچنان پس از گذشت ۵ سال از عرضه می‌توان آن را از بهترین‌ها خواند،‌ پس قطعا انتظارات بازهم برای این بخش بسیار زیاد است. بهترین روش برای پاسخ به سوال بالا، این است که یک بار دیگر، گیمپلی این عنوان را تماشا کنید. اما به طور کلی،‌ به نظر می‌ٰرسد که اقدامات جدید ناتی داگ باعث شده که تجربه بازی کردن The Last Of Us Part 2 واقعی تر از همیشه به نظر بیاید. برای مثال،‌ در کمتر بازی مشاهده می‌شود که شخصیت اصلی، تیری که به شانه اش خورده را به بیرون فرو بکشد!‌ به گفته دو سرپرست اصلی این بازی، وقتی که الی در این بازی تیر بخورد، سیستم هدف گیری او دچار مشکل می‌شود و تا زمانی که به جای امنی نرفته و تیر را به بیرون نکشید، شرایط همین گونه خواهد بود. این موضوع فوق العاده است، خصوصا برای یک بازی که درحال اجرا بر روی پلی استیشن ۴ است. علاوه بر این مورد، الی حالا می‌تواند در زیر ماشین‌ها و وسایل نقلیه اطرافش پناه ببرد تا از دشمنان خود در امان باشد. صحبت از دشمنان شد؛ اصولا هوش مصنوعی برای دشمن در یک بازی بسیار مهم است و آنطور که در گیم پلی بازی دیدیم،‌ ناتی داگ بخش هوش مصنوعی بازی را به شکل ویژه ای بهبود بخشیده است. برای مثال، دشمنان شما در این بازی، هم دیگر را به اسم صدا می‌کنند که به ظاهر موردی ساده به نظر می‌رسد، اما در باطن این موضوع نیازمند هوش مصنوعی فوق العاده‌ ای است و به نظر می‌رسد که ناتی داگ در بهبود آن موفق بوده است. در نهایت بد نیست اشاره کنیم که الی به دلیل داشتن جثه‌ای کوچک تر از جوئل، حالا می‌تواند در مقابل ضربه دشمن جا خالی بدهد که یک تکنیک فوق العاده جذاب برای بازی است. اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که عاشق بازی‌های مولتی پلیر آنلاین هستید، ناتی داگ اعلام کرده که همانند نسخه اول، امکان بازی کردن به صورت چند نفره در این عنوان وجود خواهد داشت.

The Last Of Us Part 2 در چه تاریخی عرضه خواهد شد؟

image

اگر شما هم مانند من برای عرضه نهایی این بازی مشتاقید،‌ احتمالا درک خواهید کرد که چقدر صبر کردن برای چنین عنوانی سخت است؛ خصوصا زمانی که تاریخ عرضه رسمی برای بازی منتشر نشده است. تا جایی که می‌دانیم، The Last Of Us Part 2 در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد که مشخصا بازه چندان واضحی نیست. حال یک تئوری جالب وجود دارد:

نسخه اول The Last Of Us در تاریخ ۱۴ ژوئن (نزدیک به روز پدر) منتشر شد،‌ عنوانی که جوئل (که یک پدر است) حضور ویژه ای در آن داشت. بسته الحاقی این بازی یعنی The Last Of Us Left Behind در تاریخ ۱۴ فوریه (نزدیک به روز ولنتاین) منتشر شد و در آن داستان عشق روایت می‌شد. حال صحبت‌هایی در میان کاربران وجود دارد که در The Last Of Us Part 2،‌ داستان الی و مادرش روایت خواهد شد. پس اگر همین رویه را دنبال کنیم،‌ بازی The Last Of Us Part 2 باید در روز مادر عرضه شود. روز مادر در ماه مه سال ۲۰۱۹ خواهد بود و اگر این تئوری درست باشد، باید تا تابستان سال آینده شاهد عرضه نهایی این بازی باشیم. درکل این جمع بندی بود از مهم ترین اطلاعاتی که درباره  The Last Of Us Part 2 می‌دانیم. نظر شما چیست؟ آیا شما هم منتظر این بازی هستید؟‌ فکر می‌کنید که داستان این نسخه چگونه روایت خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

arman

۱۳۹۸/۲/۲۲
ممنون از شما من که بی صبرانه منتظرام

Yones

۱۳۹۷/۶/۲۴
ممنون از اطلاعاتون

shahriyar

۱۳۹۷/۶/۶
نمیدونم چرا بعضی ها هنوز میرن ایکس باکس میخرن:l

ali

۱۳۹۷/۶/۲
آفرین و درود بر شما که بخش گیمینگ رو هم به سایت اضافه کردین
خیلی خوشم اومد از این حرکتتون
در مورد جویل هم بگم که قطعا در بازی حضور خواهد داشت چون اخیرا _تروی بیکر_ رو با لباس مخصوص فیلم برداری نشون دادن ،نگران جویل نباشید چون قطعا تو بازی هست