خانهاخبار
مک مینی و مک‎بوک ایر جدید اپل به‌زودی عرضه خواهند شد

مک مینی و مک‎بوک ایر جدید اپل به‌زودی عرضه خواهند شد

براساس یک گزارش جدید، مک‌بوک ایر و مک مینی جدید اپل در ماه اکتبر راهی بازار می‌شود؛ نسخه جدید مک‌بوک ایر قابلیت‌ هیجان‌انگیزی را به همراه خواهد داشت.
۱۳۹۷/۶/۱

اپل اکنون با ارزش‌ترین شرکت جهان محسوب می‌شود؛ ارزش این کمپانی آمریکایی به یک تریلیون دلار رسیده است و جاه‌طلبی‌های اپل برای بهبود وضعیتش با عرضه محصولات جدید ادامه خواهد یافت. کوپرتینویی‌ها در سال 2020 عینک‌های واقعیت افزوده معرفی خواهند کرد و در سال 2023 شاهد ارائه Apple Car خواهیم بود. همچنین این شرکت وضعیت خود را در بازارهای مختلف از جمله رایانه‌های شخصی و گوشی‌های موبایل با رونمایی از مدل‌ها بهبود خواهد داد.

یکی از موردانتظارترین محصولات اپل، نسخه جدید لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت مک‌بوک ایر است؛ کوپرتینویی‌ها در طی چند سال اخیر روی سری «پرو» مک‌بوک‌های خود متمرکز بوده‌اند اما سری «ایر» را با مشخصات قدیمی همچنان به فروش می‌رسانند. ظاهرا امسال عضو جدید سری از مک‌بوک ایر معرفی خواهد شد که بخشی از قابلیت‌های دوست‌داشتنی مدل‌های پرو را به همراه دارد؛ از جمله این ویژگی‌‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش رتینا اشاره کرد که مک‌بوک ایر جدید از آن استفاده می‌کند. اپل تاکنون مک‌بوک‌های سری «ایر» را با نمایشگر رتینا ارائه نداده است.

image

براساس گزارش تازه منتشر شده، اپل درنظر دارد تا نسخه جدید مک‌ مینی و مک‌بوک ایر را در اکتبر سال جاری میلادی ارائه دهد؛ بلومبرگ این اطلاعات را فاش کرده است. کوپرتینویی‌ها معمولا مک‌های جدید خود را در ماه اکتبر و پس از رونمایی از آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر، ارائه می‌دهند. آن‌طور که اعلام شده است، مک‌بوک ارزان‌قیمت جدید اپل طراحی مانند مک‌بوک ایر خواهد داشت؛ هرچند حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر شده است و کم‌تر از 4 پوند وزن دارد. گفته می‌شود که مدل مذکور به صفحه‌نمایش 13 اینچی مجهز خواهد شد. 

Quanta Computer و فاکس‌کان که تولید مدل‌های فعلی مک‌بوک را برعهده دارند، مدل‌ها جدید را نیز تولید خواهند کرد؛ Quanta Computer مدتی پیش اشاره کرده بود که درآمدش در سه ماهه پایانی سال با تولید «لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت» افزایش خواهد یافت و ظاهرا مک‌بوک ایر یکی از این مدل‌ها است. گفته می‌شود جانشین مک‌بوک‌ ایر اپل با قیمت پایه 999 دلار عرضه خواهد شد. 

مک‌ مینی دیگر محصولی است که اپل به‌زودی نسخه جدید آن‌را معرفی خواهد کرد؛ مک‌های مینی اپل که فاقد نمایشگر هستند، از سال 2014 به‌روز نشده‌اند. مک‌ مینی در واقع بیشتر شبیه به یک کیس است اما ابعاد کوچکی دارد؛ به همین جهت برای استفاده از آن، باید یک نمایشگر خریداری کنید و سپس مک‌ مینی خود را به مانیتور متصل نمایید. نسخه جدید مک‌ مینی بیشر از مدل‌های پیشین قیمت خواهد داشت؛ ظاهرا بهبود سخت‌افزار آن باعث شده است تا اپل قیمتی بالاتر از 499 دلار را برای مک‌ مینی جدیدش درنظر بگیرد. به همین جهت، بعید نیست مک‌ جدید اپل با نام تجاری «مک مینی پرو» ارائه شود.  

در کنار معرفی مک‌های جدید اپل در ماه اکتبر، کوپرتینویی‌ها آیفون‌های 2018 را در ماه سپتامبر عرضه خواهند کرد؛ همچنین نسخه «پرو» تبلت‌های آیپد نیز به‌زودی با قابلیت‌های پیشرفته نظیر سیستم تشخیص چهره Face ID رونمایی خواهد شد. آیپدهای جدید اپل حاشیه‌های باریک‌تری در اطراف نمایشگر خود دارند و فاقد دکمه‌ی فیزیکی Home هستند؛ با این‌حال مانند آیفون 10 بریدگی در بالای نمایشگر آن‌ها ایجاد نخواهد شد. جدا از آیپد، آیفون و مک‌های جدید اپل انتظار داریم ساعت‌های هوشمند اپل واچ در ماه سپتامبر با رونمایی از سری چهارم به‌روز شوند؛ ساعت‌ هوشمند جدید این شرکت آمریکایی در دو مدل عرضه خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)