خانهاخبار
آیفون‌ 6.1 اینچی از پردازنده‌ی A12 اپل استفاده نخواهد کرد!

آیفون‌ 6.1 اینچی از پردازنده‌ی A12 اپل استفاده نخواهد کرد!

طبق خبرها، یکی از سه آیفون امسال با نمایشگر LCD در ابعاد ۶.۱ اینچ استفاده خواهد کرد که ارزان قیمت‌تر از مدل‌های مجهز به نمایشگر OLED است. اما ظاهرا این آیفون از پردازنده‌ی اپل A12 نیز محروم است و از پردازنده‌ی قدیمی‌تر استفاده می‌کند!
۱۳۹۷/۶/۱

انتظار می‌رود در هفته‌ای که از ۱۰ سپتامبر سال جاری آغاز خواهد شد، اپل از محصولات جدیدی رونمایی نماید که شامل اپل واچ جدید، مدل‌های جدید آیپد پرو و سه آیفون جدید است. انتظار می‌رفت اپل در آیفون‌های امسال از چیپست جدید A12 استفاده کند که در حال حاضر در دست توسعه‌ است. اما به لطف کد جدیدی که به تازگی کشف شده است، ظاهرا همه‌ی آیفون‌های ۲۰۱۸ از این امتیاز بهره‌مند نخواهند بود.

در حالی که آیفون X و X Plus سال ۲۰۱۸ به چیپ A12 مجهز خواهند شد، مدل ارزان‌تر که از نمایشگر LCD بهره می‌گیرد از چیپست قدیمی‌تری استفاده می‌کند. در کد فاش شده به «iPhone xx»، «iPhone 9.7» و شماره مدل N84 اشاره شده است که ظاهرا مورد آخر به ایفون ۶.۱ اینچی مربوط است و مشخص شده که این گوشی از چیپ اپل A10 Fusion استفاده خواهد کرد که در آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس به کار گرفته شده بود. همچنین، کدهای مذکور فاش کرده‌اند که گوشی هوشمند جدید اپل از نمایشگر تمام صفحه و بی‌حاشیه بهره می‌برد.

image

از جمله مشخصات احتمالی در نظر گرفته شده برای آیفون ۶.۱ اینچی سال ۲۰۱۸ می‌توان به ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و بهره‌ مندی از FaceID برای تشخیص چهره استفاده کند که جایگزین TouchID خواهد شد. مانند آیفون X، این گوشی نیز در بالای نمایشگر خود یک بریدگی (Notch) خواهد داشت که سنسورهای مربوط به سیستم FaceID و دوربین سلفی و اسپیکر در آن قرار داده می‌شوند. گفته می‌شود از این گوشی با نام آیفون ۲۰۱۸ یاد می‌شود.

تنها یک ماه تا زمان پیش بینی شده باقی مانده‌ است و باید منتظر باشیم تا تلاش اپل برای یک سال آینده‌ی بازار گوشی‌های هوشمند را از نزدیک ببینیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ara

۱۳۹۷/۶/۱
A10 خیلی قدیمیه دیگه حداقل A11 میذاشت با این اوصاف باید ۶۰۰ دلار قیمت بخوره ولی فروش خوبی میکنه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۱
احتمال میدم امسال خام بشم
و
آیفون بخرم