خانهاخبار
اطلاعات تازه و بنچمارک میت 20 لایت هوآوی فاش شد

اطلاعات تازه و بنچمارک میت 20 لایت هوآوی فاش شد

گوشی میان‌رده میت 20 لایت هوآوی به‌تازگی در یک آزمون فاش شده است که عرضه آن‌را در آینده نزدیک وعده می‌دهد.
۱۳۹۷/۵/۳۰

هوآوی خانواده میت 20 را تا پیش از پایان سال 2018 معرفی خواهد کرد؛ براساس شایعات، حداقل سه گوشی از این سری رونمایی می‌شود که دو مدل آن‌ پرچمدار بوده و یک نسخه دیگر نیز به عنوان گوشی میان‌رده راهی بازار خواهد شد. سال گذشته نیز سری «میت 10» در سه مدل عرضه شد؛ میت 10 (پرچمدار)، میت 10 پرو (پرچمدار) و میت 10 لایت (میان‌رده). به همین جهت، انتظار داریم این روند در سال جاری میلادی تکرار شود. 

گوشی میت 10 لایت در سال گذشته با طراحی نزدیک به پرچمداران سری «میت 10» معرفی شده بود؛ تنها مشخصات سخت‌افزاری آن ضعیف‌تر است و هوآوی بدین شکل، موفق شده تا قیمت نسخه «لایت» پرچمداران نیمه دوم سال 2017 خود را کاهش دهد. میت 20 لایت که جانشین این گوشی خواهد بود، اخیرا در آزمون گیک‌بنچ مورد ارزیابی قرار گرفته است و ظاهرا مدل مذکور از نظر قدرت پردازشی، عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد. این فبلت به تراشه Kirin 970 مجهز خواهد شد؛ همان پردازنده‌ای که پیش‌تر در Nova 3i به‌کار گرفته شده بود. در صورتی‌که پیش از معرفی میت 20 لایت، گوشی دیگری با چیپ‌ست Kirin 710 معرفی نشود؛ ارزان‌قیمت‌ترین نسخه از خانواده میت 20، دومین گوشی مجهز به تراشه جدید از سری Kirin خواهد بود. 

image

با توجه به عملکرد تراشه Kirin 710 در گوشی میت 20 لایت، می‌توان گفت این فبلت از نظر پردازشی عملکردی نزدیک به Nova 3i خواهد داشت؛ نسخه «لایت» سری میت 20 موفق به کسب 1598 امتیاز در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی شده است و Nova 3i نیز توانسته امتیاز 1601 را به‌دست آورد. در مقابل، هوآوی پی 20 لایت (Nova 3e) امتیاز 927 را در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی به‌دست آورده است. شیائومی می 8 اس‌ای (Mi 8 SE) که رقیب اصلی میت 20 لایت به شمار می‌رود، موفق شده است گوشی معرفی نشده هوآوی را در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی شکست دهد.

در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی فعال، میت 20 لایت همچنان با اختلاف از پی 20 لایت (Nova 3e) بالاتر است؛ در مقابل، Mi 8 SE موفق شده با اختلاف بالاتر از 1000 امتیاز این گوشی را شکست دهد. همچنین به‌نظر می‌رسد Nova 3i از نظر عملکرد پردازشی در ارزیابی تمامی هسته‌های پردازشی فعال، از Mate 20 Lite موفق‌تر بوده؛ شاید به این دلیل باشد که میان‌رده جدید هوآوی از سری «میت» نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل اندروید یا رام EMUI را اجرا می‌کند و این موضوع روی عملکرد دستگاه تأثیر گذاشته است. به همین جهت، بهتر است تا زمان عرضه نسخه نهایی برای ارزیابی عملکرد این گوشی منتظر باشیم.

گوشی میت 20 لایت با چهار گیگابایت رم در گیک‌بنچ فاش شده است اما نسخه‌ای که پیش‌تر از آن در TENAA رویت شده بود، شش گیگابایت رم داشت؛ شاید به این خاطر باشد که جانشین میت 10 لایت در چندین نسخه راهی بازار می‌شود و مدل پایه به چهار گیگابایت رم مجهز شده است. لازم است اشاره کنیم که میان‌رده جدید از سری «میت» احتمالا در دو مدل راهی بازار می‌شود؛ یکی از نسخه‌ها از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر استفاده می‌کند و مدل دیگر در قاب پشتی خود سنسور اثرانگشت را جای داده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۳۰
بمب‌افکن‌های هوآوی در راه اند???