خانهاخبار
اسنپدراگون 855 را فراموش کنید؛ کوالکام پردازنده اسنپدراگون 8150 را ارائه می‌دهد

اسنپدراگون 855 را فراموش کنید؛ کوالکام پردازنده اسنپدراگون 8150 را ارائه می‌دهد

ظاهرا کوالکام درنظر دارد تا شیوه نام‌گذاری پردازنده‌های موبایلی خود را تغییر دهد و جانشین چیپ‌ست اسنپدراگون 845 را با نام تجاری اسنپدراگون 8150 عرضه نماید.
۱۳۹۷/۵/۲۸

شرکت کوالکام، پردازنده‌های پرچمدار خود را از سری 800 ارائه می‌دهد و آخرین تراشه موبایلی که توسط این سازنده ارائه شده؛ اسنپدراگون 845 کوالکام است که در پرچمداران اندرویدی امسال مورد استفاده قرار گرفته. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که سازنده مذکور دیگر تراشه جدیدی را از سری «اسنپدراگون 800» ارائه نمی‌دهد تا تشخیص تفاوت‌های موجود میان‌ تراشه‌های موبایلی این شرکت و پردازنده‌هایی که برای لپ‌تاپ‌ها ساخته می‌شود؛ ساده‌تر باشد. کوالکام در ماه ژوئن از پردازنده اسنپدراگون 850 رونمایی کرد که برای لپ‌تاپ‌ها توسعه یافته است.

با توجه به اینکه چیپ‌ست اسنپدراگون 845 آخرین پردازنده موبایلی ساخت کوالکام برای گوشی‌های پرچمدار است، انتظار داشتیم جانشین آن با نام تجاری «اسنپدراگون 855» ارائه شود اما به‌نظر می‌رسد که تراشه مذکور با شماره مدل SM8150 در حال توسعه است. SM8150 می‌تواند مخفف عبارت «پلت‌فرم موبایل اسنپدراگون 8150» باشد؛ به عبارت بهتر، اسنپدراگون 8150 به عنوان جانشین اسنپدراگون 845 توسط کوالکام رونمایی شود.

image

این گزارش که از حساب عمومی کارمندان کوالکام نشات می‌گیرد، اشاره دارد که اسنپدراگون 8150 با اسم‌رمز Hana توسعه می‌یابد و ابعاد آن 12.4 در 12.4 میلی‌متر است. همچنین فرآیند ساخت 7 نانومتری Optical Lithography برای توسعه تراشه موبایلی جدید کوالکام مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به همین جهت، ممکن است جانشین پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام نسبت به تراشه اگزینوس 9820 که در سال آینده در پرچمداران سامسونگ به‌کار گرفته می‌شود و از فرآیند ساخت 7 نانومتری EUV در توسعه آن استفاده خواهد شد، ضعیف‌تر باشد. مودم اسنپدراگون X24 کوالکام که از 4G LTE و 5G پشتیبانی می‌کند؛ در تراشه اسنپدراگون 8150 استفاده خواهد شد. در صورتی‌که سازنده‌ای بخواهد گوشی خود را با پشتیبانی حداکثری از قابلیت‌های 5G ارائه دهد، باید به صورت جداگانه از مودم کوالکام X50 در پرچمدارانش استفاده نماید؛ احتمالا نسخه مخصوص گلکسی اس 10 برای بازار ایالات متحده به این مودم مجهز خواهد شد. 

همچنین جانشین پردازنده اسنپدراگون 850 (تراشه مخصوص برای لپ‌تاپ‌های ARM) که پیش‌تر گمان می‌رفت با نام تجاری اسنپدراگون 1000 معرفی شود؛ با شماره مدل SCX8180 توسط کوالکام در حال توسعه است. ضمن اینکه بعید نیست تراشه‌های میان‌رده کوالکام نیز دستخوش تغییر شود؛ این غول سخت‌افزار در حال توسعه دو تراشه با نام تجاری اسنپدراگون 7150 و اسنپدراگون 7250 است که محصولاتی مجهز به آن‌ها عرضه خواهد شد؛ ظاهرا OPPO از جمله اولین سازندگانی خواهد بود که گوشی‌های هوشمندی را با این دو تراشه ارائه می‌دهد. در صورتی‌که گزارش تازه منتشر شده صحت داشته باشد، کوالکام درنظر دارد تا روند نام‌گذاری پردازنده‌های اسنپدراگون 700 را تغییر دهد؛ آن هم در حالی‌که از معرفی این خانواده مدت زمان کوتاهی می‌گذرد.

صرف‌نظر از نام تجاری که برای پردازنده‌های جدید کوالکام درنظر گرفته خواهد شد، انتظار داریم جانشین اسنپدراگون 845 در اواخر سال 2018 معرفی و در اوایل سال آینده، محصولاتی با این چیپ‌ست وارد بازار شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

میلانی

۱۳۹۷/۵/۲۸
تو اکثر بررسی ها دیدم پردازنده اگزینوس سامسونگ از پردازنده اسنپ دراگون بنچمارک بهتری داشته .
اما اگر تو بحث گرافیکی GPU وارد بشیم. که تاثیر زیادش در بازی ها است .
GPU اگزینوس همیشه سری mali هست .
GPU اسنپ دراگون همیشه سری Adreno هست .
در بیشتر بررسی ها همیشه در سخت افزار یکسان پرازنده گرافیکی Adreno عملکرد بهتری داشته .
من خودم اسنپ دراگون رو همیشه ترجیح میدم .