خانهاخبار
جزئیات جدید از مک‌بوک ارزان‌قیمت اپل ؛ آیپد مینی جدید عرضه نمی‌شود

جزئیات جدید از مک‌بوک ارزان‌قیمت اپل ؛ آیپد مینی جدید عرضه نمی‌شود

خبرگزاری دیجی‌تایمز مدعی شده است که مک‌بوک ارزان‌قیمت اپل با نمایشگر 13 اینچی در ماه سپتامبر ارائه می‌شود و محصول جدیدی از سری «آیپد مینی» معرفی نخواهد شد.
۱۳۹۷/۵/۲۸

دیجی‌تایمز به‌تازگی گزارشی را منتشر کرده است که جزئیاتی را پیرامون برخی از محصولات احتمالی اپل ارائه می‌دهد. به گفته‌ی این خبرگزاری تایوانی و به نقل از منابع مطلع در صنعت، اپل در ماه سپتامبر از یک مک‌بوک ارزان‌قیمت رونمایی خواهد کرد که از پردازنده کبی لیک بهره می‌گیرد و 1200 دلار قیمت دارد. 

دیجی‌تایمز برای تأخیر در عرضه مک‌بوک ارزان‌قیمت اپل، اینتل را مقصر شناخته است؛ ظاهرا کوپرتینویی‌ها در ابتدا تمایل داشتند تا مک‌بوک 13 اینچی خود را در اوایل سال 2018 ارائه دهند اما از آنجایی‌که محصول موردنظر این شرکت از پردازنده 10 نانومتری ساخت اینتل استفاده می‌کرد و اینتل در تولید پردازنده‌ 10 نانومتری جدیدش با مشکل مواجه شده بود، اپل در نهایت تصمیم گرفت تا مک‌بوک ایر جدیدش را با پردازنده 14 نانومتری کبی لیک ارائه دهد. در همین رابطه، Quanta Computer یکی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ در گزارش خود برای سه‌ماهه پایانی سال 2018 اعلام کرده بود که درآمدش با تولید «لپ‌تاپ ارزان‌قیمت» افزایش خواهد یافت؛ گمان می‌رود مدل مذکور همان مک‌بوک ایر جدید اپل باشد.

image

پد شارژ بی‌سیم AirPower که یک سال از معرفی آن می‌گذرد و قادر است چندین وسیله از جمله ایرپاد، آیفون و اپل واچ را به صورت هم‌زمان شارژ کند؛ امسال وارد بازار می‌شود و جزئیات بیشتر پیرامون زمان عرضه آن در کنفرانس خبری اپل در ماه سپتامبر اعلام خواهد شد. همچنین اعلام شده است که این پد شارژ بین 160 تا 190 دلار قیمت خواهد داشت. البته تأمین‌کنندگان قطعه در رابطه با قیمت نهایی محصولات نمی‌توانند اظهار نظر کنند و ممکن است قیمت نهایی AirPower کم‌تر و نزدیک به 150 دلار باشد؛ پیش‌تر یک خبرگزاری در چین از عرضه پد شارژ بی‌سیم اپل با چنین قیمتی خبر داده بود.

در رابطه با آیپدهای جدیدی که اپل ارائه خواهد داد، خبری از عرضه «آیپد مینی» نیست؛ ظاهرا کوپرتینویی‌ها هیچ برنامه‌ای برای توسعه محصول جدید از سری خانواده «آیپد مینی» ندارند. فروش آیپد مینی 4 به همراه آیپد 9.7 اینچی ارزان‌قیمت اپل که در بهار معرفی شده بود؛ ادامه خواهد یافت. همچنین مدل‌های پرو نیز وارد بازار می‌شوند و خبرگزاری دیجی‌تایمز با تکرار گزارش مینگ‌چی کو، مدعی شده است که آیپدهای پرو در دو مدل 12.9 اینچی و 11 اینچی ارائه خواهند داشت؛ این دو مدل حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی دارند و فاقد دکمه‌ی فیزیکی Home هستند.

گزارش جدیدی که دیجی‌تایمز ارائه داه است، نکته جدیدی را پیرامون آیفون‌های 2018 ارائه نمی‌دهد و تنها این موضوع را که آیفون‌های امسال اپل در سه مدل (دو مدل به نمایشگر OLED مجهز خواهند شد و یک مدل از نمایشگر LCD بهره می‌گیرد) عرضه خواهند شد، تأیید می‌کند. با گزارش‌هایی که پیش‌تر پیرامون آیفون‌های جدید منتشر شده است، انتظار داریم تمامی مدل‌های 2018 فاقد حاشیه باشند و طراحی مانند آیفون 10 ارائه دهند؛ همچنین آیفون‌های OLED به دوربین دوگانه و چهار گیگابایت رم مجهز خواهند شد و نسخه LCD با سه گیگابایت رم و یک دوربین به بازار عرضه می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم که احتمالا رویداد خبری اپل برای معرفی آیفون‌های جدید در تاریخ 12 سپتامبر برگزار خواهد شد. همچنین دعوت‌نامه این مراسم، یک یا دو هفته زودتر برای اصحاب رسانه ارسال می‌شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)