خانهاخبار
معرفی گوشی هیجان‌انگیز نوکیا در 21 اوت؛ نوکیا 9 در راه است؟

معرفی گوشی هیجان‌انگیز نوکیا در 21 اوت؛ نوکیا 9 در راه است؟

شرکت نوکیا با انتشار یک تیزر رسمی وعده داده است که در تاریخ 21 اوت از یکی از موردانتظارترین گوشی‌های سال رونمایی خواهد کرد.
۱۳۹۷/۵/۲۶

شرکت HMD Global در اوایل امسال از گوشی پرچمدار Nokia 8 Sirocco رونمایی کرد که نسخه ارتقا یافته نوکیا 8 محسوب می‌شود؛ آنچه این مدل را نسبت به رقبایش تضعیف نموده، پردازنده قدیمی اسنپدراگون 835 کوالکام است. در همین حال، بیشتر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در نیمه اول سال 2018 با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام معرفی شده‌اند؛ البته ال‌جی نیز در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، پرچمداری را با نام LG V30S ThinQ معرفی کرد که از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده می‌کند.

به همین جهت، نمی‌توان گفت گوشی Nokia 8 Sirocco پرچمدار حقیقی «نوکیا» برای رقابت با دیگر گوشی‌های رده‌بالای امسال از جمله هوآوی پی 20 پرو و گلکسی اس 9 سامسونگ است. اما به‌نظر نمی‌رسد که انتظار کاربران برای معرفی یک پرچمدار حقیقی از سوی HMD Global مدت زمان زیادی به طول بیانجامد چراکه این شرکت در تاریخ 21 اوت از موردانتظارترین گوشی «نوکیا» رونمایی خواهد کرد.

image

در صفحه توئیتر نوکیا اخیرا تصویری منتشر شده است که نشان می‌دهد «یکی از موردانتظارترین گوشی‌های هوشمند» در تاریخ 21 اوت به صورت رسمی معرفی می‌شود. در نگاه اول تشخیص اینکه فنلاندی‌ها با کدام‌یک از محصولات جدید خود کاربران را غافل‌گیر خواهند کرد، ساده به‌نظر نمی‌رسد اما با توجه به شایعاتی که پیش‌تر به‌دست آمده است؛ انتظار داریم نوکیا 9 در این تاریخ به صورت رسمی معرفی شود.

این احتمال وجود دارد که پرچمدار جدید نوکیا به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده باشد؛ همچنین ممکن است نوکیا 9 با صفحه‌نمایش از نوع OLED ارائه شود که به یک ترند در میان گوشی‌های رده‌بالا تبدیل شده است. با این مشخصات، می‌توان انتظار داشت که جانشین نوکیا 8 به رقبای خود یعنی گلکسی اس 9 سامسونگ، آیفون 10 اپل و هوآوی پی 20 نزدیک‌تر شود. بد نیست اشاره کنیم که شرکت HMD Global از یک پنل نمایشگر OLED در پرچمدار Nokia 8 Sirocco استفاده کرده است و به همین جهت، بعید نیست این روند مجددا تکرار شود.

دیگر قابلیت هیجان‌انگیزی که احتمالا توسط پرچمدار آینده شرکت نوکیا ارائه خواهد شد، سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش است. ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر در سال آینده به یک ویژگی رایج در میان گوشی‌های پرچمدار تبدیل خواهد شد اما تاکنون برخی گوشی‌ها با این قابلیت به بازار عرضه شده‌اند؛ هرچند، تعداد مدل‌هایی که از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره می‌گیرند، انگشت‌شمار است یا قیمت بالایی دارند. به همین جهت، ارائه نوکیا 9 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر به روند تجهیز گوشی‌های پرچمدار به این قابلیت سرعت خواهد داد. البته احتمالا در اواخر سال، شاهد عرضه پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو هوآوی خواهیم بود که از حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند.

دوربین دوگانه این روزها در تمامی گوشی‌های پرچمدار ارائه می‌شود (البته از گوشی‌های پیکسل گوگل صرف‌نظر کنید!) و انتظار داریم که نوکیا با ارائه Nokia 9 با دوربین سه‌گانه طرفداران خود را غافل‌گیر کند. در یکی از شایعاتی که پیش‌تر از پرچمدار جدید نوکیا به‌دست آمده بود، به این ویژگی اشاره می‌شود. نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید از دیگر قابلیت‌های احتمالی جانشین نوکیا 8 خواهد بود؛ با توجه به زمان عرضه این گوشی، ممکن است نوکیا 9 از سیستم‌عامل اندروید پای 9 استفاده کند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

جواد

۱۳۹۷/۵/۲۷
من هنوزم ۱۵۲۰ دارم و باهاش حال میکنم

a

۱۳۹۷/۵/۲۷
نوکیا عشق هست و ما با دهه هفتادی ها با نوکیا بزرگ شدیم به امید پیشرفت نوکیا