خانهاخبار
این ویژگی پیکسل‌بوک، باعث تمایز لپ‌تاپ گوگل از رقبا می‌شود

این ویژگی پیکسل‌بوک، باعث تمایز لپ‌تاپ گوگل از رقبا می‌شود

ظاهرا گوگل در حال توسعه ویژگی «Campfire» به صورت اختصاصی برای پیکسل‌بوک است تا تنها این مدل بتواند سیستم‌عامل ویندوز 10 را به همراه سیستم‌عامل کروم اجرا نماید.
۱۳۹۷/۵/۲۶

مدتی است که شایعاتی مبنی بر توسعه ویژگی تحت عنوان Campfire برای بوت دوگانه سیستم‌عامل ویندوز 10 روی کروم‌بوک‌ها منتشر می‌شود. ظاهرا گوگل به دنبال راهی است تا کروم‌بوک‌ها را هرچه بیشتر کاربردی نشان دهد و اجرای سیستم‌عامل رقیب را یک راه‌حل مناسب می‌بیند. کدهایی که اخیرا در Chromium Germit مورد ارزیابی قرار گرفته است، نشان می‌دهد که ویژگی مذکور برای کروم‌بوک‌ها در راه است اما «پیکسل‌بوک» تنها محصولی خواهد بود که از این ویژگی پشتیبانی می‌کند؛ به همین جهت، گمانه‌زنی‌های قبلی مبنی بر امکان بوت سیستم‌عامل ویندوز 10 از طریق پروژه Campfire روی کروم‌بوک‌های مختلف صحت ندارد. به عبارت بهتر تنها در صورتی‌که گوگل کروم‌بوک شما را توسعه داده است، می‌توانید انتظار داشته باشید که سیستم‌عامل ویندوز 10 روی آن اجرا شود؛ در غیر این‌صورت، احتمال اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 به صورت دوگانه روی کروم‌بوک‌های سازندگان دیگر از جمله ایسر، سامسونگ و ... غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

image

در بخشی از کدها اشاره می‌شود که بوت دوگانه یک ویژگی «مختص به محصولی با نام Eve» است؛ به همین جهت، بعید است این قابلیت در آینده‌ی نزدیک برای دیگر کروم‌بوک‌ها ارائه شود. لازم به‌ذکر است که غول جست‌وجو کروم‌بوک Pixelbook را با اسم‌رمز Eve توسعه داده. هنوز نمی‌دانیم کروم‌بوک‌های آینده گوگل با اسم‌رمز Atlas و Nocturne چنین قابلیتی را ارائه خواهند داد یا خیر اما کدهایی که به این دو محصول اشاره دارد، لزوما به معنای پشتیبانی آن‌ها از قابلیت «بوت‌ دوگانه» کمپ‌فایر نیست.

با اضافه شدن سیستم‌عامل ویندوز 10 به جمع پلت‌فرم‌هایی که پیکسل‌بوک قادر به اجرای آن‌ها است و با درنظر گرفتن امکان اجرای برنامه‌های اندرویدی و مبتنی بر لینوکس، به‌نظر می‌رسد که لپ‌تاپ کروم گوگل بیش از پیش کاربردی خواهد بود؛ این موضوع همچنین باعث می‌شود تا عمر مفید پیکسل‌بوک افزایش پیدا کند. این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که بدانید نسل جدید کروم‌بوک‌های گوگل تا چند ماه آینده به صورت رسمی معرفی خواهند شد و امکان بوت دوگانه سیستم‌عامل ویندوز 10 روی پیکسل‌بوک کمک می‌کند تا این مدل به گونه‌ای متمایز جلوه نماید. 

image

براساس شایعات در ماه اکتبر از دو کروم‌بوک جدید گوگل رونمایی خواهد شد؛ ظاهرا هر دو مدل با برند «پیکسل‌بوک» ارائه می‌شوند و قابلیت‌های متفاوتی دارند که احتمالا طرفداران کروم‌بوک‌ها را هیجان زده خواهد کرد. حداقل یک مدل از کروم‌بوک‌های جدید گوگل جداپذیر است و می‌توانید صفحه‌کلید را از بدنه آن جدا نمایید؛ بدین شکل، کروم‌بوک گوگل تبدیل به یک تبلت مجهز به سیستم‌عامل کروم خواهد شد. به همین جهت علاوه‌بر بدنه دستگاه، گوگل دکمه‌های پاور و گوگل اسیستنت را روی صفحه‌کلید نیز تعبیه نموده است.

به همراه کروم‌بو‌ک‌های جدید در ماه اکتبر از گوشی پرچمدار پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل رونمایی خواهد شد و ساعت‌ هوشمند Pixel Watch توسط غول جست‌وجو ارائه می‌شود؛ گوگل تاکنون ساعت‌ هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Wear OS (یا اندروید ور) ارائه نداده است ولی امسال تصمیم دارد با معرفی اولین ساعت‌مچی هوشمندش با رقبای خود از جمله اپل و سامسونگ در این زمینه به رقابت بپردازد. همچنین در ماه اکتبر شاهد رونمایی از نسل جدید پیکسل بادز (Pixel Buds) یا هدفون‌های بی‌سیم گوگل خواهیم بود که احتمالا کاربردی‌تر از مدل‌های فعلی هستند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)