خانهاخبار
اپلیکیشن پایش ورزش و سلامت Google Coach در راه است

اپلیکیشن پایش ورزش و سلامت Google Coach در راه است

گوگل یک نرم افزار تازه به نام Google Coach را برای پایش سلامت و تندرستی کاربران در دست توسعه دارد. این اپلیکیشن احتمالا با اغلب دستگاه‌های هوشمند سازگار خواهد بود اما اطلاعات اصلی را از گجت‌های پوشیدنی دریافت می‌کند.
۱۳۹۷/۵/۲۶

خبرگزاری Android Police روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه که نخواسته است نامش فاش شود گزارش کرد که گوگل در حال توسعه دستیار هوشمند مخصوص پایش فعالیت‌های ورزشی و سلامتی در قالب یک اپلیکیشن به نام Google Coach است. گفته می‌شود که این کمپانی در روند توسعه اپلیکیشن مذکور دستگاه‌های مجهز به Wear OS را در اولویت قرار داده است؛ البته این نرم افزار همچنین قرار است با گوشی‌های هوشمند هم تاحدودی سازگار باشد اما هنوز نمی‌دانیم از ابتدای انتشار روی دستگاه‌های اندرویدی هم در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر. یکی از اهداف اصلی تغییر از Android Wear به Wear OS این بود که نرم افزار مذکور با گوشی‌های آیفون هم سازگار شود. حالا با ورود Google Coach پیش بینی می‌شود که این هدف سرانجام محقق شود.

image

مسئولان پروژه توسعه نرم افزار Google Coach معتقدند که این اپلیکیشن از ابتدای انتشار عمومی روی Google Home، Android TV و سایر پلتفرم‌ها هم قابل استفاده خواهد بود اما همه قابلیت‌های آن تنها در دسترس کاربران دارای گجت‌های سازگار قرار می‌گیرد. اپلیکیشن Google Coach تنها روی این گجت‌های هوشمند به طور کامل مفید واقع می‌شود و می‌تواند داده‌های مربوط به فعالیت‌های ورزشی و سلامتی را از حسگرهای گجت دریافت کند و برای تحلیل عمیق آماده سازد. کمپانی گوگل در حال حاضر اپلیکیشن دیگری به نام Google Fit را برای پایش فعالیت‌های ورزشی در دسترس کاربران قرار داده است اما هنوز نمی‌دانیم Google Coach قرار است جایگزین آن شود یا خیر. گوگل ممکن است Google Fit را به Google Coach ارتقا دهد یا هر دو را به طور مجزا پیش ببرد.

پروژه توسعه نرم افزار مذکور در حال حاضر با اسم رمز Project Wooden در کمپانی گوگل دنبال می‌شود. ممکن است نام آن تا تاریخ انتشار نهایی تغییر یابد و Google Coach هم نباشد. در حال حاضر اطلاعات اندکی درباره قابلیت‌های این اپلیکیشن تازه در دسترس است و همین موضوع نشان می‌دهد که روند توسعه‌اش در فازهای ابتدایی قرار دارد. شایعه شده است که ساعت‌های هوشمند پیکسل گوگل احتمالا در ماه اکتبر رسما معرفی می‌شوند اما توسعه Google Coach تا آن زمان احتمالا تکمیل نمی‌شود. گفته می‌شود که اپلیکیشن Google Coach ترکیبی از قابلیت‌های رایج پایش فعالیت‌های ورزشی و مربی دیجیتالی سلامتی است و با ارسال پیام‌هایی کاربران را تشویق می‌کند سلامتی و تندرستی خود را با یادآوری تمرینات حفظ کنند. این نرم افزار همچنین نکاتی درباره سبک زندگی و تغذیه به کاربران ارائه می‌دهد و قادر است برنامه غذایی مناسب را با طرز تهیه آن براساس خوراک موردعلاقه کاربر در اختیارش بگذارد.

اپلیکیشن Google Coach ممکن است تا حدودی با تقویم دستگاه هوشمند کاربر هم همگام شود تا به کمک هوش مصنوعی تشخیص دهد چگونه باید وعده‌های غذایی و فعالیت‌های روزمره کاربر را برنامه ریزی کند. نوتیفیکیشن‌های این نرم افزار هم احتمالا به شکل بسته جداگانه به نمایش درمی‌آیند تا احتمال اسپم شدن آن‌ها کاهش یابد. گزارش شده است که کمپانی گوگل قصد دارد اپلیکیشن تازه سلامتی خود را پیش از عرضه عمومی و گسترده در حالت بتا آزمایش کند. دارندگان ساعت‌های هوشمند پیکسل آینده گوگل کاندیداهای اصلی دریافت نسخه آزمایشی Google Coach خواهند بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)