خانهاخبار
اطلاعات جدید و قیمت آیفون‌های 2018؛ پشتیبانی از اپل پنسل و حافظه 512 گیگابایتی

اطلاعات جدید و قیمت آیفون‌های 2018؛ پشتیبانی از اپل پنسل و حافظه 512 گیگابایتی

موسسه تحقیقاتی TrendForce اعلام نموده که مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی آیفون‌های 2018 اپل از قلم Apple Pencil پشتیبانی می‌کند و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی دارند.
۱۳۹۷/۵/۲۴

شرکت اپل نزدیک به یک ماه دیگر، آیفون‌های 2018 خود را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد. تاکنون شایعات مختلفی پیرامون جانشین آیفون 10 و آیفون 8 منتشر شده است و همین موضوع باعث شده تا بخشی از قابلیت‌های پرچمداران جدید اپل را بدانیم. با این وجود، هنوز برخی از قابلیت آیفون‌های 2018 مشخص نشده و اطلاعاتی پیرامون آن نداریم.

موسسه تحقیقاتی ترندفورس در جدیدترین گزارش خود، جزئیاتی را پیرامون نسل دوم آیفون 10، آیفون 10 پلاس و آیفون 6.1 اینچی (موسوم به آیفون 9) ارائه داده است. به گفته‌ی این موسسه، آیفون‌های جدید اپل با حداقل قیمت 700 دلار عرضه خواهند شد و ارزان‌قیمت‌ترین نسخه از آیفون 10 پلاس نیز نزدیک به 1000 دلار قیمت خواهد داشت. مدل مقرون‌به‌صرفه آیفون‌های 2018 از نمایشگر 6.1 اینچی از نوع LCD بهره می‌گیرد؛ به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز شده است (فاقد Touch ID خواهد بود)؛ از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و مانند آیفون 10 سه گیگابایت رم خواهد داشت.

image

این مدل مقرون‌به‌صرفه با قیمتی بین 699 تا 749 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین حداکثر حافظه در مدل 6.1 اینچی به 256 گیگابایت می‌رسد که قیمت آن نامشخص است. برای مقایسه، آیفون 8 که ارزان‌قیمت‌ترین گوشی اپل در سال 2017 محسوب می‌شود؛ با دو گیگابایت رم، حسگر تشخیص اثرانگشت، پشتیبانی از یک سیم‌کارت و نمایشگر 4.7 اینچی LCD که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش حذف نشده است؛ در دو نسخه 64 گیگابایتی و 256 گیگابایتی به فروش می‌رسد که به ترتیب 699 و 849 دلار قیمت دارند.

همچنین مشخص شده است که مدل‌های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی با صفحه‌نمایش از نوع AMOLED ارائه خواهند شد و چهار گیگابایت رم دارند؛ این موضوع بدین معنی است که آیفون‌های رده‌بالای اپل نسبت به مدل‌های 2017 یک گیگابایت رم بیشتری خواهند داشت. ضمن اینکه مشخص شده است آیفون‌های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی با حداقل 64 گیگابایت حافظه و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شوند؛ نسخه 256 گیگابایتی آن‌ها نیز وارد بازار خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم که مدل 6.5 اینچی و 5.8 اینچی با طراحی مشابه با آیفون 10 ارائه می‌شوند و این موضوع باعث شده است تا حسگر اثرانگشت در هیچ‌یک از آیفون‌های 2018 اپل به‌کار گرفته نشود؛ در مقابل، کوپرتینویی‌ها از سیستم تشخیص چهره Face ID بهره برده‌اند.

موسسه تحقیقاتی ترندفورس موفق نشده است تا قیمت دقیق نسخه پایه آیفون 5.8 اینچی جدید اپل را به دست آورد؛ تنها مدعی است که مدل 64 گیگابایتی این گوشی بین 899 تا 949 دلار قیمت خواهد داشت. ضمن اینکه نسخه 64 گیگابایتی آیفون 10 پلاس نیز احتمالا از 1000 دلار بیشتر نخواهد بود و مانند آیفون 10 با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد. همچنین فرآیند حذف آیفون 10 از چرخه محصولات اپل به دلیل شباهت‌هایی که نسخه‌های جدید این گوشی به iPhone X دارند؛ زودتر از موعد آغاز خواهد شد. ترند فورس مدعی است که پشتیانی از دو سیم‌کارت برای نسخه 6.5 اینچی آیفون 10 درنظر گرفته شده است اما تنها در برخی از بازارها این قابلیت در دسترس قرار خواهد داشت. 

همچنین ظاهرا کوپرتینویی‌ها برای رقابت با سری «گلکسی نوت» تصمیم دارند تا پشتیبانی از قلم Apple Pencil را به آیفون‌های خود اضافه نمایند؛ البته مشخص نیست این قلم ویژگی‌هایی مانند قلم S-Pen گلکسی نوت 9 ارائه می‌دهد یا یادداشت‌برداری و طراحی تنها قابلیت‌های قلم اپل پنسل خواهد بود. لازم به ذکر است که براساس اطلاعات ارائه شده توسط ترندفورس، قلم Apple Pencil به همراه آیفون‌های جدید ارائه خواهد شد و مانند S-Pen درون گوشی جای نمی‌گیرد.

ترندفورس ادعا می‌کند که تولید آیفون‌های OLED اپل از اواخر ماه ژوئیه آغاز شده است اما نسخه 6.1 اینچی که نمایشگر LCD دارد، در نیمه سپتامبر به تولید خواهد رسید. با این‌حال، هیچ تأخیری در عرضه آیفون‌های جدید وجود ندارد و تمامی مدل‌ها در ماه سپتامبر و اکتبر، مشابه با آنچه که پیش‌تر برنامه‌ریزی شده بود؛ عرضه می‌شوند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۲۴
سامسونگ رفته سراغِ "گوشی تاشو"،
اپل حالا تازه در دانشِ LCD به شکوفایی رسیده?