خانهاخبار
گوشی اوپو R17 با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شد

گوشی اوپو R17 با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شد

شرکت اوپو روز 18 اوت رسما گوشی جدید خود با نام R17 را به بازار عرضه می‌کند.
۱۳۹۷/۵/۲۲

شرکت چینی اوپو که چندی پیش از گوشی خارق العاده Find X رونمایی کرد، اکنون قصد دارد پا را فراتر گذاشته و از یک فناوری جدید در گوشی‌های هوشمند خود پرده‌برداری کند. گوشی R17 جدیدترین محصول شرکت اوپو است که با مشخصات سخت‌افزاری بسیار جالب در سایت شرکت سازنده دیده شده است. این گوشی به 8 گیگابایت رم مجهز است و نمایشگر آن در بالای خود بریدگی دارد. اما یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های R17 این است که حسگر اثر انگشت آن زیر نمایشگر تعبیه شده است.

image

از قرار معلوم این گوشی با پردازنده 10 نانومتری اسنپدراگون 670 که چندی پیش معرفی شد به بازار عرضه می‌شود. این پردازنده CPU هشت هسته‌ای با پیکربندی 6-2 دارد و پردازشگر گرافیکی آن نیز از نوع آدرنو 615 انتخاب شده است.

از تصاویر این‌گونه پیداست که نمایشگر R17 در لبه‌های خود هیچ‌گونه حاشیه اضافه‌ای ندارد و فقط در بالای آن یک حاشیه کوچک برای قرار گرفتن اسپیکر تعبیه شده است. اوپو گوشی خود را به نمایشگر 6.5 اینچی امولد با رزلویشن Full HD+ مجهز کرده است. در زیر همین نمایشگر بزرگ، سنسور اثر انگشت گوشی جای گرفته است که فقط 4 میلی‌متر مربع مساحت دارد و میکرو لنزهای 3P نیز برای خواندن لیزری اثر انگشت در آن قرار دارند.

image

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی R17 را می‌توان دوربین سلفی آن دانست که به یک سنسور 25 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 مجهز است. اوپو از چنین دوربین قدرتمندی پیش‌تر در گوشی‌هایی مانند F7 و Find X نیز استفاده کرده است. هنوز اطلاعاتی در مورد دوربین پشتی این گوشی در دسترس نیست، اما شرکت اوپو اعلام کرده است که این دوربین به واسطه توانمندی‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزاری می‌تواند بیش از 800 صحنه را شناسایی کند.

اوپو فناوری VOOC را در گوشی میان رده F9 به کار گرفت؛ بنابراین جای تعجب ندارد که در این گوشی نیز شاهد استفاده از این فناوری شارژ سریع باشیم. در مورد باتری نیز باید بگوییم که یک باتری 3500 میلی‌آمپری برای این گوشی انتخاب شده است که تنها اندکی از باتری 3450 میلی‌آمپری اوپو R15 حجیم‌تر است. همچنین اوپو R17 با روابط کاربری Color OS 5.2 که مبتنی بر اندروید 8.1 اوریو است عرضه می‌شود.

image

اوپو R15 رسما در تاریخ 18 اوت وارد بازار می‌شود و می‌توان آن را در دو رنگ استریم بلو و ارغوانی نئون خریداری کرد. در استریم بلو، رنگ گوشی برحسب میزان روشنایی به صورت خودکار از آبی به سبز تغییر رنگ می‌دهد و در رنگ ارغوانی نئون نیز یک لبه بنفش، زیبایی خاصی به پنل پشتی دستگاه که با رنگ مشکی است می‌بخشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

sajjadeshonam

۱۳۹۷/۸/۲۳
واقعا زیبا وقدرتمنده

محمد رضا

۱۳۹۷/۶/۲۶
حالا وایسا جالبتر هم میشه اپل این تکنولوژیو به کار ببره همه میگن اولین شرکت اپل بود!! قبول هم نمیکنن ک همه خلاقیتا برا اپل نیست!
به هر حال حرفت صد در صد درسته

مازیار جهانبانی فر

۱۳۹۷/۶/۶
موافقم

رضا

۱۳۹۷/۵/۲۲
اگه اپل این کار رو کرده بود زمین و زمان از اختراع بزرگ اپل صحبت کرده بود

Amir

۱۳۹۷/۵/۲۲
اوپو ترکونده واقعا شرکت خلاقیه طراحی گوشیاش هم خیلی خوب شده به نظر من تنها مشکل ما ایرانیا برای خرید این گوشی فقط قیمتشه