خانهاخبار
سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری شرکت جیلی در لوتوس

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری شرکت جیلی در لوتوس

شرکت خودروسازی لوتوس تحت مالکیت کمپانی جیلی قرار دارد. این شرکت چینی به دنبال سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری در لوتوس است.
۱۳۹۷/۵/۲۲

ولوو از زمان واگذاری به کمپانی چینی جیلی، تغییرات زیادی را تجربه کرده است و همچنین فروش مناسبی را در بازار تجربه می‌کند. به نظر می‌رسد جیلی قصد دارد این استراتژی را برای برند انگلیسی لوتوس نیز پیاده کند. جیلی به دنبال سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد پوندی (2 میلیارد دلار) در شرکت لوتوس است. این موضوع در گزارشی که از سوی بلومبرگ منتشر شده به چشم می‌خورد.

این سرمایه‌گذاری شرکت جیلی در بخش تحقیق و توسعه و همچنین خط تولید لوتوس صورت می‌پذیرد. در گزارش بلومبرگ به این موضوع اشاره شده که جیلی قصد ساخت یک کارخانه جدید در کشور انگلستان را دارد. این شرکت علاوه بر کارخانه، به دنبال ایجاد یک مرکز طراحی و فناوری جدید در انگلستان نیز است. جیلی واکنش سریعی به این گزارش بلومبرگ نشان نداده است با این حال اعلام کرده خواهان بهبود جایگاه برند لوتوس در بازار و تبدیل آن به یکی سازندگان مطرح خودروهای لوکس است.

image

به نظر می‌رسد جیلی قصد دارد با توسعه برند لوتوس به مبارزه با شرکت‌های مطرحی مانند فراری و پورشه بپردازد. در حال حاضر این برندها در مقایسه با لوتوس در جایگاه بسیار مناسب‌تری در بازار قرار گرفته‌اند. شرکت لوتوس هم اکنون دارای 3 خودرو در خط تولید خود است. با کمی اغراق می‌توان عملکرد این محصولات را بسیار مناسب توصیف کرد.

در حال حاضر تمامی محصولات این کمپانی قدیمی هستند و باید نسل جدید آن‌ها معرفی شوند. نسل کنونی خودروهای Elise و Exige در سال 2011 وارد خط تولید شدند و خودروی Evora نیز از سال 2009 در خط تولید این کمپانی قرار دارند. در سال‌های حضور این محصولات در خط تولید لوتوس، شاهد عرضه نسخه‌های مخصوصی از آن‌ها نیز بوده‌ایم که در مقایسه با نمونه‌های عادی از موتورهای قدرتمندتر و وزن کمتری بهره می‌برند.

image
در حال حاضر یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه جیلی، ولوو عملکرد بسیار مناسبی در بازار دارد. جیلی برای دستیابی به این موقعیت سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در کمپانی سوئدی ولوو انجام داده است. به نظر می‌رسد لوتوس برای رقابت با شرکت‌های بازار نیاز به سرمایه‌گذاری بیش از 2 میلیارد دلار دارد با این حال می‌توان این میزان هزینه را برای سرمایه‌گذاری اولیه مناسب دانست

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)