خانهاخبار
پرچمدار Galaxy Tab S4 سامسونگ در مقابل Galaxy Tab S3

پرچمدار Galaxy Tab S4 سامسونگ در مقابل Galaxy Tab S3

تبلت Galaxy Tab S4 تازه‌ترین تبلت پرچمدار سامسونگ به شمار می‌رود که چندی پیش رسما رونمایی شد. در مطلب پیش رو این پرچمدار را با Galaxy Tab S3 (نسل قبلی) از هر جهت مقایسه می‌کنیم.
۱۳۹۷/۵/۲۰
image

درست یک هفت پیش از رونمایی رسمی از پرچمدار Galaxy Note 9، کمپانی سامسونگ در خلال برگزاری یک رویداد کوچک در نیویورک از تازه‌ترین تبلت‌های خود پرده برداشت. Galaxy Tab S4 تبلت تازه و سطح بالای این غول تکنولوژی به شمار می‌رود که قرار است قدرتمندی کامپیوترهای رومیزی را در ابعاد کوچک و همراه به کاربران ارائه دهد. در ادامه می‌خواهیم این تبلت پرچمدار را با Galaxy Tab S3 که نسل قبلی آن است، مقایسه کنیم.

طراحی ظاهری

  • Galaxy Tab S4 کمی بزرگ‌تر و ضخیم‌تر طراحی شده است
  • هر دو تبلت به 4 بلندگوی استریو مجهز شده‌اند

حاشیه‌های صفحه نمایش در Galaxy Tab S4 نسبت به نسل قبلی به طرز قابل توجهی باریک‌تر شده‌اند  و همچنین دکمه فیزیکی خانه هم از از پنل جلو حذف شده است. بدین ترتیب این پرچمدار تازه به جای دکمه خانه از حسگرهای بیومتریک پیشرفته‌تری قدرت می‌گیرد و کاربر برای حفظ امنیت دستگاه خود می‌تواند از قابلیت تشخیص چهره و عنبیه هوشمند علاوه بر کد عددی یا ترسیمی بهره ببرد. این دستگاه هوشمند همچنین به 4 بلندگوی استریو AKG  و Dolby Atmos مجهز شده است. Galaxy Tab S4 در ابعاد 249.3 × 164.3 × 7.1 میلی متر ساخته شده است و وزن نسخه‌های مجهز به امکان ارتباطی Wi-Fi و LTE آن به ترتیب 482 و 483 گرم وزن دارند.

image

Galaxy Tab S3 با بدنه فلزی و گوشه‌های خمیده طراحی شده و حسگر اثرانگشت آن درون دکمه فیزیکی خانه در قسمت حاشیه پایین صفحه نمایش تعبیه شده است. این تبلت هم از بلندگوهای 4 تایی استریو AKG by Harman بهره می‌برد و در ابعاد 237.3 × 169 × 6  میلی متر باریک‌تر از Galaxy Tab S3 ساخته شده است. وزن نسخه مجهز به امکان ارتباطی LTE معادل 434 گرم و وزن نسخه Wi-Fi آن 429 گرم گزارش شده است.

صفحه نمایش

  • Galaxy Tab S4 صفحه نمایش بزرگ 10.5 اینچی دارد
  • Galaxy Tab S3 مانند Tab S2 به صفحه نمایش 9.7 اینچی مجهز شده است

تبلت تازه Galaxy Tab S4 صفحه نمایش بزرگ 10.5 اینچی با پشتیبانی از تکنولوژی Super AMOLED، نسبت نمایش 16:10، وضوح تصویر 2560 در 1600 و تراکم پیکسلی 287 دارد. حاشیه‌های صفحه نمایش در این مدل بسیار باریک هستند اما همچنان از نظر اندازه شبیه به Galaxy Tab S3 به نظر می‌رسد.

image

تبلت Galaxy Tab S3 برخلاف Tab S2 که در دو اندازه متفاوت 9.7 و 8 اینچی عرضه شده بود، تنها در یک نسخه با پنل نمایش 9.7 اینچی معرفی شد. این مدل هم از تکنولوژی Super AMOLED بهره می‌برد و وضوح تصویر پنل نمایش آن 2048 در 1536 است. Galaxy Tab S3 همچنین کیفیت HDR 4K را اولین باربرای بازپخش ویدیویی به خانواده Galaxy Tab معرفی کرد.

سخت افزار

  • Tab S4 پردازنده پرسرعت‌تری دارد
  • Tab S4 از حافظه داخلی بیشتری بهره می‌برد

تبلت Galaxy Tab S4 به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 935 با 8 هسته پردازشی (قدرت فرکانس 1.9 تا 2.34 گیگاهرتز) مجهز شده است و از 4 گیگابایت رم و باتری 7300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. سامسونگ این تبلت را هم مانند اکثر دستگاه‌های هوشمند خود در کانفیگ‌های مختلف شامل 64 و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه کرده است که کاربران می‌توانند آن را به کمک کارت حافظه جانبی microSD ارتقا دهند. Galaxy Tab S4 هم مانند نسل قبلی در دو نسخه با پشتیبانی از Wi-Fi یا LTE به طور انحصاری عرضه شده است و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب 13 و 8 مگا پیکسلی هستند. تبلت مذکور همچنین از پورت ارتباطی USB Type-C، جک هدفون و درگاه microSD برخوردار است.

image

در آخر باید اشاره کنیم که سامسونگ امکان پشتیبانی از قلم S در تبلت‌ها را اولین بار با Galaxy Tab S3 میسر ساخت و این قابلیت حالا در Galaxy Tab S4 هم وجود دارد. قلم استایلوس سامسونگ حالا از طراحی تازه‌تری بهره می‌برد و می‌تواند در مقابل فشار تا سطح 4096 دوام بیاورد. این قلم را همچنین می‌توان هنگامی مورد استفاده نیست در صفحه کلید فیزیکی مجزا که سامسونگ مخصوصا طراحی کرده است، تعبیه کرد. این صفحه کلید Book Cover Keyboard نام دارد و به صورت جداگانه فروخته می‌شود. Book Cover Keyboard از Samsung Dex هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید مرور به صورت دسکتاپ را به کمک این دو تجربه کنید.

image

تبلت نسل قبلی یا همان Galaxy Tab S3 از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 820 قدرت می‌گیرد و به 4 گیگابایت رم و باتری 6000 میلی آمپر ساعتی هم مجهز شده است. این دستگاه هوشمند 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و می‌توانید آن را به کمک کارت microSD ارتقا دهید. دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب تکی 13 و 5 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده‌اند و علاوه بر پورت ارتباطی USB Type-C از جک هدفون 3.5 میلی متری در هر دو نسخه متفاوت و انحصاری Wi-Fi و LTE پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار

  • هر دو تبلت به سیستم عامل اندروید اوریو مجهز هستند
  • Galaxy Tab S4 با داک سازگار است

پرچمدار Galaxy Tab S4 با سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو و پوسته اختصاصی سامسونگ معرفی شده است در حالی که Galaxy Tab S3 با سیستم عامل اندروید نوقا عرضه شد اما حالا به اوریو ارتقا یافته است. از طرفی Galaxy Tab S4 همچنان پیشرفته‌تر به شمار می‌رود و از قابلیت‌های نرم افزاری بیشتر و تازه‌تری برخوردار است. این تبلت سطح بالا از دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ بهره می‌برد و از قلم S آن برای یادداشت نوشتن روی صفحه نمایش خاموش هم می‌توان استفاده کرد.

image

ویژگی تازه‌ دیگری هم در Galaxy Tab S4 تعبیه شده است که Daily Board نامیده می‌شود. Daily Board می‌تواند تبلت شما را به دستگاهی مانند Amazon Echo Show تبدیل کند تا هنگام اتصال به داک برخی اطلاعات مفید را ازجمله داده‌های مربوط به وضعیت آب و هوا به نمایش بگذارد.

قیمت

  • شروع قیمت Galaxy Tab S4 از 599 پوند
  • شروع قیمت Galaxy Tab S3 از 599 پوند

سامسونگ قلم استایلوس را به طور پیش فرض و به همراه تبلت‌های مذکور عرضه می‌کند اما برای خرید صفحه کلید مجزا و DeX باید 149 و 50 دلار به صورت جداگانه پرداخت کنید. همچنین جالب است بدانید که قیمت نسخه‌های مختلف Galaxy Tab S3 هم از حداقل 599 پوند شروع می‌شود.

نتیجه‌گیری

Galaxy Tab S4 صفحه نمایش بزرگ‌تر، قلم استایلوس ارتقا یافته، صفحه کلید فیزیکی تازه و DeX  دارد و همچنین از دستیار هوشمند بیکسبی نسخه تازه بهره می‌برد. این تبلت پرچمدار به پردازنده داخلی پرقدرت‌تر مجهز شده و حافظه داخلی آن هم بیشتر است. به همین خاطر به نظر می‌رسد که Galaxy Tab S4 با تفاوت قیمت ناچیز در نسخه‌های مختلف نسبت به Galaxy Tab S3 انتخاب بهتری باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ریحانه

۱۳۹۷/۱۰/۲۰
مقایسه دقیقی بود ممنون