خانهاخبار
با تمامی ویژگی‌های جدید گلکسی نوت 9 آشنا شوید

با تمامی ویژگی‌های جدید گلکسی نوت 9 آشنا شوید

همان‌طور که در خبرها اعلام کردیم، شب گذشته سامسونگ از تعدادی محصول جدید رونمایی کرد که گل سر سبد آن‌ها گلکسی نوت ۹ بود. این فبلت گرچه ظاهری مشابه نسل قبل دارد، اما در باطن ویژگی‌های جذابی را ارایه می‌کند که دانستن آن‌ها جالب است.
۱۳۹۷/۵/۲۰

به جرئت می‌توان خانواده‌ی گلکسی نوت را موفق‌ترین فبلت‌ها از آغاز پیدایش مفهوم فبلت تا به این لحظه دانست. جدیدترین نسل این خانواده دیشب در نیویورک رونمایی شد و همان‌طور که انتظار داشتیم از طراحی مشابه با گلکسی نوت ۸ برخوردار است. اما طراحی تنها جنبه‌ی یک گوشی هوشمند نیست و سامسونگ ترفندهای دیگری را هم به کار گرفته است تا شما را شیفته‌ی نوت ۹ کند.

image

با هم نگاهی داشته باشیم به ویژگی‌های جدیدی که گلکسی نوت ۹ با خود به خانواده‌ی گلکسی نوت آورده است:

بزرگ‌ترین باتری در میان تمامی گلکسی نوت‌ها

image

نام باتری و سامسونگ در کنار هم شاید هنوز هم تراژدی گلکسی نوت ۷ را به خاطرمان بیاورد، اما سامسونگ از این داستان غم انگیز درس عبرت گرفته و تمام سعی خود را به کار بسته است تا دیگر چنین اتفاقی پیش نیاید. برخلاف کمپانی‌های چینی و تایوانی که مدت‌ها پیش ظرفیت باتری‌های خود را گسترش دادند، کره‌ای‌ها به تازگی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در گلکسی نوت ۹ استفاده کرده‌اند که تا پیش از این در هیچ یک از پرچم‌داران سامسونگ ندیده بودیم. این باتری ۲۱ درصد بیشتر از باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی نوت ۸ ظرفیت دارد.

حافظه، حافظه و حافظه

image

بی‌شک یکی از مهم‌ترین مشخصات یک دستگاه قدرتمند، حافظه‌ی داخلی آن است. خوشبختانه در چند سال اخیر سامسونگ به خوبی به این موضوع توجه داشته است، اما این بار با معرفی گلکسی نوت ۹ نشان داد که عزم خود را جزم کرده تا در بخش حافظه‌ی داخلی نه تنها به گوشی‌های هوشمند، بلکه حتی به لپ‌تاپ‌ها نیز طعنه بزند. در حالی که سال گذشته گلکسی نوت ۸ با مدل پایه‌ی ۶۴ گیگابایتی عرضه شده بود، امسال سامسونگ گلکسی نوت ۹ را با مدل پایه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی ارایه می‌کند. نسخه‌ی دیگری نیز وجود دارد که ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را ارایه می‌کند و اگر فکر می‌کنید باز هم کافی نیست، می‌تواند از یک کارت حافظه‌ی جانبی تا ۵۱۲ گیگابایت استفاده کنید که در مجموع حافظه‌ی گوشی را به یک ترابایت می‌رساند.

استفاده از رم ۸ گیگابایتی

image

تا پیش از این سامسونگ نهایتا از ۶ گیگابایت رم در پرچم‌داران خود استفاده می‌کرد، اما این بار سعی کرد تا بهترین سخت افزار موجود را برای نوت ۹ ارایه کند و به همین دلیل از ۸ گیگابایت رم برای این فبلت بهره گرفته است. هنوز پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌هایی در چرخه‌ی استفاده‌ی روزانه‌ی ما وجود دارند که از چنین ظرفیتی برای حافظه‌ی رم بی‌بهره‌اند!

دوربین جدید با ویژگی‌های جذاب

image

سامسونگ همچنان از دوربین دوگانه برای گلکسی نوت ۹ استفاده کرده که از یک لنز اصلی واید برای زاویه‌ی دید بیشتر و یک لنز تله فوتو برای بزرگنمایی اپتیکال و عکاسی پرتره تشکیل شده است. درباره‌ی لنز تله فوتوی این دوربین اطلاعات خاصی منتشر نشده است، اما لنز اصلی مانند گلکسی اس ۹ به دیافراگم متغیر مجهز است.

به این معنی که در شرایط نوری مختلف بین f/1.5 یا f/2.4 متغیر خواهد بود. همچنین می‌توانید با استفاده از مود Pro آن را تغییر دهید. ویژگی مهم دیگر این دوربین، هشدار دوربین برای تمیز کردن لنز پیش از عکاسی است که در هر دو دوربین اصلی و سلفی فعال است.

سوپر اسلوموشن ثبت کنید!

image

قابلیت جدید دوربین گلکسی نوت ۹ در بخش فیلم‌برداری، به ثبت ویدیوهای سوپر اسلوموشن مربوط است. شما می‌توانید با استفاده از پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها ویدیو‌هایی با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه ثبت کنید؛ به این معنی که ۱۶ بار از دنیای واقعی آهسته‌تر خواهند بود.

اسپیکرهای استریو

image

سامسونگ هنگام معرفی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس با افتخار اعلام کرد که اسپیکرهای دستگاه توسط برند صوتی معروف AKG میزان شده‌اند و پس از آن از این ویژگی در تبلت‌های پرچم‌دار خود نیز استفاده کرد. اسپیکرهای استریوی مذکور از درایورهایی بهره می‌گیرند که صدای شفاف، بلند و قدرتمند را تولید می‌کند. گلکسی نوت ۹ نیز از همین اسپیکر استریو بهره می‌گیرد.

سنسور تشخیص فشار خون

image

گلکسی اس ۹ با چنین سنسوری عرضه شد و در ادامه گلکسی نوت ۹ نیز به آن مجهز شد و حالا پرچم‌داران سامسونگ علاوه بر سنجش ضربان قلب، می‌توانند میزان اکسیژن خون و فشار خون‌ شما را اندازه گیری کنند. این سنسور در گلکسی اس ۹ اعداد و ارقام را کاملا دقیق نشان نمی‌داد که امیدواریم چنین موردی در سنسور تعبیه شده دورن نوت ۹ رفع شده باشد.

نمایشگر بزرگتر با وجود کاهش ابعاد کلی دستگاه

image

گلکسی نوت ۸ به نمایشگر ۶.۳ اینچی مجهز بود؛ حال گلکسی نوت ۹ با وجود کاهش ابعاد بدنه دستگاه نسبت به نسل قبلی خود، از صفحه نمایش بزرگتر ۶.۴ اینچی بهره مند است. گلکسی نوت جدید ۰.۶ میلی‌متر کوچکتر و ۱.۶ میلی‌متر عریض‌تر است و ضخامت آن نسبت به نسلی قبلی ۰.۲ میلی‌متر بیشتر شده است که آن را در میان ضخیم‌ترین پرچم‌داران سامسونگ قرار می‌دهد.

نسل جدید S Pen

image

قلم جدید گلکسی نوت ۹ با خود ویژگی‌های جدیدی را به خانواده‌ی نوت آورده است که S Pen و به طور کلی گلکسی نوت ۹ را کاربردی‌تر می‌کنند و این قلم را به بهترین استایلوس موجود تبدیل می‌نماید. استایلوس جدید نوت ۹ دقت بسیار بیشتری دارد، تماس اشتباهی دست را بی اثر می‌کند و به بلوتوث کم مصرف مجهز است. شارژ قلم اصلا کار دشواری نیست و کافی است آن را درون محفظه‌ی مخصوصش در قسمت پایینی گوشی قرار دهید تا با ۴۰ ثانیه شارژ به مدت ۳۰ دقیقه برای کار آماده باشد.

به لطف بلوتوث کم‌ مصرف به کار رفته در S Pen می‌توان از این قلم به عنوان ریموت کنترل دستگاه برای ثبت سلفی، کنترل موزیک و ویدیو، کنترل اسلایدشوها و ... استفاده کرد. به زودی SDK این قلم برای سایر شرکت‌ها منتشر می‌شود و می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را برای تعامل بهتر با S Pen برنامه ریزی کنند. نیازی به بیان این نکته نیست که قلم جدید تمامی ویژگی‌های نسخه‌های قبل خود را نیز در بر می‌گیرد.

استفاده از حالت دسکتاپ بدون نیاز به داک DeX 

image

سامسونگ همزمان با گلکسی اس ۸ از داک DeX برای استفاده از گوشی هوشمند در حالت دسکتاپ رونمایی کرد. نسل دوم این داک نیز با گلکسی اس ۹ معرفی شد. اما گلکسی نوت ۹ بر خلاف خانواده‌های اس۸، اس ۹ و نوت ۸ به این داک نیاز ندارد و می‌توان تنها با اتصال یک کابل HDMI به مانیتور که طرف دیگر آن به گوشی متصل شده است، از حالت دسکتاپ استفاده کرد.

البته گلکسی نوت ۹ هنوز هم از داک DeX پشتیبانی می‌کند تا اگر نیاز به شارژ گوشی یا استفاده از فن برای خنک کردن وجود داشت، کاربر نگرانی نداشته باشد.

سیستم خنک کننده‌ی جدید

image

گلکسی  نوت ۹ به اسنپ دراگون ۸۴۵ که چیپ پرچم‌دار کوالکام است مجهز شده؛ حضور این چیپ در کنار باتری و سایر سخت افزارهای قدرتمندی که اشاره شد، نیاز به یک سیستم خنک کننده‌ی مناسب داشت و به همین دلیل سامسونگ از یک سیستم خنک کننده‌ی جدید با نام Water Carbon cooling system در این فبلت استفاده کرده است که چیپست مذکور را خنک نگه می‌دارد تا نهایت توان پردازشی آن را برای مدت طولانی‌تر به کار بگیرد.

نظر شما درباره‌ی ویژگی‌های جدیدی که کهکشانی تازه وارد با خود به خانواده‌ی گلکسی نوت آورده چیست؟ گلکسی نوت ۹ را جانشینی شایسته برای نسل قبل می‌دانید یا صرفا به چشم یک نسخه‌ی بهبهود یافته از گلکسی نوت ۸ به آن می‌نگرید؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

Sadegh

۱۳۹۷/۵/۲۴
يه زمون بود ماشين ها خارجي كه اونور ١٠٠ ١٢٠. بود و اينور ٣٠٠ ٤٠٠ رو ميديديم ميناليديم كه خدايا چرا توايرانيم الان همون اتفاق داره مال گوشي هم ميفته بايد حسرت گوشي رو هم بخوريم
ايران نسخه رايگان جهنمه

علی

۱۳۹۷/۵/۲۳
نسخه ۵۱۲ گیگش ۸ گیگ رم داره دوست عزیز

HamidReza

۱۳۹۷/۵/۲۳
سامسونگ توی نو۹ واقعا عملکرد ضعیفی داشته و خیلی از پرچم‌دارای دیگه از نوت ۹ قوی تر عمل کردن
جی اس ام جان، شما هم انقد تبلیغات نکنید و‌مردم رو‌گمراه نکنید

دانیال

۱۳۹۷/۵/۲۲
عالی??

لام

۱۳۹۷/۵/۲۱
نواوری خاصی ارایه نکرد محصولات چینی هم این ارتقا هارو قبلا ارایه کرده بودن... سامسونگ در حال سقوط هستش و نیاز شدیدی به نواوری داره تو محصولاتش.