خانهاخبار
جعبه‌گشایی گوشی Pixel 3 XL؛ پرچمدار جدید گوگل چه رازهایی دارد؟

جعبه‌گشایی گوشی Pixel 3 XL؛ پرچمدار جدید گوگل چه رازهایی دارد؟

شرکت گوگل در اوایل مهر از پرچمدار جدیدش رونمایی خواهد کرد و به‌تازگی نیز ویدیوی جعبه‌گشایی Pixel 3 XL (نسخه بزرگ‌تر پرچمدار 2018 گوگل) منتشر شده است.
۱۳۹۷/۵/۱۹

با معرفی پرچمدار گلکسی نوت 9 توسط سامسونگ، بسیاری از شایعه‌پردازان به گوشی‌های رده‌بالای دیگر از جمله آیفون‌های 2018 اپل، پیکسل 3 گوگل و هوآوی میت 20 چشم دوخته‌اند. ساکنان مانتین‌ویو در حال تدارک برای معرفی سومین نسل از گوشی‌های «پیکسل» هستند و ویدیوی تازه منتشر شده، نگاه زودهنگام را به گوشی Pixel 3 XL ممکن ساخته است؛ ویدیویی که اخیرا به‌دست آمده، نسخه سفید رنگ فبلت Pixel 3 XL را فاش کرده است.

image

با توجه به ویدیوی به‌دست آمده، گمانه‌زنی‌های پیشین پیرامون جانشین Pixel 2 XL صحت دارد و این مدل به نمایشگر کشیده 19:9 مجهز خواهد شد که در بالای صفحه‌نمایش بریدگی اعمال شده است. ضمن اینکه در پرچمدار آینده گوگل از دوربین دوگانه استفاده نخواهد شد و شرکت سازنده به یک دوربین رضایت داده است. پیش از آنکه به صورت دقیق به بررسی گوشی Pixel 3 XL بپردازیم، بد نیست اشاره کنیم که این مدل به همراه Pixel 3 در تاریخ 4 اکتبر معرفی خواهد شد؛ البته در مراسم رونمایی، شاهد ارائه محصولات دیگری از جمله ساعت‌هوشمند Pixel Watch و لپ‌تاپ Pixelbook 2 خواهیم بود.

بسیاری از سازندگان مطرح از جمله اپل، هوآوی، ال‌جی و شیائومی تاکنون محصولاتی را ارائه داده‌اند که در بالای نمایشگر آن‌ها بریدگی وجود دارد؛ کوپرتینویی‌ها که به چنین طراحی رونق بخشیدند، آیفون 10 را در سال 2017 با Notch معرفی کردند و همچنین تمامی آیفون‌های 2018 خود را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش ارائه خواهند داد. در همین حال، هوآوی نیز پرچمداران P20 و P20 Pro را در اوایل بهار معرفی نمود و هر دو مدل از بریدگی در بالای نمایشگر خود بهره می‌گیرند. گوگل که نمی‌خواهد از رقبایش عقب بماند، تصمیم گرفته تا به تبعیت از آن‌ها گوشی Pixel 3 XL را با ناچ ارائه دهد اما این بریدگی، تفاوت‌هایی با Notch آیفون 10 و هوآوی پی 20 دارد؛ در مقایسه با بریدگی که در بالای صفحه‌نمایش آیفون 10 اعمال شده است، ناچ پیکسل 3 طول بیشتری دارد اما بخش کم‌تری از عرض نمایشگر را به خود اختصاص داده. همچنین در مقایسه با بریدگی که در بالای نمایشگر هوآوی پی 20 پرو اعمال شده است، می‌توان چینی‌ها را نسبت به رقیب آمریکایی خود برتر دانست. بد نیست اشاره کنیم که برخلاف گوشی پرچمدار iPhone X اپل، حاشیه‌ی پایین نمایشگر از گوشی Pixel 3 XL گوگل حذف نشده است.

image

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، پرچمدار آینده گوگل فاقد دوربین دوگانه است؛ در حالی‌که سازندگان دیگر برای عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین سه‌گانه آماده می‌شوند و هوآوی با عرضه P20 Pro با سه دوربین در اوایل سال 2018 پیشتاز است. البته امیدواریم که Pixel 3 XL به دوربین سلفی دوگانه مجهز شود؛ شاید استفاده از دو دوربین در پنل جلوی گوشی، بتواند Notch ناموزون پرچمدار جدید گوگل را توجیه نماید!

در ویدیوی به‌دست آمده، همچنین اشاره می‌شود که گوشی Pixel 3 XL فاقد حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش است و حسگر اثرانگشت آن در قاب پشتی تعبیه شده؛ ضن اینکه درون جعبه پرچمدار جدید گوگل، هدفون‌های Pixel Buds به چشم می‌خورد که با کابل USB-C به گوشی متصل می‌شوند. به همین جهت، جانشین Pixel 2 XL فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)