خانهاخبار
با گلکسی هوم آشنا شوید؛‌ اسپیکر هوشمند مجهز به دستیار صوتی بیکسبی

با گلکسی هوم آشنا شوید؛‌ اسپیکر هوشمند مجهز به دستیار صوتی بیکسبی

مدتی قبل شایعات از توسعه‌ی اسپیکر هوشمند سامسونگ با نام Magbee حکایت داشتند، اما امشب و در ادامه‌ی معرفی گلکسی نوت ۹، سامسونگ از اسپیکر گلکسی هوم رونمایی کرد که به نسخه‌ی جدید دستیار صوتی بیکسبی مجهز است.
۱۳۹۷/۵/۱۸

اسپیکر جدید سامسونگ که یک اسپیکر رده بالا محسوب می‌شود، برای رقابت با هوم پاد اپل و حریفان قدرتمند دیگر آمده است، مانند گوگل هوم و اسپیکرهای اکو آمازون که علاوه بر تجهیز به دستیار دیجیتال قدرتمند هستند، کیفیت صدای بسیار خوبی را نیز ارایه می‌کنند. سامسونگ اعلام کرد این اسپیکر حاصل تجمیع «صدای حیرت انگیز و طراحی زیبا» است.

image

گلکسی هوم به یک گلدان یا کوزه‌ی عجیب شباهت دارد که می‌توان آن را در گوشه‌ای از خانه قرار داد. پایین دستگاه حالت منحنی دارد و در زیر آن سه پایه‌ی فلزی قرار گرفته است، بالای گلکسی هوم مسطح است و میزبان کلیدهای کنترل که شامل جابجایی ترک‌ها، قطع/پخش و تنظیم صداست.

image

اسپیکر هوشمند سامسونگ با بهره گیری از شش بلندگوی داخلی و یک ساب ووفر، صدای فراگیر (Surround) را ارایه می‌کند. همچنین گلکسی هوم به میکروفون‌های داخلی هشت جهته مجهز است تا صدای کاربر را برای تعامل با دستیار هوشمند بیکسبی تشخیص دهد. کافی است عبارت «Hi Bixby» را بگویید تا بیکسبی را فعال کنید و سپس درخواست‌ها یا دستورات خود را به او اعلام نمایید. سامسونگ مدعی شده است که عملکرد بیکسبی در گلکسی هوم مشابه عملکرد آن در گوشی‌های هوشمند است.

image

در حال حاضر جزئیات بیشتری از این اسپیکر هوشمند در دسترس نیست. ظاهرا سامسونگ هنوز برای معرفی کامل اسپیکر خود آماده نیست و گفته می‌شود برای دریافت جزئیات بیشتر باید تا کنفرانس بعدی این شرکت در اوایل ماه نوامبر منتظر باشیم.

قطعا شما هم مانند ما کنجکاو شده‌اید که عملکرد گلکسی هوم چگونه است و تا چه حد هوشمند خواهد بود. اگر سامسونگ می‌خواهد با رقبای قدرتمند خود که در حال حاضر بازار اسپیکرهای هوشمند را در دست گرفته‌اند، مانند آمازون و گوگل رقابت کند؛ به یک دستیار صوتی قدرتمند مانند گوگل اسیستنت و الکسا نیاز دارد. در نتیجه، بخش اعظمی از عملکرد گلکسی هوم به دستیار صوتی سامسونگ بستگی دارد و باید دید که بیکسبی می‌توان رقیبی شایسته برای دستیارهای مذکور باشد یا نه. همچنین باید این موضوع را در نظر گرفت که هوم پاد اپل با بهره گیری از سیری هم سعی دارد سهمی در بازار کسب کند و احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور، مایکروسافت نیز اسپیکر مجهز به دستیار هوشمند محبوبش، کورتانا را روانه‌ی بازار خواهد کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)