خانهاخبار
دل دو کروم بوک 11 اینچی تازه را معرفی کرد

دل دو کروم بوک 11 اینچی تازه را معرفی کرد

کمپانی دل چند روز پیش دو دستگاه کروم بوک تازه 11 اینچی را رسما معرفی کرد. این مدل‌ها از سری Inspiron Chromebook 11 هستند و تفاوت چندانی میان آن‌ها دیده نمی‌شود.
۱۳۹۷/۵/۱۹

کمپانی دل چند روز پیش دو مدل تازه از کروم بوک‌های 11.6 اینچی خود را در سکوت خبری معرفی کرد. این دو Inspiron Chromebook 11 و Inspiron Chromebook 11 2-in-1 نام دارند و تازه‌ترین مدل‌های کمپانی دل با پشتیبانی از سیستم عامل کروم هستند که تنها با تفاوت‌هایی جزئی توسعه یافته‌اند. چشمگیرترین تفاوت در طراحی این دو مدل درواقع قابلیت چرخش 360 درجه در لولای اتصالی مدل 2-in-1 است که کاربران Inspiron Chromebook 11 را قادر می‌سازد تا از دستگاه خود در حالت‌های مختلف لپتاپ و تبلت استفاده کنند و همچنین از قابلیت‌های اپلیکیشن‌های لمسی و اندرویدی تحت وب به طور کامل بهره ببرند. علاوه بر مورد مذکور همچنین برخی تفاوت‌های جزئی در شکل ظاهری این دو مدل تازه دیده می‌شود. این دو مدل در یک طرف از سطوح کامپوزیتی خارجی مشکی یا طوسی (هر مدل تنها در یک رنگ عرضه می‌شود) مشابه طراحی شده‌اند. در این بخش یکسان دو پورت USB 3.1، یک جک خروجی HDMI، یک درگاه کارت SD و یک پورت شارژ AC تعبیه شده است. در طرف دیگر جک هدفون، درگاه قفل Noble و نشانگر انرژی طراحی شده‌اند اما در نسخه هیبریدی علاوه بر این موارد همچنین دکمه مخصوص خاموش کردن دستگاه و دکمه‌های تنظیم صدا برای زمانی که در حالت تبلت قرار دارد در این قسمت قرار گرفته‌اند.

image

تفاوت دیگر میان این مدل‌ها در ابعاد آن‌ها دیده می‌شود. مدل ساده‌تر Inspiron Chromebook 11 در ابعاد 20.75 × 303.3 × 206 میلی متر ساخته شده است و 1.4 کیلوگرم وزن دارد اما نسخه پیشرفته‌تر 2-in-1 در ابعاد 20.75 × 303.8 × 207.9 طراحی شده و وزنش 1.43 کیلوگرم است. بدون در نظر گرفتن این تفاوت‌ها، هر دو نسخه دستگاه هوشمند تازه کمپانی دل از 4 گیگابایت مموری بهره می‌برد و از یکی از پردازنده‌های Intel Celeron که مشخصاتش هنوز اعلام نشده است هم قدرت می‌گیرد. وضوح تصویر در پنل نمایش هر دو نسخه 1366 در 768 اچ دی گزارش شده و باتری‌شان هم 42 وات ساعتی است که دل ادعا می‌کند می‌تواند 10 ساعت دوام بیاورد. کمپانی دل درباره سایر مشخصات لپتاپ‌های کرومی تازه خود گفته است که بدنه این دو Inspiron Chromebook 11 تازه در مقابل ضربه و صدمه خارجی تاحدودی مقاوم طراحی شده و صفحه کلید آن هم در مقابل نفوذ آب مقاوم است.

باتوجه به همه تفاوت‌ها و همچنین شباهت‌های بسیار میان این دو مدل، قیمت آن‌ها کاملا متفاوت در نظر گرفته شده است. کمپانی دل در روند قیمت گذاری لپتاپ‌های تازه خود احتمالا بیش از هرچیز به حافظه داخلی و عملکرد آن‌ها توجه کرده است. نسخه استاندارد مدل Inspiron Chromebook 11 با 16 گیگابایت حافظه داخلی eMMC حداقل 200 دلار قیمت دارد در حالی که نسخه 32 گیگابایتی آن تنها 20 دلار بیشتر قیمت گذاری شده است. نسخه سوم این مدل هم که از محافظ طوسی برند دل بهره می‌برد به قیمت 240 دلار معرفی شده است. مدل دیگر Inspiron Chromebook 11 2-in1 نام دارد و قیمت نسخه استاندارد آن 280 دلار برای 32 گیگابایت حافظه خارجی اعلام شده است. نسخه 64 گیگابایتی این مدل 300 دلار قیمت گذاری شده است و برای خرید نسخه گران‌تر با کاور برند دل باید 320 دلار بپردازید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)