خانهاخبار
از سال ۲۰۲۰ ابر قهرمان‌ها هم می‌توانند اسکار را در دست بگیرند

از سال ۲۰۲۰ ابر قهرمان‌ها هم می‌توانند اسکار را در دست بگیرند

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی که هر ساله بزرگترین جایزه‌ی سینمایی در جهان یا همان اسکار معروف را به برترین‌ها ارایه می‌کند، عنوان جدیدی را به جوایز خود اضافه کرده است که طرفداران ابر قهرمان‌ها را به کسب اسکار توسط قهرمان محبوب‌شان امیدوار می‌کند.
۱۳۹۷/۵/۱۸

جان بِیلی، رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در نامه‌ای رسمی به اعضای این آکادمی اعلام کرد که در جوایز سال ۲۰۲۰ تغییراتی ایجاد می‌شود که این جوایز را با تغییرات روز دنیا بیشتر مرتبط می‌کند. همچنین پخش تلویزیونی مراسم اسکار را نیز دچار تغییر می‌کند.

image

به روز رسانی جدید این آکادمی شامل محدود کردن پخش تلویزیونی به حداکثر سه ساعت است که پیش از این بیشتر بود؛ به همین دلیل ممکن است که برخی از برندگان در پخش تلویزیونی برنامه نمایش داده نشوند و در خلال پخش پیام‌های بازرگانی اسکار خود را دریافت کنند. همچنین پخش برنامه از روز ۹ فوریه به ۲۳ فوریه موکول می‌شود. اما بزرگ‌ترین تغییر که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است، افزودن عنوان جدیدی با نام دستاورد برجسته در فیلم‌های مردمی است.

آخرین باری که دسته بندی جدیدی به آکادمی اضافه شده بود، سال ۲۰۰۲ بود که اسکار بهترین انیمیشن به انیمیشن‌های ساخته شده در سال ۲۰۰۱ اهدا شد. این جایزه در واقع به دلیل رشد چشمگیر صنعت انیمیشن‌ها در دهه‌ی ۱۹۹۰ بود، به ویژه این که انیمیشن دیو و دلبر ساخته‌ی دیزنی نامزد دریافت بهترین فیلم شد.

همچنین بزرگترین تغییر در لیست جوایز از سال ۲۰۰۹ به بعد است که در آن زمان لیست نامزدهای بهترین فیلم از ۵ به حداکثر ۱۰ فیلم رسید. اضافه شدن بخش فیلم مردمی به جوایز می‌تواند منجر به کسب اسکار توسط خالقان ابر قهرمان‌ها نیز شود که تا پیش از این به جز بخش‌های فنی نمی‌توانستند در سایر بخش‌ها جایزه‌ای کسب کنند.

image

اضافه شدن یک بخش جداگانه برای فیلم‌های مردمی و فیلم‌هایی که فروش موفقی را در جهان تجربه کرده‌اند و همچنین زمان پخش متناسب با استاندارد جهانی، گویای این مطلب است که آکادمی سعی دارد تا علاوه بر حفظ جایگاه معتبرترین و بزرگترین جایزه‌ی سینمایی، مخاطب نظر مخاطب عام را نیز به خود جلب کند که می‌خواهد بداند کدام ابر قهرمان موفق به دریافت اسکار شد. با توجه به این که فیلم‌های ابر قهرمانی مخاطبان گسترده‌تری دارند و در نتیجه فروش‌ آن‌ها بیشتر است، می‌تواند بینندگان بیشتری را به مراسم اهدای جوایز جذب کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)