خانهاخبار
اپل در آیفون‌های سال آینده نیز دست از نمایشگر LCD نمی‌کشد

اپل در آیفون‌های سال آینده نیز دست از نمایشگر LCD نمی‌کشد

به‌نظر می‌رسد اپل تصمیم خود را برای مدل‌ 2019 گوشی‌های آیفون تغییر داده است و در سال آینده نیز حداقل یک آیفون با نمایشگر LCD معرفی خواهد کرد.
۱۳۹۷/۵/۱۷

آیفون 10 اولین گوشی اپل با صفحه‌نمایش OLED محسوب می‌شود؛ کوپرینویی‌ها نزدیک به چند سال است که گوشی‌های هوشمند خود را با صفحه‌نمایش LCD ارائه کرده‌اند اما عرضه آیفون 10 یا iPhone X باعث شده است تا انتظارات از پرچمداران بعدی اپل افزایش یابد. آیفون 10 موفق شده است تا میانگین قیمت فروش آیفون‌های اپل را در فصل گذشته افزایش دهد اما ظاهرا هیچ‌گاه تولید آن به سطحی که تحلیل‌گران انتظار داشتند؛ نرسیده است.

image

علت این موضوع را می‌توان در قیمت بالای iPhone X جست‌وجو نمود. در حقیقت، اولین آیفون OLED اپل در فصل گذشته از نظر میزان فروش مغلوب آیفون 8 پلاس شده است که از صفحه‌نمایش LCD استفاده می‌کند و از نظر طراحی نیز با گوشی‌های 2017 یا 2018 قابل رقابت نیست. البته قیمت آیفون 8 پلاس تفاوت چشمگیری با آیفون 10 ندارد؛ نسخه 64 گیگابایتی این گوشی با قیمت 749 دلار به فروش می‌رسد و نسخه 256 گیگابایتی نیز نزدیک به 949 دلار قیمت‌گذاری شده است.

در سال 2018 نیز اپل از آیفون 9 با صفحه‌نمایش LCD رونمایی خواهد کرد و به دلیل پنل نمایشگر این گوشی، مدل 6.1 اینچی آیفون‌های جدید اپل نسبت به نسخه 5.8 اینچی و 6.5 اینچی ارزان‌قیمت‌تر خواهد بود. اما به‌نظر می‌رسد که روند کاهش تعداد مدل‌های LCD در سال 2019 متوقف خواهد شد و تمامی آیفون‌های آینده اپل به نمایشگر OLED مجهز نمی‌شوند؛ این در حالی است که مدتی پیش شایعاتی از عرضه تمامی آیفون‌های اپل در سال 2019 با صفحه‌نمایش OLED منتشر شده بود. براساس یک گزارش جدید، اپل از LG Display درخواست کرده است که برای آیفون جدیدش در سال 2019 نمایشگر LCD تولید نماید. آن‌طور که ادعا می‌شود، استفاده از پنل صفحه‌نمایش LCD در آیفون‌های 2019 به دلیل تغییرات لحظه آخری است که در برنامه‌های اپل ایجاد شده. 

image

البته صفحه‌نمایش LCD معایب و مزایایی نسبت به پنل‌های OLED دارد؛ از جمله معایب نمایشگرهای LCD می‌توان به هزینه کم‌تر تولید آن‌ها اشاره کرد و ضمن اینکه شرکت‌های مختلفی پنل LCD تولید می‌کنند. در همین حال، پنل‌های LCD به خوبی نمایشگرهای OLED نیستند و سازندگان را برای توسعه گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه با مشکل مواجه خواهند کرد؛ آیفون 9 که امسال با صفحه‌نمایش LCD عرضه می‌شود، حاشیه‌های ضخیم‌تری در اطراف نمایشگر خود دارد که می‌توان آن‌را با ماهیت پنل‌های LCD مرتبط دانست. لازم به‌ذکر است که امسال، نمایشگر OLED مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی آیفون‌های اپل توسط سامسونگ دیسپلی تأمین خواهد شد و همچنین شرکت JDI نیز تولید نمایشگر ال‌سی‌دی Full Active را برای مدل 6.1 اینچی برعهده دارد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۱۷
اپل دانشِ ساختِ LED را نداره
پارسال هم سامسونگ رحم کرد و مقادیری از صفحات‌LED را در اختیارش گذاشت.
اپل "خوار ترین" برند صنعتِ گوشی‌ست✔