خانهاخبار
پرچمدار Pocophone F1 شیائومی با اسنپ‌دراگون 845 و قیمت ارزان در راه است

پرچمدار Pocophone F1 شیائومی با اسنپ‌دراگون 845 و قیمت ارزان در راه است

شیائومی یک گوشی سطح بالای تازه را با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 در دست توسعه دارد. این گوشی روز گذشته در خبرهای مختلف دیده شد و تصاویر آن به همراه مشخصاتش فاش شدند.
۱۳۹۷/۵/۱۶

روز گذشته خبرهای مختلفی درباره یکی از گوشی‌های تازه شیائومی موسوم به Pocophone F1 منتشر شدند. ابتدا اسکرین شات آزمون AnTuTu آن فاش شد و حالا شاهد انتشار مشخصات آن توسط وب‌سایت یک فروشگاه اینترنتی در کشور بلاروس هستیم. علاوه بر این موارد تصاویر رندری مختلفی منتسب به Pocophone F1 منتشر شده و آن را در زوایای مختلف به نمایش گذاشته‌اند.

image

در ابتدا باید به پردازنده این گوشی اشاره کنیم. همان‌طور که از نتایج بنچمارک AnTuTu هم برمی‌آمد، در فهرست مشخصات فاش شده به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 اشاره شده است. براساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت مذکور گوشی Pocophone F1 صفحه نمایش 6.18 اینچی از نوع IPS با وضوح تصویر 1080 و نسبت نمایش 18.7:9 دارد و باتوجه به این نسبت حتی بدون مشاهده تصاویر رندری هم می‌توان پی برد که بریدگی حاشیه در طراحی آن به کار رفته است.

در این فروشگاه اینترنتی به مشخصات دوربین هم اشاره شده است. انتظار می‌رود Pocophone F1 به دوربین دوگانه با لنزهای 12 و 5 مگا پیکسلی مجهز شود و لنز اصلی آن از اندازه پیکسلی 1.4 میکرون و دیافراگم 1.75 به همراه فوکوس خودکار پیکسلی دوگانه هم پشتیبانی کند. علاوه بر این‌ها به نظر می‌رسد که دوربین سلفی Pocophone F1 از یک لنز 2 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.0 بهره ببرد.

پرچمدار تازه شیائومی از باتری 4000 میلی آمپری و 18 واتی با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 قدرت می‌گیرد. به جک هدفون 3.5 میلی متری در فهرست مشخصات آن اشاره نشده است اما ظاهرا از پورت ارتباطی USB Type-C بهره می‌برد. Pocophone F1 در ابعاد 157.2 × 75.4 × 8.8 میلی متر ساخته شده و دارای درگاه سیم کارت هیبریدی دوگانه است که می‌توانید از آن برای ارتقای فضای ذخیره داخلی هم بهره ببرید.

شیائومی احتمالا این گوشی تازه را هم مانند سایر محصولات خود در نسخه‌هایی با کانفیگ متفاوت عرضه می‌کند اما مدلی که در فروشگاه دیده شده از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. پیش از این شایعه شده بود که Pocophone F1 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. این کانفیگ برای پرچمدار تازه شیائومی منطقی به نظر می‌رسد و ممکن است که سازنده مذکور یک نسخه سطح بالای پرچمدار تازه خود را با چنین کانفیگی هم معرفی کند.

در تصاویر رندری منتسب به Pocophone F1 هم شاهد طراحی مدرن با حاشیه‌های بسیار باریک در کناره‌های پنل هستیم اما نوار باریک حاشیه در قسمت پایین همچنان دیده می‌شود. جالب توجه است که ترند نه چندان محبوب بریدگی حاشیه (ناچ) در طراحی پرچمدار مذکور به کار رفته اما وجود آن باتوجه به نوار باریک حاشیه کاملا غیرضروری به نظر می‌رسد. دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا و قفل گوشی در کناره سمت راست بدنه تعبیه شده‌اند و دکمه فیزیکی خانه هم از پنل جلو حذف شده است. دوربین اصلی دوگانه با چینش عمودی در میانه عرض پنل پشتی دیده می‌شود و حسگر اثرانگشت هم زیر آن قرار گرفته است. بلندگوهای دوگانه در لبه پایین بدنه و در دو طرف پورت USB Type-C طراحی شده‌اند در حالی که جک هدفون 3.5 میلی متری در لبه بالایی دیده می‌شود.

گوشی تازه و مرموز شیائومی با نام POCO F1 در پایگاه AnTuTu بنچمارک شده و نتایج جالب توجهی از خود به نمایش گذاشته است. براساس اسکرین شات فاش شده از این ابزار پرچمدار شیائومی امتیاز 285302 را کسب کرده که از امتیاز کسب شده توسط برخی پرچمداران موجود ازجمله OnePlus 6 هم بیشتر است. پیش بینی می‌شود Pocophone F1 از سایر پرچمداران شیائومی هم ارزان‌تر باشد و به قیمت حدودا 450 دلار برای نسخه استاندارد به بازار راه یابد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Saeed.h

۱۳۹۷/۵/۱۶
ارزون قیمت توی ایران شبیه جوکه?