خانهاخبار
ال‌جی چگونه خود را برای رقابت با سیلیکون ولی آماده می‌کند؟

ال‌جی چگونه خود را برای رقابت با سیلیکون ولی آماده می‌کند؟

سیلیکون ولی مهد شرکت‌های بزرگ فناوری همچون اپل و گوگل است و در حال حاضر میزبان کمپانی‌ها و استارت‌آپ‌های کوچک و بزرگی است. اما تنها کمپانی‌های آمریکایی نیستند که نبض دنیای فناوری را در دست دارند و در این بین شرکت‌‌های غیر آمریکایی، مانند ال‌جی و سامسونگ نیز تاثیرات زیادی در پیشرفت این حوزه داشته‌اند و اغلب با سیلیکون ولی در رقابت تناتنگی قرار دارند.
۱۳۹۷/۵/۱۵

اکثر نرم افزارهای محبوب و بزرگ دنیا در دفاتر کاری مجهز و مدرن واقع در سیلیکون ولی ظهور می‌کنند، برای نمونه کمپ گوگل را در نظر بگیرید که به عنوان یک مکان کاری جذاب با فضایی شاد، امکانات تفریحی، استراحت‌گاه‌های بسیار مناسب و خوراکی‌های رایگان به یکی از بزرگترین آرزوهای مهندسین نرم افزار تبدیل شده است.

در سوی دیگر، کمپانی‌های کره‌ای که پا به پای ساکنین دره‌ی سیلیکون برای  پیشرفت فناوری‌های روز و توسعه‌ی این حوزه فعالیت می‌کنند، از سیاست کاری این کمپانی‌ها که تامین فضای شاد و مکانی آرام برای ریلکس بودن کارمندان است پیروی نمی‌کنند. اما ظاهرا کره‌ای‌ها برای رقابت با غول‌های آمریکایی تصمیم دارند تغییر رویه دهند. آی.پی پارک، رئیس و مدیر ارشد فناوری ال‌جی الکترونیکس، در مصاحبه‌ای که اوایل هفته با بیزنس اینسایدر داشته است اعلام کرد:

دفاتر اصلی فضای فرهنگی نیمه کره‌ای، نیمه غربی دارند. این وضعیت در حال تغییر است. در حال حاضر که ما مشغول صحبت هستیم، همزمان در حال وفق دادن خود با استانداردهای جهانی هستیم. ما به سرعت در حال تغییر هستیم. اکنون نحوه‌ی لباس پوشیدنم نیمه رسمی است، وقتی به عنوان مدیر ارشد فناوری در دفتر مستقر در کره حاضر می‌شوم، ۱۰۰ درصد غیر رسمی لباس می‌پوشم.

ما دیگر از کراوات استفاده نمی‌کنیم. حتی اگر در دفتر اصلی ال‌جی الکترونیکس هم باشیم، از کراوات استفاده نمی‌کنیم که این یعنی فرهنگ کاری ما به سرعت در حال تغییر است.

همچنین پارک درباره‌ی فرهنگ جدیدی که در حال حاکم شدن بر فضای کاری ال‌جی است، این‌طور می‌گوید:

اگر پنج سال پیش از ال‌جی دیدن می‌کردید، همه‌ی افراد از کراوات استفاده می‌کردند. فرهنگ غالب بر جلسات و همه چیز سنتی‌تر بود. حالا همه چیز به سرعت رو به جلو پیش می‌رود، چون ما نیاز داریم که خود را با تغییر سریع فناوری‌های نوآورانه‌ی جهانی تطبیق دهیم. شما بهترین هر دو دنیای کره‌ای سنتی و غربی را خواهید دید.

پارک در حال حاضر تلاش دارد تا بخش تحقیق و توسعه و نرم افزار را مهم‌تر جلوه دهد. او سرپرستی توسعه‌ی آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی ال‌جی در چندین کشور مختلف را به عهده داشته است. در اوایل هفته‌ی جاری، این کمپانی اعلام کرد که برای تاسیس یک آزمایشگاه هوش مصنوعی متمرکز بر الگوریتم‌ها در کانادا با دانشگاه تورنتو همکاری ۵ ساله‌ای را آغاز کرده است.

پارک، رئیس و مدیر ارشد فناوری ال‌جی به همراه مریک گرتلر، رئیس دانشگاه تورنتو

پارک از یادگیری ماشینی به عنوان یک هدف کلیدی برای مسیر پیش روی ال‌جی یاد می‌کند و انتظار دارد که این فناوری همه‌ی حوزه‌های کاری شرکت، از گوشی‌های هوشمند تا تلویزیون‌ها و ماشین‌های لباس‌شویی را تحت تاثیر قرار دهد. شرکت ال‌جی اخیرا چندین آزمایشگاه هوش مصنوعی در مکان‌های مختلف مانند سانتا کلارا، کالیفرنیا، کره‌ی جنوبی، هند و روسیه تاسیس کرده است. همچنین این کمپانی در اوایل سال ۲۰۱۸ یک کمپ جدید و بزرگ در سئول افتتاح کرده است که ال‌جی پارک نامیده می‌شود.

آقای پارک به مهندسین نرم افزار جوانی که به کار کردن در ال‌جی فکر می‌کنند، این چنین توصیه کرد:

اگر می‌خواستم چند کلمه‌ای را به جوانترها بگویم، به آن‌ها می‌گفتم به جای این که روی یک چیز تمرکز کنند، تا حد ممکن درباره‌ی همه چیز یاد بگیرند. شما نیاز دارید که تکنولوژی را بشناسید، امور مالی را بشناسید، تجارت را بشناسید، بازاریابی را بشناسید.

پارک علم ال‌جی واقع در سئول

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)