خانهاخبار
پرچمداران هوشمند ۲۰۱۸ همچنان باتری‌های ضعیفی دارند!

پرچمداران هوشمند ۲۰۱۸ همچنان باتری‌های ضعیفی دارند!

در طی چند سال اخیر، تلفن‌های هوشمند در هر زمینه ممکن شاهد بهبودها و نوآوری‌هایی بوده اند، اما حالا که در سال ۲۰۱۸ هستیم و بهترین بهترین تلفن‌های هوشمند دنیا در بازار اند، چرا باتری همچنان یک معضل به حساب می‌آید؟
۱۳۹۷/۵/۱۴

سامسونگ به زودی از جدیدترین پرچمدار خود یعنی Galaxy Note 9 پرده خواهد برداشت؛ محصولی که یکی از اهداف تبلیغاتش، نشان دادن ظرفیت بالای باتری است. چرا؟ پاسخ مشخص است؛ سامسونگ در ‌Galaxy Note 9 از یک باتری بزرگ با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر استفاده کرده که نسبت به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری موجود در Galaxy Note 8 بسیار بزرگتر است. قطعا این موضوع بسیار عالی است، چراکه Galaxy Note 8 طول عمر باتری چندان خوبی نداشت و این روزها با استفاده زیاد از تلفن‌های هوشمند، نیاز به طول عمر باتری‌ بهتر حس می‌شود. در واقع می‌توان گفت که طول عمر باتری، اصلی ترین نگرانی کاربران در یک تلفن هوشمند است و ارتقای آن سود بسیار زیادی برای کاربر خواهد داشت. اما در بین همین صحبت‌ها، یک سوال مهم برای ما ایجاد می‌شود. چرا با وجود حضور بهترین‌ تلفن‌های هوشمند در بازار، طول عمر باتری همچنان یک نگرانی اصلی به حساب می‌آید؟

تلفن‌های هوشمند با ظرفیت باتری بالا کجا رفته اند؟

اجازه دهید که موضوع را شفاف‌سازی کنیم؛ تا همین چند سال پیش بود که تلفن‌های هوشمندی ۵.۵ اینچی در بازار، ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری داشتند. محصولاتی همچون Lenovo P2 و Moto E5 که با یک بار شارژ کامل می‌توانستند تا سه روز به طور کامل شارژدهی کنند. این تلفن‌های هوشمند میان رده شاید در زمینه کیفیت دوربین چندان عالی عمل نمی‌کردند، اما حداقل طول عمر باتری بسیار بهتری را به کاربر ارائه می‌دادند. احتمالا شنیده اید که ظرفیت باتری بیشتر معادل است با افزایش ضخامت دستگاه، اما این موضوع همیشه درست نیست.

image

Lenovo P2 با وجود داشتن باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری، ضخامتی نزدیک به پرچمداران فعلی داشت. نکته جالب اینجاست که ضخامت این دستگاه و Galaxy S9 Plus سامسونگ بسیار شبیه به هم هستند، اما ظرفیت باتری تلفن‌هوشمند لنوو، ۵۰ درصد بیشتر است! خب پس با تمام این تفاسیر، چرا شرکت‌های بزرگ به استفاده از ظرفیت‌های کم باتری اصرار دارند؟ اجازه دهید که نگاهی به ظرفیت باتری‌ تلفن‌های هوشمند پرچمدار بازار داشته باشیم:

  • Apple iPhone X - 2716 mAh
  • Samsung Galaxy S9 - 3000 mAh
  • Samsung Galaxy S9 Plus - 3500 mAh
  • Google Pixel 2 - 2700 mAh
  • Google Pixel 2 XL - 3520 mAh
  • LG G7 - 3000 mAh
  • OnePlus 6 - 3300mAh

حال بیایید و نگاهی  به عملکرد این تلفن‌های هوشمند داشته باشیم:

image

جمع بندی

برای جمع‌بندی می‌توان گفت که از لحاظ فنی، قرار دادن باتری‌هایی با ظرفیت بالا در تلفن‌های هوشمند فعلی موضوعی امکان پذیر است و با وجود دستگاه‌هایی مانند Galaxy Note 9 و Huawei P20 Pro، ‌شرکت‌ها کم کم باید درباره تصمیمات و اولویت‌های خود تجدید نظر کنند. قطعا داشتن یک پرچمدار گران قیمت سال ۲۰۱۸ با طول عمر باتری کمتر از یک روز می‌تواند اندکی آزار دهنده باشد، اینطور نیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

?

۱۳۹۷/۵/۱۴
کاملا مشخصه چون در مورد گوشیهایی با باطری ضعیف صحبت میشه نه با گوشی که در 90 دقیقه از 0 به 100 میرسه و براحتی دو روز باتری نگه میداره همه این گوشیها که اسم برده شد به سختی یک روز رو به پایان میرسونن هر چند واقعا همشون عالی هستن

رضا

۱۳۹۷/۵/۱۴
البته این تست های باتری فون آرنا جدیدا یه مشکلی دارن مخصوصا برای باتری الجی جی 7 که اولش 7 ساعت و 32 دقیقه بودش بعدش آوردنش پایبن!

salim

۱۳۹۷/۵/۱۴
چون هواوی در زمینه باتری و شارژ دهی و شارژ شدن عالی عمل کرده

علی

۱۳۹۷/۵/۱۴
چرا اسمی از هواوی نبردید