خانهاخبار
از این پس هیچ گوشی موبایلی با ارز ۴۴۰۰ تومانی وارد نخواهد شد!

از این پس هیچ گوشی موبایلی با ارز ۴۴۰۰ تومانی وارد نخواهد شد!

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه واردات موبایل با ارز ۴۴٠٠ تومانی ممکن نیست، اعلام کرد: واردکنندگان موبایل می توانند ارز خود را از طریق سامانه نیما و از محل ارز صادراتی تامین کنند.
۱۳۹۷/۵/۱۳

مجتبی خسروتاج در این رابطه اظهار کرد: در گروه بندی کالایی که اواخر تیرماه سال جاری صورت گرفت موبایل از گروه ۲ به گروه ۳ کالایی رفت و قرار بر این شد تا کسانی که قصد دارند موبایل وارد کنند ارز مورد نیاز خود را از طریق  سامانه نیما تامین کنند.

image

وی ادامه داد: در سامانه نیما صادرکنندگان کالاهای غیر پتروشیمی و فولادی به نرخ رقابتی ارز ناشی از صادرات خود را عرضه می کنند و وارد کنندگان فرصت دارند تا ارز خود را از این طریق تامین کرده و نسبت به واردات اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل اینکه موبایل به گروه ۳ کالایی منتقل شده است، واردات آن با ارز ۴۴٠٠ تومانی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: در جلسه ستاد بررسی مسائل اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهوری صحبت‌هایی مطرح شد تا بتوان موبایل های ارزان قیمت که زیر ۳۰۰ دلار قیمت دارند در گروه ٢ کالایی قرار گیرند اما در نهایت این مسئله از نظر فنی رد شد؛ چرا که نمی‌توان برای یک تعرفه دو نرخ ارز را در نظر گرفت و این امکان وجود دارد که کم اظهاری صورت گیرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

erfan

۱۳۹۷/۵/۱۳
مردم خودشون به این دولت رای دادند...
همه کاره این کشور مردم اند...
باید بفهمیم به کی رو میکنیم مسیول کشورمون....

erfan

۱۳۹۷/۵/۱۳
پول نفت طبق قرار داد ipc که آقای زنگنه وزیر نفت روحانی امضا کرد به مدت بیست سال به شرکت های خارجی سپرده شد و سهم ما اینه که هرکدوم از این شرکتهای خارجی یه جوینت داخلی دارن که بخشی از سود رو شریک میشن ... که حالا اون شرکت های داخلی کیست؟ ... بگذریم.

erfan

۱۳۹۷/۵/۱۳
یکی به من جواب بده مگه قرار نبود امریکا بیاد مشکلات مارو حل کنه پس چی شد؟
کجاست ثمره برجام؟
دلار هزار تومنی کو؟
آقای رییس جمهور محترم مردم از شما بابت وعده هاتون پاسخ میخوان؟
آیا تو این پنج سال هیچ اقدامی در تولید موبایل داخلی کردید؟
یا فقط منتظر بودید امریکا بیاد پشت مارو بخارونه؟
یک کلام : کسی که توان مردم خودش رو نادیده بگیره و منتظر باشه امریکا و اروپا بیان مشکلاتمون رو حل کنن...یا خیلی سادس یا ....

حسین

۱۳۹۷/۵/۱۳
یعنی دوباره گران میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

reza

۱۳۹۷/۵/۱۳
بازم میگن با ارز بالای 12 هزارتومان وارد کنید و سهم ما هم باید بدید واقعا چرا ما اینقد راحت میزاریم ازمون باج بگیرن اخه پول نفت کجا میره پس پول مس گاز و ....