خانهاخبار
ال‌جی و تولید آزمایشی نمایشگر منعطف برای تمام شرکت‌ها به جز سامسونگ!

ال‌جی و تولید آزمایشی نمایشگر منعطف برای تمام شرکت‌ها به جز سامسونگ!

مدت‌هاست که دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی در رویای تولید گوشی هوشمند منعطف با قابلیت تا شدن بوده‌اند. ال‌جی به تازگی صفحه نمایش منعطفی را توسعه داده است که تمامی شرکت‌های مشتاق به تولید گوشی‌های تا شونده، به غیر از سامسونگ، می‌توانند از آن استفاده کنند.
۱۳۹۷/۵/۱۲

ظاهرا حکم‌رانی سامسونگ بر بازار نمایشگرهای OLED منعطف برای تامین نیاز گوشی‌های هوشمند تا شونده امسال توسط هم‌وطنش با چالش مواجه خواهد شد. به تازگی اعلام شد که شرکت ال‌جی نیز در حال تولید پنل‌های OLED منعطف برای گوشی‌های هوشمند تا شونده است که ممکن است در آینده شاهد حضور آن‌ها در گوشی‌های هوشمند هوآوی، شیائومی، اوپو و سایر شرکت‌هایی باشیم که به دنبال پیشی گرفتن از سامسونگ در تولید گوشی هوشمند تا شونده هستند.

image

به تازگی در خبرها اشاره شد که هوآوی به دنبال توسعه‌ی یک گوشی هوشمند تا شونده است و PhoneArena معتقد است که این شرکت چینی توانایی تولید چنین محصولی را دارد و می‌تواند به نخستین شرکت در این زمینه تبدیل شود. البته طبق آن چه در خبرها اعلام شده است، در حال حاضر شرکت چینی BOE به عنوان تامین کننده‌ی هوآوی در نظر گرفته شده است. اگر چه ال‌جی در تولید نمایشگرهای OLED منعطف و به خصوص در زمینه‌ی مشخصات و ظرفیت تولید در سطح پایین‌تری از سامسونگ قرار دارد، اما در هر حال در این زمینه از سایر تولید کننده‌های گوشی‌های هوشمند بسیار جلوتر است و به سادگی می‌تواند بازار مناسبی برای جذب سایر شرکت‌ها به جز سامسونگ فراهم کند.

با توجه به این موضوع که هوآوی، اوپو و شیائومی پرفروش‌ترین برندها در چین محسوب می‌شوند، ال‌جی می‌تواند فروش بسیار خوبی را برای پنل‌های OLED خود متصور شود و تنها موضوعی که باقی‌ مانده، تولید انبوه این پنل‌ها و تحویل آن‌هاست. در حال حاضر ال‌جی می‌تواند صفحاتی با خمیدگی 2.5R تولید کند، اما بهبود نتایج تحقیقاتی این شرکت باعث شده است تا بتواند در سال آینده و هم‌سطح با سامسونگ، به تولید صفحاتی با خمیدگی 1R اقدام نماید.

علاوه بر آن چه ذکر شد، فناوری جدید رسوب لایه‌ی اتمی امکان ایجاد چند تا خوردگی و باز کردن آن‌ها را بدون هیچگونه آسیب و تخریبی به محل تا خوردگی فراهم می‌کند و گفته می‌شود که ال‌جی در حال تست این فناوری است. به هر حال، سال ۲۰۱۹ را می‌توان یک سال جذاب برای صنعت گوشی‌های هوشمند تصور کرد که احتمالا اولین نسل گوشی‌های هوشمند تا شونده در این سال پا به میدان می‌گذارند و امیدواریم سازندگان چنین دستگاه‌هایی، علاوه بر توسعه و تامین سخت افزار لازم، به نرم افزار متناسب نیز توجه کنند. امسال کمپانی‌های چینی گوشی‌های جالبی را روانه بازار کردند که هر یک ویژگی جدید و خاصی را ارایه می‌دهند، مانند ویوو نکس و دوربین دو منظوره‌ی آن، اسکنر اثر انگشت درون نمایش‌گر پرچم‌دار شیائومی و یا مکانیزم دوربین بیرون جهنده‌ی اوپو فایند ایکس به منظور ارایه‌ی صفحه نمایش بی حاشیه‌ی واقعی. بنابراین، چندان دور از ذهن نیست که چینی‌ها سال آینده نیز همین روند رو به رشد را ادامه دهند و از شرکت‌های بزرگی که مانند سامسونگ که برای تولید گوشی تا شونده تلاش می‌کنند، سبقت بگیرند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۵/۱۴
اتفاقا نیازم داره خوبم داره وقتی ببینه مشکلات صفحه نمایش آشغالش پثل هاله انداختن صفحه و پیکسل سوزیاش روز به روز بیشتر می شه خودش خود به خود میاد سمت الجی بزرگ

Soroosh

۱۳۹۷/۵/۱۳
سامسونگ نیازی نداره که بخواد براش تولید کنه

Saeed

۱۳۹۷/۵/۱۲
سامسونگ مشتر های خودشو داره سیاست های خودشو داره هیچ کدوم از این شرکت ها به وسعت سامسونگ دیسپلی نیستن و سام هم شرکتی نیست که کم بیاره