خانهاخبار
فروش موفق نوکیا، اچ‌ام‌دی گلوبال را در میان ۱۰ کمپانی پرفروش قرار داد

فروش موفق نوکیا، اچ‌ام‌دی گلوبال را در میان ۱۰ کمپانی پرفروش قرار داد

فروش موفقیت آمیز گوشی‌های هوشمند برند نوکیا در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ باعث شد تا شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال در میان ۱۰ شرکت پرفروش جهان و در رتبه‌ی نهم قرار بگیرد.
۱۳۹۷/۵/۱۲

از عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال با برند نوکیا بیش از یک سال و نیم می‌گذرد، اما در همین مدت کوتاه ۱۸ ماهه، فروش موفقیت آمیز گوشی‌های هوشمند نوکیا سبب شد تا شرکت فنلاندی در رده‌ی نهم و در میان ۱۰ برند برتر از نظر فروش جهانی بایستد.

اچ‌ام‌دی گلوبال موفق شد ۴.۵ میلیون گوشی هوشمند را در مدت سه ماه به فروش برساند و پس از لنوو قرار گیرد که در مدت مشابه ۹.۹ میلیون دستگاه فروخت که البته بخشی از آن را مدیون موتورولا بود. اگر کمپانی فنلاندی را با باقی ۱۰ شرکت برتر در زمینه‌ی فروش مقایسه کنیم، مشخص است که میزان فروش اندگی داشته است. اما، بد نیست بدانید که این میزان بیش از دو برابر تعداد گوشی‌هایی است که برند مشهور و کهنه کاری مانند سونی توانست در این سه ماه به فروش برساند. همچنین ذکر این نکته نیز لازم است که اچ‌ام‌دی گلوبال که در طول یک سال فروش ۴ میلیون دستگاه را به ثبت رسانده بود، با ثبت رکورد ۴.۵ میلیون گوشی هوشمند در سه ماه، رشد حیرت انگیز ۷۸۲ درصدی را تجربه کرده است که این میزان برای شرکت بزرگی مثل هوآوی تنها ۴۲ درصد در سه ماهه‌ی مذکور بود. البته هوآوی در این مدت توانست جایگاه دوم را که پیش از این متعلق به اپل بود در اختیار بگیرد.

image

سایر برندهای فهرست ۱۰ شرکت پرفروش که رشد نسبتا زیادی را تجربه کردند، شامل شیائومی با ۴۳ درصد و تکنو با ۵۹ درصد است. به علاوه، کمپانی وان پلاس با وجود این که در میان ۱۰ شرکت پرفروش قرار نگرفته، اما در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ رشد بسیار زیادی را در این زمینه تجربه کرد.

در عین حال، شرکت‌هایی هم وجود دارند که با وجود قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین‌ها، در این بازه‌ی زمانی با کاهش فروش روبرو شدند که بیشترین میزان افت فروش متعلق به ال‌جی با ۲۳ درصد و لنوو با ۸ درصد افت بود؛ سونی که خارج از این لیست قرار دارد نیز یکی از بدترین فصول فروش خود را تجربه کرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Sasan

۱۳۹۸/۵/۹
اگر مدیران نوکیا آن اشتباهات بچگانه را مرتکب نمی‌شدند الان سامسونگی در کار نبود ،واقعا یک اشتباه در دنیای جدید چه خسارات جبران ناپذیری رابه یک شرکت وارد میکنه،باوجود ظهور نوکیا و شرکت های نوظهور و خلاق و باکیفیت چینی(اپو،میزو،وان پلاس،شیامی،لنو،زد تی ای و....) سامسونگ به پایان راه خود در صنعت موبایل نزدیک است شک نکنید سامسونگ هم به سرنوشت اچ تی سی،سونی ،موتورلا دچار خواهد شد

ali

۱۳۹۷/۵/۱۳
بله البته تو خواب شاید صد سال دیگه برسه

امین

۱۳۹۷/۵/۱۲
بخش موبایل سونی رسما نابود شده وفقط داره ضرر میده.اگه سونی به این اندازه شرکت بزرگی نبود که بتونه ضرردهی بخش موبایل روجبران کنه قطعا چندسال پیش بخش موبایل رو واگذار میکرد

ali

۱۳۹۷/۵/۱۲
این نوکیا در سالهای اینده سامسونگ هم پشت سر میزاره