خانهاخبار
آیفون 10 پلاس در حالت افقی، برنامه‌ها را به شیوه متفاوتی نمایش می‌دهد

آیفون 10 پلاس در حالت افقی، برنامه‌ها را به شیوه متفاوتی نمایش می‌دهد

براساس اطلاعات به‌دست آمده از نسخه آزمایشی جدید سیستم‌عامل iOS مشخص شده است که برنامه‌ها در حالت افقی روی آیفون 10 پلاس جزئیات بیشتری را ارائه می‌دهند.
۱۳۹۷/۵/۱۱

شایعات منتشر شده پیرامون آیفون 6.5 اینچی اپل با صفحه‌نمایش OLED که گمان می‌رود «آیفون 10 پلاس» باشد، به نمایشگری با رزولوشن 2688 در 1242 پیکسل مجهز خواهد شد؛ همین موضوع باعث می‌شود تا تراکم پیکسلی نمایشگر به رقم 450 پیکسل در هر اینچ برسد. لازم به‌ذکر است که آیفون 10 در حال‌حاضر از یک نمایشگر 5.8 اینچی OLED با رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل استفاده می‌کند و نسل دوم آن نیز به صفحه‌نمایش مشابهی مجهز خواهد شد.

image

آن‌طور که پیداست، اپل از فضای ارائه شده توسط نمایشگر 6.5 اینچی آیفون 10 پلاس حداکثر استفاده را خواهد برد؛ به‌طوری‌که در حالت افقی، نمایشگر 6.5 اینچی دستگاه قادر است برنامه‌ها را به همان حالتی اجرا نماید که در تبلت‌های آیپد دیده بودیم. به عبارت بهتر در حالت افقی، اطلاعات بیشتری در برنامه‌های مختلف از جمله ایمیل، مخاطبان، تقویم و Stocks به کاربران نمایش داده خواهد شد؛ می‌توان این قابیت را یک تفاوت مهم میان مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی آیفون عنوان کرد.

این ادعا در اطلاعاتی که توسط وب‌سایت برزیلی IHelpBR از آخرین نسخه آزمایشی سیستم‌عامل iOS و برنامه Xcode جمع‌آوری شده، تأیید شده است. این سایت با استفاده از شبیه‌ساز iOS و طراحی حالتی برای یک دستگاه با رزولوشن 268 در 1242 و تراکم پیکسلی 458 PPI دریافته که بسیاری از برنامه‌های پیش‌فرض در حالت «افقی» جزئیات بیشتری را متناسب با اندازه نمایشگر بزرگ دستگاه ارائه می‌دهند. در تصاویر ارائه شده، به عنوان نمونه به برنامه Contacts و Calendar اشاره شده است که در حالت افقی و هنگام اجرا روی شبیه‌ساز iOS در دستگاهی رزولوشن 268 در 1242 و تراکم پیکسلی 458 PPI، مشابه با یک تبلت آیپد اجرا می‌شوند.

image

لازم به‌ذکر است آیفون 6.5 اینچی بزرگ‌ترین آیفون اپل خواهد بود که تاکنون توسط این شرکت عرضه شده است. در حال‌حاضر، آِیفون 10 بزرگ‌ترین گوشی اپل از نظر اندازه نمایشگر محسوب می‌شود و پیش از آن نیز آیفون‌های 5.5 اینچی که با پسوند Plus متمایز شده‌‌اند، این عنوان را به خود اختصاص داده‌ بودند. به همراه آیفون 6.5 اینچی، گوشی دیگری نیز توسط اپل عرضه خواهد شد که نمایشگر 6.1 اینچی دارد و با صفحه‌نمایش از نوع LCD همراه شده است؛ این مدل با وجود تجهیز به نمایشگر بزرگ‌تر از آیفون 10 قیمت کم‌تری خواهد داشت. برخی ادعا می‌کنند که آیفون 10 پلاس با قیمتی نزدیک به آیفون 10 و معادل با 1000 دلار عرضه خواهد شد؛ همچنین نسل دوم آیفون 5.8 اینچی نیز با کاهش قیمت 100 دلاری به قیمت 900 دلار به فروش خواهد رسید. نسخه 6.1 اینچی آیفون‌های 2018 اپل نیز با قیمت نسبتا مناسب 700 دلار عرضه می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)