خانهاخبار
امکان تماس تصویری گروهی در واتس‌اپ میسر شد

امکان تماس تصویری گروهی در واتس‌اپ میسر شد

به نظر می‌رسد امکان برقراری تماس تصویری گروهی به یکی از ویژگی‌های ضروری پیام‌رسان‌‌‌ها تبدیل شده است. پس از اپل، این بار نوبت فیسبوک است که این ویژگی را به پیام‌رسان محبوبش یعنی واتس‌اپ بیاورد.
۱۳۹۷/۵/۱۰
image

تنها چند ماه پس از آنکه اپل اعلام کرد با انتشار iOS 12 قابلیت تماس گروهی به فیس‌تایم افزوده می‌شود، واتس‌اپ  امروز از افزوده شدن امکان تماس تصویری و صوتی گروهی به هر دو نسخه اندروید و iOS این پلتفرم پیام‌رسان خبر داد.

در حالیکه فیس‌تایم در یک تماس تصویری گروهی ارتباط همزمان 32 نفر را میسر می‌کند، تماس تصویری گروهی در واتس‌اپ محدود به 4 نفر است. برای برقراری این ارتباط ابتدا باید یک تماس تصویری نرمال با یکی از اعضای گروه برقرار کنید و سپس از طریق دکمه «افزودن شرکت کننده» که در گوشه بالا سمت راست موجود است، سایر افراد را به این تماس اضافه کنید.

البته تفاوت دیگری نیز بین تماس گروهی پیام‌رسان فیس‌بوک و اپل وجود دارد: در تماس تصویری فیس‌تایم، تصویر فردی که در حال صحبت است به طور خودکار بزرگتر از تصویر سایرین نمایش داده می‌شود اما، در واتس‌اپ این نشانه‌گذاری انجام نمی‌شود و دلیلش این است که واتس‌اپ برای هر چهار شرکت‌کننده در تماس تصویری فضایی یکسان روی صفحه در نظر می‌گیرد .
 لازم به ذکر است که تماس گروهی واتس‌اپ از سیستم رمزنگاری End-to-End بهره می‌برد و طوری طراحی شده تا برای افراد سرتاسر جهان، که با سرعت و کیفیت متفاوتی به اینترنت متصل می‌شوند، به سادگی قابل استفاده باشد.

بنظر می‌آید تنها تفاوت عمده بین تماس تصویری گروهی در واتس‌اپ و فیس‌تایم مربوط به حداکثر تعداد شرکت‌کنندگان در هر تماس است، که در فیس‌تایم 8 برابر واتس‌اپ است. با این حال، برای اکثر کاربران، به ندرت پیش می‌آید که نیاز به مکالمه همزمان با بیش از چهار نفر داشته باشند و به همین دلیل نمی‌توان آن را ضعفی برای واتس‌اپ به حساب آورد. با افزودن این قابلیت جدید به واتس‌اپ، این احتمال وجود دارد که چنین قابلیتی در سایر پلتفرم‌های فیسبوک یعنی فیسبوک مسنجر و اینستاگرام نیز ارائه شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۵/۱۱
دگه ایمو رو آنیستال کنیم!