خانهاخبار
ارزان‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازارهای جهانی را بشناسید

ارزان‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازارهای جهانی را بشناسید

خودروهای کراس‌اوور در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در این مطلب به معرفی ارزان‌ترین کراس‌اوورهای 2018 موجود در بازارهای جهانی می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۵/۱۱

خودروهای SUV و کراس‌اوور فروش بسیار بالایی را در بازار تجربه می‌کنند. فروش این محصولات به گونه‌ای بوده که بر روی آمار فروش محصولات سدان و هاچ‌بک تاثیر منفی گذاشته‌ است. برخی از این محصولات از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند. در این مطلب شما را با ارزان‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازارهای جهانی آشنا می‌کنیم.

تمامی خودروهای موجود در این لیست قیمتی کمتر از 21 هزار دلار دارند و مدل 2018 را یدک می‌کشند. لازم به ذکر است؛ قیمت‌های اعلام شده برای خودروهای موجود در این مطلب توسط اطلاعات شرکت‌های تولیدکننده به‌دست آمده‌اند و برای زمان نگارش این مطلب هستند. امکان تغییر این قیمت‌ها در آینده وجود دارد.

کیا سول

image

قیمت: 16,200 دلار

در حال حاضر خودروی کیا سول با طراحی عجیب خود ارزان‌ترین کراس‌اوور در بازار ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. مدل پایه این خودرو با قیمت 16,200 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. موتور مورد استفاده در این نمونه دارای حجم 1.6 لیتر بوده و 4 سیلندر است. این موتور قدرتی برابر با 130 اسب بخار و 160 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

image

این خودرو تجهیزات محدودی دارد. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، بلوتوث، پاور ویندوز (سیستم بالا و پایین رفتن خودکار شیشه‌های خودرو)، سیستم تهویه مطبوع و امکان تنظیم صندلی‌ها به صورت دستی اشاره کرد. شاید این تجهیزات برای برخی خریداران کافی نباشد ولی باید به این نکته اشاره کرد که کیا سول در مقایسه با مدل بعدی موجود در این لیست نزدیک به 2000 دلار ارزان‌تر است.

جیپ Renegade

image

قیمت: 18,445 دلار

این کراس‌اوور شرکت جیپ از پلتفرم یکسان با یکی دیگر از محصولات موجود در این لیست، فیات 500X بهره می‌برد. جیپ Renegade کوچک‌ترین خودروی تولیدی شرکت جیپ است. این خودرو در ارزان‌ترین نمونه خود با قیمت 18,445 دلار به فروش می‌رسد. قدرت تولیدی موتور در این نمونه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. جیپ این محصول خود را به تجهیزات استاندارد مناسبی مجهز کرده است.

image

از تجهیزات استاندارد جیپ Renegade می‌توان به بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید و نمایشگر 5 اینچی برای سیستم مدیا Uconnect اشاره کرد. این خودرو به موتور 1.4 لیتری MultiAir Turbo مجهز شده است که قدرتی برابر با 160 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولیدی به وسیله این موتور توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلوی جیپ Renegade منتقل می‌شود.

هیوندای کونا

image

قیمت:  19,000 دلار

ارزان‌ترین نمونه هیوندای کونا، تریم SE با قیمت 19 هزار دلار به فروش می‌رسد. در حالی که هیوندای کونا در نسخه‌ای مجهز به سیستم چهار چرخ محرک نیز به بازار عرضه می‌شود، قدرت تولیدی موتور تریم SE به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این نمونه به صورت استاندارد دارای روکش‌های پارچه‌ای صندلی، امکان تنظیم صندلی‌ها به صورت دستی، نمایشگر 7 اینچی برای سیستم سرگرمی، امکان پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید Auto، دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع دستی و کروز کنترل است.

image

هیوندای کونا با توجه به تجهیزات استاندارد خود از قیمت بسیار مناسبی بهره می‌برد و یکی از باارزش‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار محسوب می‌شود. این نمونه به موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2.0 لیتر مجهز شده است که قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاوری برابر با 179 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای انتقال قدرت تولیدی موتور به چرخ‌های جلو این خودرو، شرکت هیوندای از جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته استفاده کرده است.

هوندا HR-V

image

قیمت: 19,670 دلار

در حالی که شاید افراد کمی حاضر به خرید نمونه پایه هوندا HR-V باشند، این خودرو با قیمت 19,670 دلاری خود در جایگاه چهارم لیست ارزان‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازارهای جهانی قرار می‌گیرد. در تریم پایه LX این خودرو به صورت محور جلو بوده و از سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی بهره می‌برد. لازم به ذکر است؛ این خودرو در نمونه‌های گران‌تر خود به سیستم چهار چرخ محرک و جعبه دنده CVT مجهز شده است.

image

موتور مورد استفاده در این خودرو 4 سیلندر با حجم 1.8 لیتر بوده که قادر به تولید 141 اسب بخار قدرت و 172 نیوتون متر گشتاور است. سیستم تهویه مطبوع، پاور ویندوز، کروز کنترل، تنظیم صندلی‌ها به صورت دستی، 4 اسپیکر، امکان ارتباط بلوتوث و نمایشگر 5 اینچی LED تجهیزات استاندارد نمونه پایه هوندا HR-V را تشکیل می‌دهند.

فیات 500X

image

قیمت: 19,995 دلار

فیات محصولات مناسبی را در بازار به فروش می‌رساند که شاید معروف‌ترین آن‌ها فیات 500 باشد. این کمپانی ایتالیایی نمونه کراس‌اوور این خودرو با نام فیات 500X را نیز روانه بازار کرده است. این خودروی کراس‌اوور در نمونه پایه خود با قیمت 19,995 دلار به فروش می‌رسد. این خودرو در مقایسه با فیات 500 از معماری بزرگ‌تری برای بدنه خود بهره می‌برد.

image

همانطور که در قبل عنوان شد این خودرو دارای پلتفرم یکسانی با جیپ Renegade است. در نمونه پایه این خودرو موتور 1.4 لیتری  MultiAir قرار دارد که قادر به تولید 160 اسب بخار قدرت است. در حالی که فیات 500X در مقایسه با جیپ Renegade قیمت پایه بالاتری دارد، تجهیزات بیشتری را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. از میان این تجهیزات می‌توان به نمایشگر 7 اینچی برای سیستم Uconnect اشاره کرد.

فورد EcoSport

image

قیمت: 19,995 دلار

فورد اکواسپرت را می‌توان خواهرزاده فورد فیستا دانست که طراحی عجیبی دارد. این دو خودرو از پلتفرم یکسانی بهره می‌برند با این تفاوت که نمونه کراس‌اوور دارای ابعاد بزرگتری است. این خودرو در نمونه پایه با قیمت 19,995 دلار به فروش می‌رسد. درب صندوق عقب این خودرو به طرفین باز می‌شود که از این مورد می‌توان به عنوان یک برگ برنده یاد کرد.

image

یک موتور 1.0 لیتری سه سیلندر مجهز به توربوشارژر در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته که قادر به تولید 123 اسب بخار قدرت و 170 نیوتون متر گشتاور است. این خودرو در مقایسه با دیگر کراس‌اوورهای موجود در این لیست ارتفاع بیشتری دارد که این امر باعث می‌شود راننده تسلط بهتری بر روی جاده داشته باشد.

مزدا CX-3

image

قیمت: 20,110 دلار

مزدا CX-3 از طراحی مشابه با هاچ‌بک‌ها بهره می‌برد که البته ارتفاع بالاتری دارد و فضای بار بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. مزدا CX-3 اولین کراس‌اوور در این لیست محسوب می‌شود که قیمتی بالاتر از 20 هزار دلار دارد. این محصول شرکت ژاپنی مزدا با قیمت 20,110 دلار به فروش می‌رسد. در حالی که در نگاه اول این قیمت بالا به نظر می‌رسد، مزدا CX-3 از ویژگی‌های مناسبی بهره می‌برد.

image

موتور مورد استفاده در این خودرو حجمی برابر با 2.0 لیتر دارد و می‌تواند 146 اسب بخار قدرت تولید کند. این خودرو در تریم اسپرت که نسخه پایه آن محسوب می‌شود به صورت استاندارد به امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، پاور ویندوز، کروز کنترل و نمایشگر 7 اینچی برای سیستم سرگرمی مجهز شده است. لازم به ذکر است، مزدا CX-3 در مقایسه با دیگر کراس‌اوورهای این لیست فضای بار کمتری را در اختیار صاحب خود قرار می‌دهد.

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت

image

قیمت: 20,395 دلار

در حالی که مدل تولید سال 2017 این خودرو با قیمتی کمتر از 20 هزار به فروش می‌رسد، در این لیست تنها مدل‌های 2018 قرار گرفته‌اند. مدل 2018 میتسوبیشی اوتلندر اسپرت با قیمت مناسب 20,395 دلار در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. این نمونه به صورت استاندارد به نمایشگر 7 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی، دوربین دید عقب، 4 اسپیکر، بلوتوث، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع خودکار بهره می‌برد.

image

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت که ارزان‌ترین نمونه این خودرو محسوب می‌شود به صورت محور جلو به فروش می‌رسد. موتور 4 سیلندر مورد استفاده در این کراس‌اوور حجمی برابر با 2.0 لیتر دارد که قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 196 نیوتون متر گشتاور است. قدرت تولیدی موتور توسط یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

جیپ Compass

image

قیمت: 20,550 دلار

جدیدترین نسل جیپ Compass طراحی شبیه به جیپ گرند چروکی دارد و نمونه کوچک‌تر آن محسوب می‌شود. به همین علت جیپ Compass با قیمت بالاتری در مقایسه با جیپ Renegade به فروش می‌رسد. این خودرو در نمونه پایه دارای قیمت 20,550 دلار است. این کراس‌اوور از موتور 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر بهره می‌برد که 180 اسب بخار قدرت تولیدی آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

image

این محصول شرکت جیپ به صورت استاندارد به تجهیزاتی مانند روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، تنظیم دستی صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و نمایشگر 5 اینچی با سیستم Uconnect مجهز شده است. در صورتی که هزینه بیشتری برای این خودرو پرداخت کنید می‌توانید به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنید. اگر جیپ Renegade برای شما کوچک محسوب می‌شود و بودجه زیادی ندارید می‌توانید نمونه پایه جیپ Compass را مورد خریداری قرار دهید.

شورلت Trax

image

قیمت: 21,000 دلار

آخرین کراس‌اوور موجود در این لیست قیمتی برابر با 21 هزار دلار دارد. شورلت Trax ارتفاع مناسبی دارد و از کیفیت رانندگی بسیار بالایی بهره می‌برد. این خودرو در جاده عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. این خودرو در ارزان‌ترین نسخه خود به صورت محور جلو به فروش می‌رسد البته نسخه‌ مجهز به سیستم چهار چرخ محرک این کراس‌اوور نیز در بازار موجود است.

image

شورلت برای این خودرو یک موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری در نظر گرفته که به همراه توربوشارژر قدرتی برابر با 138 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این نمونه در تریم LS به سیستم سرگرمی MyLink، دوربین دید عقب و 10 ایربگ مجهز شده است. این کراس‌اوور تنها با چراغ‌های هالوژنی و رینگ‌های 16 اینچی به فروش می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

یه بدبخت

۱۳۹۷/۵/۱۳
عزیزان بیاین یادی هم کنیم از دلار 900 تومنی :)
اینا با دلار 900 تومنی همه زیر 20 میلیون تومان هستن
20 تومن به این خودروها بدی یا 30 تومن به یه پراید بدون زه!!!
خدایا شکر عظمتت از کجا به کجا رسیدیم
چقد بدبختیم ما، و چقد بدبختیم باز و بازم بدبختیم، خدایی خیلی بدبختیم نه؟! :( :|
بدبختا، اولیشم خودمم

هادی

۱۳۹۷/۵/۱۲
چقدر بدبختیم

رضا

۱۳۹۷/۵/۱۱
البته hrv و اوتلندر شاسی بلندن نه کراس اور

مرد

۱۳۹۷/۵/۱۱
فقط جیپ