خانهاخبار
عرضه جانشین مک‌بوک ایر اپل با پردازنده Kaby Lake Refresh

عرضه جانشین مک‌بوک ایر اپل با پردازنده Kaby Lake Refresh

یک خبرگزاری تایوانی با انتشار گزارشی جدید مدعی شده است که جانشین مک‌بوک ایر با پردازنده‌های نسل هشتمی Kaby Lake Refresh اینتل عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۵/۱۰

انتظار می‌رود که در اواخر امسال، کوپرتینویی‌ها از یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت رونمایی کنند؛ مدل مذکور نمایشگر 13 اینچی رتینا خواهد داشت و قیمت اولیه آن احتمالا کم‌تر از 1000 دلار خواهد بود. البته فعلا مشخص نیست که لپ‌تاپ ارزان‌قیمت اپل چه نامیده خواهد شد؛ آیا شرکت آمریکایی برای نامیدن آن از «مک‌بوک ایر» استفاده خواهد یا آن‌را صرفا یک مک‌بوک می‌نامد. به هرحال، لپ‌تاپ آینده اپل قیمت کم‌تری نسبت به مدل 13 اینچی مک‌بوک پرو خواهد داشت و از نظر سخت‌افزاری نیز نسبت به سری «مک‌بوک پرو» ضعیف‌تر است.

براساس اطلاعاتی که اخیرا توسط نشریه تایوانی Economic Daily News به‌دست آمده است، لپ‌تاپ چدید اپل از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل موسوم به Kaby Lake Refresh بهره خواهد برد؛ این پردازنده‌ها در نیمه دوم سال 2017 معرفی شده‌اند. آن‌طور که پیداست، لپ‌تاپ جدید اپل از پردازنده‌های 14 نانومتری Kaby Lake Refresh بهره خواهد برد؛ اینتل در ابتدا درنظر داشت تا به لیتوگرافی 10 نانومتری برای توسعه لپ‌تاپ‌های جدید خود مهاجرت نماید اما به‌نظر می‌رسد که تولید تراشه‌های 10 نانومتری اینتل تا اواخر سال 2019 غیرممکن است!

image

از سری پردازنده‌های Kabey Lake Refresh می‌توان به پردازنده‌های چهار هسته‌ای Core i5 و Core i7 اشاره نمود که سرعت کلاک پایه آن‌ها بین 1.6 گیگاهرتز تا 1.9 گیگاهرتز متغییر است و در حالت Turbo Boost فرکانس هسته‌های پردازشی به 3.4 گیگاهرتز تا 4.2 گیگاهرتز خواهد رسید. در پردازنده‌های مذکور از تراشه‌های گرافیکی مجتمع Intel UHD Graphics 620 استفاده شده است و همچنین این تراشه‌های 15 واتی از حافظه رم DDR4 یا LPDDR3 تا سقف 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

در صورتی‌که گزارش تازه منتشر شده صحت داشته باشد، لپ‌تاپ جدید اپل که نمایشگر 13 اینچی خواهد داشت؛ نسبت به مک‌بوک‌های ایر موجود در بازار سرعت بالاتری دارد. کوپرتینویی‌ها تاکنون مک‌بوک‌های ایر را با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 اینتل از نسل پنجم که در سال 2015 معرفی شده‌اند، تولید می‌کرد.

هنوز نمی‌دانیم که مک‌بوک جدید اپل چه زمانی معرفی خواهد شد؛ شرکت آمریکایی برای ماه سپتامبر، یک رویداد خبری برگزار خواهد کرد که در آن از سه آیفون 5.8 اینچی، 6.1 اینچی و 6.5 اینچی، دو مدل ساعت‌ هوشمند از سری چهارم ساعت‌های اپل واچ، ایرپادهای جدید و AirPower رونمایی خواهد کرد. همین موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که مک‌بوک 13 اینچی جدید اپل و مدل 2018 آیپدهای پرو 10.5 اینچی و 12.9 اینچی در یک رویداد مجزا در اکتبر معرفی می‌شوند.

در صورتی‌که گزارش‌ها پیرامون عرضه مک‌بوک ارزان‌قیمت اپل با نمایشگر رتینا صحت داشته باشد، این مدل به اولین لپ‌تاپ اپل از سری «مک‌بوک ایر» (در صورتی‌که لپ‌تاپ 13 اینچی اپل از خانواده MacBook Air معرفی شود) تبدیل خواهد شد. انتظار داریم در مراسم اکتبر اپل از مک‌بوک‌های 12 اینچی جدید با پردازنده کم‌مصرف Amber Lake اینتل، مک مینی جدید با تراشه‌های Kaby Lake Refresh و آی‌مک‌های جدید با پردازنده و نمایشگر ارتقا یافته رونمایی شود. لازم به‌ذکر است که آیپدهای پرو 10.5 اینچی و 12.9 اینچی که در ماه اکتبر از آن‌ها رونمایی خواهد شد، حاشیه‌های باریک‌تری در اطراف نمایشگر خود دارند و همچنین به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز شده‌اند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)