خانهاخبار
موزیلا لوگوی فایرفاکس را متناسب با نظرات کاربران تغییر می‌دهد

موزیلا لوگوی فایرفاکس را متناسب با نظرات کاربران تغییر می‌دهد

ظاهرا موزیلاد تصمیم گرفته تا بعد از مدت‌ها در لوگوی مرورگر محبوب خود تغییرات اساسی ایجاد کند و نظر کاربران را نیز درباره‌ی این تغییر خواهد پرسید.
۱۳۹۷/۵/۱۰

لوگوی جدید فایر فاکس این بار با کمک کاربران طراحی خواهد شد. تغییرات جدید تنها به آیکون مرورگر اصلی و پرچم‌دار فایر فاکس خلاصه نخواهد شد؛ بلکه آیکون‌های نسخه‌ی موبایل و مرورگر واقعیت مجازی و ابزارهای مختلف مانند ارسال فایل و ثبت اسکرین شات را هم شامل می‌شود.

image

موزیلا به تازگی اقداماتی را انجام داده و اکنون در بلاگ خود نظر و باز خورد کاربران درباره‌ی ظاهر آیکون‌ها را جویا شده است. در بلاگ موزیلا به این موضوع اشاره شده است که آیکون روباهی که دم شعله‌ور دارد نمی‌تواند به‌ طور کامل نمایان‌گر ابزارهای این خانواده باشد. در نتیجه، رنگ لوگو و ظاهر روباه تغییر خواهد کرد و موزبلا برای این منظور طراحی یک روباه مربعی شکل در کنار لوگو باز طراحی شده‌ی سایر محصولات را آغاز کرده است.

این شرکت دو سیستم طراحی جداگانه را ارائه کرده است تا بازخورد کاربران خود را ارزیابی نماید. هر دو دسته یک آیکون اصلی مخصوص را ارایه می‌کنند که یک طرح هندسی از سر روباه است یا ظاهری شبیه به شعله‌ی آتش دارد که تقریبا همه‌ی محصولات شمایی از آن را دارند. همچنین موزیلا گزینه‌هایی کلی را برای مرورگر اصلی به همراه آن‌چه که برای سایر مرورگرها (مانند فایرفاکس Focus) نمایش داده می‌شود به اشتراک گذاشته است و برای اپلیکیشن‌ّای مستقل نیز نشان خاص خودشان را طراحی کرده است، اما ممکن است آنچه در نهایت و به صورت رسمی نمایش داده خواهد شد با تصاویری که در حال حاضر برای نظرسنجی ارایه شده‌اند، تفاوت داشته باشد.

این کمپانی می‌گوید که هر آیکون جندین بار دستخوش تغییرات شده یا به طور کلی تغییر کرده است. این نخستین باری نیست که موزیلا قصد ایجاد تغییرات در پلتفرم خود را دارد. در ماه دسامبر نیز این شرکت لوگوی فایر فاکس Quantum را با ظاهری ساده‌تر، روشن‌تر و درشت‌تر عرضه کرد که دم روباه کمتر و شعله‌ی آتش بیشتر در آن دیده می‌شد. طبق گفته‌ی موزیلا، این شرکت از همان پورسه‌ای پیروی خواهد کرد که دو سال پیش برای باز طراحی لوگوی خود استفاده کرده بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

italodance

۱۳۹۷/۵/۱۰
سیستم یک که خیل زشت بود سیستم 2 ان روباههای اولش فقط خوبند. بقیه لوگوها همگی زشت و ماکروسافتند.