خانهاخبار
افشای پرچمدار Xperia XZ3 سونی در تصاویر جدید؛ تجهیز به نمایشگر لبه منحنی

افشای پرچمدار Xperia XZ3 سونی در تصاویر جدید؛ تجهیز به نمایشگر لبه منحنی

به‎نظر می‌رسد برخلاف شایعات گذشته، سونی پرچمدار جدیدش را با دوربین دوگانه عرضه نخواهد کرد و Xperia XZ3 با یک دوربین و نمایشگر لبه‌ منحنی ارائه می‌شود.
۱۳۹۷/۵/۴

سونی با رونمایی از پرچمداران Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact طراحی گوشی‌های هوشمند خود را تغییر داد؛ بسیاری نسبت به طراحی تکراری پرچمداران این سازنده کره‌ای در طی چند سال گذشته خرده گرفته‌اند و سونی را بابت عدم تغییر در طراحی محصولاتش مورد انتقاد قرار داده بودند. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد پرچمدار جدید سونی که احتمالا Xperia XZ3 نامیده خواهد شد؛ مجددا با تغییراتی همراه شده است تا طراحی آشنایی را به نمایش بگذارد. به‌نظر می‌رسد جانشین Xperia XZ2 برای کاربران پرچمداران Galaxy S سامسونگ ظاهری آشنایی را تداعی خواهد کرد.

با توجه به تصاویر رندری که اخیرا به‌دست آمده است، گوشی Xperia XZ3 سونی به صفحه‌نمایش لبه منحنی مجهز خواهد شد؛ مشابه این طراحی را در پرچمداران Galaxy S سامسونگ دیده بودیم. سامسونگ از زمان عرضه Galaxy S6 تصمیم گرفت تا گوشی‌های هوشمند خود را به نمایشگر لبه منحنی مجهز نماید اما در پرچمدار Galaxy S8 و Galaxy S9 خبری از نسخه فلت نبود. اگر لوگوی سونی را از پایین صفحه‌نمایش حذف کنید، تشخیص اینکه Xperia XZ3 پرچمدار سونی است؛ ساده نخواهد بود و احتمالا گمان می‌کنید با یکی از پرچمداران سامسونگ سروکار دارید. با این‌حال، حاشیه‌های نسبتا ضخیمی در بالا و پایین نمایشگر جای گرفته است! در قاب پشتی، Xperia XZ3 شباهت زیادی به نسل قبل دارد؛ دوربین اصلی پایین‌تر از مکانی است که در دیگر گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم و همچنین حسگر اثرانگشت در وسط پنل پشتی جای گرفته. لوگوی Xperia نیز در پنل پشتی دیده می‌شود. 

در شایعه جدید به مشخصات پرچمدار Xperia XZ3 اشاره نمی‌شود اما آن‌طور که پیداست، ژاپنی‌ها تصمیمی برای ارائه‌ی پرچمدار آینده خود با دوربین دوگانه ندارند. پیش‌تر گمان می‌رفت جانشین Xperia XZ2 مانند Xperia XZ2 Premium به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد اما به‌نظر می‌رسد که این موضوع صحت نداشته باشد. لازم به‌ذکر است که Xperia XZ3 به جای دو سنسور 16 و 12 مگاپیکسلی، از یک سنسور 48 مگاپیکسلی در پنل پشتی بهره می‌گیرد و این موضوع شاید عدم تجهیز پرچمدار جدید سونی را به دوربین دوگانه توجیه نماید. در صورتی‌که تصاویر به‌دست آمده صحت داشته باشند، Xperia XZ2 Premium فعلا تنها گوشی سونی با دوربین دوگانه باقی خواهد ماند و به‌نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی، دوربین دوگانه را برای نسخه Premium پرچمداران آینده‌اش کنار گذاشته است. با توجه به تصاویر رندری، Xperia XZ3 سونی فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری خواهد بود و از آنجایی‌که Xperia XZ2 نیز از جک صدا بهره نمی‌برد؛ این موضوع چندان غافل‌گیرکننده نیست. 

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری احتمالی پرچمدار جدید سونی، باید گفت که این مدل از نسل قبل چندان متمایز نخواهد بود؛ براساس شایعات، Xperia XZ3 به صفحه‌نمایش 5.7 اینچی FHD+ با نسبت ابعاد 1080 در 2160 پیکسل مجهز خواهد شد و حداقل از شش گیگابایت رم بهره می‌گیرد. برای مقایسه، سونی گوشی Xperia XZ2 را با نمایشگر 5.7 اینچی FHD+ و چهار گیگابایت رم معرفی کرده بود. همچنین ژاپنی‌ها گوشی جدید خود را با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام ارائه خواهند داد؛ از تراشه پرچمدار کوالکام در گوشی‌های Xperia XZ2 Compact، اکسپریا ایکس‌زد 2 و اکسپریا ایکس‌زد 2 پریمیوم نیز استفاده شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

امین

۱۳۹۷/۵/۶
لبه اج تقلید از سامسونگه دیگه.سونی گوشی هاش بدرد نمیخوره کسی هم بهش اهمیت نمیده

Mehdi

۱۳۹۷/۵/۴
سونی شرکت ژاپنی هستش نه کره ای

Vahidm68

۱۳۹۷/۵/۴
قطعا تو نسخه پلاس از دوربین دوگانه استفاده میکنه پرچمدار اصلی اون احتمالا صفحه نمایش 4k باشه

Pourya

۱۳۹۷/۵/۴
این کجاش شبیه‌ سامسونگ هست؟ چرا هرچی میشه ربطش میدین به سامسونگ؟ سامسونگ خودشم خفه کنه نمیتونه به کیفیت ساخت سونی برسه اینو یادتون باشه

امیر

۱۳۹۷/۵/۴
هنوز کسی سونی میخره؟؟تازه رسیده به 10 سال پیش سامسونگ با لبه اج.