خانهاخبار
توزیع نسخه‌های اندروید در ژوئیه از رسیدن سهم اوریو به بیش از ۱۰ درصد خبر می‌دهد

توزیع نسخه‌های اندروید در ژوئیه از رسیدن سهم اوریو به بیش از ۱۰ درصد خبر می‌دهد

اندروید اوریو که نزدیک به یک سال پیش توسط گوگل عرضه شده بود، بالاخره به تازگی در اختیار برخی از پرچم‌داران سال‌‌های قبل و میان‌رده‌‌ها قرار گرفت. تاخیر شرکت‌های مختلف سازنده در ارائه‌ی نسخه‌ی جدید اندروید برای دستگاه‌هایشان یکی از عوامل مهمی است که سهم آخرین نسخه از اندروید در میان کاربران را تنها به ۱۰ درصد رسانده است.
۱۳۹۷/۵/۳

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این بار هم در آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید مورد غیر عادی و عجیبی دیده نشد. نکته مهم درباره‌ی آمار جدید این بود که سهم اندروید اوریو برای اولین بار از توزیع رسمی به بیش از ۱۰ درصد رسید. اوریو آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل است که به صورتی عمومی برای کاربران عرضه شده و به زودی اندروید P جایگزین آن خواهد شد.

اگر نسخه‌های مختلف اوریو شامل اندروید ۸.۰ و اندروید ۸.۱ را کنار هم بگذاریم، سهم کلی آن‌ها به ۱۲.۱ درصد از کل کاربران این پلتفرم می‌رسد که این میزان تقریبا مشابه سهم اندروید نوقا در مدت مشابه سال گذشته است. در حال حاضر سهم نسخه‌های مختلف اندروید نوقا شامل اندروید ۷.۰ و ۷.۱ روی هم به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

image

نسخه‌های بسیار قدیمی‌تر مانند Gingerbread و Ice cream Sandwich و همچنین Jelly Bean در حال حاضر کمترین کاربران را دارند و احتمالا به زودی از آمار ماهیانه‌ی توزیع نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید حذف خواهند شد. انتظار می‌رود تا ماه اوت که اندروید P به صورت رسمی معرفی می‌شود، سهم اندروید اوریو همچنان افزایش یابد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)