خانهاخبار
رویای بر باد رفته؛ کاهش فروش Galaxy S9 در سه ماهه دوم 2018

رویای بر باد رفته؛ کاهش فروش Galaxy S9 در سه ماهه دوم 2018

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ تنها 9 میلیون واحد از پرچمداران Galaxy S9 را در سه ماهه دوم سال 2018 عرضه کرده است؛ این آمار از افت فروش پرچمداران جدید سامسونگ خبر می‌دهد.
۱۳۹۷/۵/۳

به دنبال کاهش سود سامسونگ در سه ماهه پیشین که گمان می‌رفت با فروش کم‌تر از انتظار پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus و همچنین افزایش رقابت از سوی برندهایی که پرچمداران خود را با قیمت مناسب به بازار ارائه می‌دهند، مرتبط باشد؛ گزارش جدید حاکی از آن است که سامسونگ تنها موفق شده تا 9 میلیون واحد از پرچمداران Galaxy S9 را در سه ماهه متنهی به ماه ژوئیه عرضه نماید. با اینکه رقم اعلام شده همچنان خیره‌کننده و البته از مجموع فروش پرچمداران Huawei P20 و Huawei P20 Pro بیشتر است، این موضوع نشان می‌دهد که میزان فروش پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus نسبت به سه‌ماهه نخست سال کاهش یافته است؛ باید اشاره کرد که سامسونگ در سه ماهه اول سال 2018 نزدیک به 10.2 میلیون واحد از جانشین Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus را به فروش رسانده بود.

اگر در سه ماهه نخست سال، فروش پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S7 را با یک‌دیگر مقایسه کنیم؛ مشخص می‌شود که پرچمداران امسال سامسونگ تاحدودی موفق بوده‌اند. با این‌حال در سه ماهه دوم، سامسونگ توانسته بود تعداد بیشتری از پرچمداران Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge را به فروش برساند؛ فروش این دو گوشی در سه ماهه دوم سال 2016 به 15.6 میلیون واحد می‌رسد و این موضوع باعث شد تا جانشین Galaxy S6 تا پایان ماه ژوئیه، فروش 25.9 میلیون واحدی را تجربه نماید. همچنین سال گذشته، سامسونگ در این بازه زمانی موفق شد تا 21.2 میلیون واحد از پرچمداران Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus را به فروش برساند. این در حالی است که Galaxy S9 امسال یک ماه زودتر از نسل قبل معرفی شده اما از نظر میزان فروش، دو میلیون واحد از برادر بزرگ‌تر خود یعنی Galaxy S8 عقب‌تر است!

image

کره‌ای‌های امسال در فروش پرچمدار نیمه اول سال 2018 خود با مشکل مواجه شده‌اند؛ بسیاری مدعی هستند که تفاوت‌های موجود میان Galaxy S8 و Galaxy S9 به حدی نیست تا خریداران از پرچمداران 2017 خود دست بکشند و کهکشانی‌های جدید سامسونگ را خریداری نمایند. با این‌حال، شرکت کره‌ای امیدوار است عرضه Galaxy Note 9 در اواخر ماه اوت به این روند خاتمه دهد و بدین شکل بتواند فروش گوشی‌های هوشمند خود را در سال 2018 افزایش دهد. براساس گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ درنظر دارد تا حداقل 12 میلیون واحد از پرچمدار Galaxy Note 9 را تا پایان سال جاری میلادی عرضه نماید.

در حال‌حاضر، مشخص نیست پرچمداران Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus چه عملکردی خواهند داشت و آیا به این طلسم پایان می‌دهند یا خیر؛ با این‌حال، شایعات حاکی از آن است که جانشین Galaxy S9 با تفاوت‌های چشمگیری نسبت به نسل قبل عرضه خواهد شد و این موضوع شاید خریداران برای انتخاب پرچمداران جدید سامسونگ مجاب نماید. به احتمال زیاد، Galaxy S10 در ماه فوریه 2019 در نمایشگاه MWC معرفی می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mazileo

۱۳۹۷/۵/۸
سامسونگ در تولید اس 8 پلاس و اس 9 اشتباه کرد...
باید اس 8 رو با صفحه نمایش بزرگتری میزد بعدا نوت و بعد هم اس 9 رو بدون مدل پلاس تولید میکرد
کسی که اس 8 پلاس داشت نوت 8 نخرید و کسی که نوت 8 داشت،خانواده اس 9 رو نخرید...
همین اشتباه به سامسونگ ضربه زد

حمید رضوانی

۱۳۹۷/۵/۳
مطمئنا اس10 یک محصول انقلابی خواهد بود.هر چند نوت 9 هم با قابلیت های جدی و باتری بسیار قدرتمند تر از نوت8 واسه کسایی که به سری نوت علاقه دارن ارزش خرید بالایی داره البته نه تو ایران با این قیمتا خخخخخخخخخخخ