خانهاخبار
احتمال ادغام سری Galaxy S و Galaxy Note سامسونگ از سال 2019

احتمال ادغام سری Galaxy S و Galaxy Note سامسونگ از سال 2019

به نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم گرفته است از سال آینده دو سری پرچمدار Galaxy S و Galaxy Note خود را ادغام کند تا مشکلات بخش موبایل را هم از میان بردارد. بدین ترتیب سری Galaxy S10 سال آینده با سه مدل متفاوت معرفی می‌شود.
۱۳۹۷/۵/۱

پس از طی دوران محکومیت عضو ارشد هیئت مدیره سامسونگ از زندان قرار است اتفاقات مهمی رخ دهد و البته این اتفاقات تنها شامل معرفی و عرضه اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو نمی‌شوند. گزارش شده که آقای لی در حال مطالعه و بررسی پرونده‌ها و اسناد بخش موبایل سامسونگ است. همان‌طور که می‌دانید، بخش موبایل سامسونگ در سال اخیر در هر دو بخش پایین رده و سطح بالای بازار تحت فشار بوده است.

به نقل از رسانه‌های چینی موضوع احتمال ادغام سری‌های پرچمداران Galaxy S و Galaxy Note سامسونگ در خلال سال‌های اخیر بارها در جلسات هیئت مدیره مطرح شده است و حتی برخی همکاران این سازنده هم به آن به طور جدی‌ترین گاه می‌کنند. از زمانی که این غول تکنولوژی تصمیم گرفت سالانه دو مدل از سری پرچمداران متفاوت خود را روانه بازار کند، تداخل میان مدل‌های متفاوت مانند S8+ و S9+ و همچنین Note 8 و Note 9 دیده شد.

image

از آنجا که میزان سود در بخش موبایل بسیار حیاتی است، سامسونگ ظاهرا به فکر افتاده تا Galaxy S و Galaxy Note را با هم ادغام کند و بدین ترتیب ممکن است سال آینده شاهد رونمایی از Galaxy S10 Plus با صفحه نمایش 6.4 اینچی و مجهز به قلم استایلوس باشیم. ادغام این دو سری و اعمال استراتژی مذکور می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های تولید و توسعه برای سامسونگ شود. این خبر همچنین می‌تواند شایعه احتمال رونمایی از سه مدل پرچمدار Galaxy S10 را در سال آینده توجیه کند.

گفته می‌شود که Galaxy Note 9 قرار است در برخی ویژگی‌ها نسبت به Note 8 ارتقا یابد و برای مثال به جای باتری 3300 به باتری بزرگ‌تری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت مجهز شود؛ صفحه نمایش آن از 6.32 به 6.38 اینچ تغییر یابد؛ میزان حافظه داخلی‌اش افزایش پیدا کند و همچنین دیافراگم متغیر برای دوربین اصلی آن در نظر گرفته شود اما سامسونگ علی رغم همه این موارد رقم پایین 12 میلیون واحد را برای فروش آن پیش بینی کرده است. البته این رقم با میزان فروش مورد انتظار رایج برای پرچمداران Galaxy Note در یک راستا قرار دارد . نشان می‌دهد که سامسونگ مایل است در سال جاری فبلت Galaxy Note 9 را بدون ضرر و زیان تنها در سطح معمول به فروش برساند و اصلا به دنبال کسب سود فراوان از فروش این گوشی تازه نیست.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

amin

۱۳۹۷/۵/۲
من مخالف نظر شمام .
درود .
سری پلاس در سایز صفحه نمایش و باطری و دوربین دوتایی اختلاف دارن . ولی سری نوت همیشه یکی بوده . سامسونگ مدل رده پایینی برای سری نوت معرفی نمیکنه . البته در نوت 3 شاهد معرفی نوت 3 نیو بودیم . که البته بعد از ان فراموش شد . (نوت اج در نوت هنگام معرفی نوت 4 محصول جداگانه ای بود ) که البته میتوانست در اینده که اکنون میشود ، مراتب بهتری داشته باشه . هوآوی با معرفی سه نوع پرچمدار و هنگام معرفی هریک با سه محصول جداگانه با امکانات یکی اصلی ، یکی مدل بالاتر و یکی مدل پایین تر پرچمدارای خودش بازار رو قبضه کرده . هرچند به سامسونگ نمیرسه ولی نمیشه برای 5 سال دیگه هم مطمین باشیم که این رویکرد ادامه خواهد داشت یا نه . شک داره . راهکاری که میتونه سامسونگ ارایه بده در معرفی اس 10 . یکی بعنوان اس 10 . یکی با عنوان اس 10 پلاس با امکانات مانند صفحه نمایش بزرگتر . باطری بزرگتر و دوربین پیشرفته تر و یکی هم با اس 10 لایت با صفحه نمایش کوچکتر و دوربین یه خورده ضعیف تر و قیمت مناسب تر باشه . و در معرفی سری نوت هم حداقل دو نوع مختلف با قیمت مختلف ارایه بده . و با معرفی سری ایکس ( تاشونده) اون هم با دو نوع مختلف . هم بازار بالارده ی خودش رو گسترده تر کنه و هم بازار میان رده های متوسط به بالا ...
اما با اداغام سری نوت و اس و معرفی فقط دو گوشی پرچمدار در یک سال . هم عملا امکان آپدیت و مشکگلات سری اس و نوت را تا سال بعد از دست خواهد داد ، مانند اتفاقی که برای نوت 7 افتاد . همیشه سری نوت فارق از قلم کاربردی آن ، برطرف کننده مشکلات جزیی در سری اس بوده و مدلی اولیه برای سری اس سال آینده
.

mazileo

۱۳۹۷/۵/۱
مخالفم

saeed

۱۳۹۷/۵/۱
یه کپی دیگر از سیاست های اپل

Yas

۱۳۹۷/۵/۱
به نظر من کار بسیار خوبی می کنه سامسونگ....
واقعا تفاوت یه قلم با یکی دو نهایت ویژگی کوچیکه دیگه اینقدر نیست که سامسونگ بخواد دو تا پرچمدار بده اونم از دو سری خانواده...
حتی می تونه ۲ مدل بزنه یکی گلگسی اس و دیگری اس پلاس با ویژگی های خانواده نوت....
هر کسی سری اس می خواد اس رو می خره...
و هر کی ویژگی های نوت رو می خواد اس پلاس رو...
کاری کاملا منطقی....