خانهاخبار
کراس‌اوور استون مارتین DBX بر پایه یک پلتفرم کاملا جدید توسعه می‌یابد

کراس‌اوور استون مارتین DBX بر پایه یک پلتفرم کاملا جدید توسعه می‌یابد

تا به امروز شرکت‌های زیادی از خودروهای کراس‌اوور خود رونمایی کرده‌اند. استون مارتین قصد دارد در آینده نزدیک اولین کراس‌اوور خود را با یک پلتفرم جدید معرفی کند.
۱۳۹۷/۴/۳۱

استون مارتین قصد دارد در 7 سال آینده از 7 خودروی جدید رونمایی کند. این شرکت در سال 2016 و همزمان با معرفی استون مارتین DB11 خبر از استراتژی جدید خود داد. پس از معرفی نسل جدید Vantage و DBS سوپرلگرا از سوی این شرکت انگلیسی، محصول بعدی که در سال 2019 معرفی می‌شود اولین خودروی کراس‌اوور استون مارتین است. در حال حاضر این خودرو با نام‌ DBX شناخته می‌شود و بر اساس یک پلتفرم کاملا جدید توسعه می‌یابد. 

در مصاحبه‌ای که مدیر بخش مهندسی استون مارتین، مت بکر در فستیوال Goodwood با Road & Track انجام داده است، خودروی DBX بر اساس پلتفرم جدید این کمپانی توسعه پیدا می‌کند. در این خودرو از سیستم تعلیق پیشرفته‌ای استفاده خواهد شد. مت بکر اطلاعات بیشتری را در رابطه با سیستم تعلیق این خودرو منتشر نکرده است. با این حال اعلام شده سیستم تعلیق این خودرو به فناوری‌های پیشرفته‌ای مجهز می‌شود که تا امروز شاهد استفاده از آن‌ها در محصولات این کمپانی نبوده‌ایم. 

image

استون مارتین اعلام کرده این سیستم‌های پیشرفته برای سیستم تعلیق یک خودروی کراس‌اوور و سنگین مانند DBX ضروری است. این کمپانی انگلیسی از خودروهای بنتلی بنتایگا، آئودی SQ7 و پورشه کاین به عنوان رقیبان محصول آینده خود یاد کرده که تمامی آن‌ها به سیستم‌های مورد نظر استون مارتین مجهز شده‌اند. استون مارتین DBX مانند دستگاه‌های رقیب توانایی‌های بالایی دارد و قدرت زیادی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

در حال حاضر اطلاعات کمی در رابطه با استون مارتین DBX وجود دارد با این حال کمپانی سازنده اعلام کرده در این محصول از بدنه آلومینیومی مانند سایر خودروهای اسپرت خود استفاده می‌کند. در حالی که استون مارتین در سال 2015 از نمونه مفهومی DBX مجهز به موتور برقی رونمایی کرده بود؛ نسخه نهایی این کراس‌اوور به موتور بنزینی مجهز می‌شود و به احتمال زیاد دارای سیستم هیبریدی است. 

image

استون مارتین قصد دارد یک خودروی SUV کاملا برقی را با برند بسیار لوکس لاگوندا تولید کند. این محصول لوکس که به صورت جداگانه توسعه داده می‌شود، در سال 2021 برای رقابت با رولزرویس کولینان روانه بازار خواهد شد. پس از معرفی استون مارتین DBX در سال آینده میلادی، این شرکت انگلیسی به عنوان محصول بعدی خود از یک خودروی موتور وسط برای رقابت با فراری 488 پرده برداری می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)