خانهاخبار
بنچمارک Galaxy Note 9 با تراشه اگزینوس 9820 و چهار گیگابایت رم

بنچمارک Galaxy Note 9 با تراشه اگزینوس 9820 و چهار گیگابایت رم

در آزمون گیک‌بنچ نسخه‌ای از پرچمدار Galaxy Note 9 فاش شده است که تراشه اگزینوس 9820 و چهار گیگابایت رم را به همراه دارد. اما آیا این مدل به بازار عرضه خواهد شد؟
۱۳۹۷/۴/۳۱

به‌تازگی یک گوشی با شماره مدل SM-N960X که گمان می‌رود عضوی از خانواده Galaxy Note 9 باشد، در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است. آنچه این گزارش را از خبرهای قبلی تمیز می‌دهد، تجهیز جدیدترین پرچمدار سامسونگ به تراشه اگزینوس 9820 است که هنوز معرفی نشده؛ ظاهرا سامسونگ نسخه‌ای از پرچمدار Galaxy Note 9 را با تراشه 2019 خود یعنی اگزینوس 9820 مورد ارزیابی قرار داده و در این مدل آزمایشی از چهار گیگابایت رم استفاده کرده است. این آزمایش در حالی صورت می‌گیرد که می‌دانیم پرچمدار آینده سامسونگ به حداقل شش گیگابایت رم مجهز خواهد شد؛ هرچند برخی مدعی هستند نسخه محدود Galaxy Note 9 با هشت گیگابایت رم به فروش می‌رسد. ضمن اینکه شایعه شده است جانشین Galaxy Note 8 از تراشه جدیدی نسبت به گوشی Galaxy S9 استفاده نخواهد کرد و با پردازنده اگزینوس 9810 یا اسنپدراگون 845 کوالکام راهی بازار می‌شود.

image

هنوز از صحت این شایعه مطمئن نیستیم؛ به همین جهت، ممکن است تنها نسخه‌ای از Galaxy Note 9 به منظور آزمایش با چیپ‌ست اگزینوس 9820 در آزمون گیک‌بنچ وارد شده باشد یا اطلاعات به‌دست آمده جعلی باشد. از این رو همچنان نسبت به عرضه Galaxy Note 9 با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام در بازار چین و آمریکا و چیپ‌ست اگزینوس 9810 در سایر بازارها اطمینان داریم و امیدوار هستیم که این فبلت به شش گیگابایت رم مجهز شده باشد. تراشه مورد بحث یعنی اگزینوس 9820 چندین هسته با فرکانس 3 گیگاهرتزی خواهد داشت و به واحد پردازش گرافیکی Mali-G76 مجهز شده است. با وجود گمانه‌زنی‌هایی مبتنی بر توسعه GPU اختصاصی از سوی سامسونگ، بعید می‌دانیم این تراشه‌ها تا پیش از سال 2020 آماده شوند. به احتمال زیاد، Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus اولین پرچمدارانی خواهند بود که از تراشه اگزینوس 9820 بهره می‌گیرند؛ تراشه‌ای مبتنی بر فرآیند ساخت 7 نانومتری که برای رقابت با Kirin 980 هوآوی و پردازنده‌ی آیفون‌های 2018 معرفی خواهد شد. 

Galaxy Note 9 سامسونگ به صورت رسمی در تاریخ 9 اوت (18 خرداد) معرفی خواهد شد و پس از چندین هفته پیش‌فروش، این مدل در نهایت در تاریخ 24 اوت به دست مشتریان خواهد رسید. شایعه شده است که پرچمدار جدید کره‌ای‌ها حداقل 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت و از نظر ظاهری تفاوت چشمگیری با نسل قبل ندارد؛ با این وجود می‌توان انتظار داشت که پنل پشتی Galaxy Note 9 تفاوت‌هایی با قاب پشتی Galaxy Note 8 داشته باشد که از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر مکان سنسور اثرانگشت اشاره نمود. همچنین شایعه شده است که سامسونگ احتمالا از یک سنسور با دیافراگم متغیر بهره می‌گیرد؛ این قابلیت برای اولین‌بار در پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus معرفی شد و به کمک آن می‌توانید متناسب با شرایط نوری، عکس‌های خیره‌کننده به ثبت برسانید. به عنوان مثال در محیط‌های تاریک، دیافراگم دوربین اصلی به F1.5 خواهد رسید؛ بدین شکل نور بیشتری جذب سنسور می‌شود و در محیط‌های روشن نیز تصاویر با دیافراگم F2.4 به ثبت خواهند رسید تا تصاویر نهایی شارپ باشد. البته برخلاف Galaxy S9، نسخه پلاس پرچمدار نیمه اول 2018 سامسونگ به دوربین دوگانه مجهز شده است و از سنسور ثانویه خود برای عکاسی پرتره بهره می‌گیرد.

شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاراتی از جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy Note 9 دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)