خانهاخبار
محافظ شیشه‌ای Corning Gorilla Glass 6 معرفی شد

محافظ شیشه‌ای Corning Gorilla Glass 6 معرفی شد

کمپانی Corning حالا نسل تازه محافظ صفحه‌های شیشه‌ای خود را به نام Gorilla Glass 6 معرفی کرده است. این محافظ تازه نسبت به نسل قبلی 2 برابر بهبود یافته و در مقابل سقوط از ارتفاع بیش از 1 متر هم مقاوم است.
۱۳۹۷/۴/۳۰

کمپانی Corning دو روز پیش از نسل تازه محافظ‌های خود به نام Gorilla Glass 6 پرده برداشت. این محافظ در حال حاضر توانمندترین محافظ کمپانی مذکور به شمار می‌رود و می‌تواند 15 بار سقوط از ارتفاع 1 متری سطح زمین را بدون ترک خوردن و شکستن دوام بیاورد. از طرفی Gorilla Glass 6 مانند نسل‌های قبلی‌اش همچنان در مقابل خط و خراش آسیب پذیر است. به همین خاطر اگر در آینده دستگاهی تهیه کنید که به این محافظ مجهز شده باشد، همچنان باید یک محافظ صفحه دیگر هم روی آن بچسبانید تا از ایجاد خط و خش روی پنل نمایش دستگاه جلوگیری کند. البته وقتی پای مقاومت در مقابل شکستن و خرد شدن به میان می‌آید، Gorilla Glass 6 حدودا 2 برابر بهتر از Gorilla Glass 5 طراحی شده است. همچنین این نسل تازه می‌تواند سقوط و پرت شدن از ارتفاع بیشتری را هم دوام بیاورد.

image

کمپانی Corning با معرفی این نسل تازه اعلام کرده است که با توجه به باریک‌تر شدن گوشی‌های امروزی و بدنه‌های ظریف آن‌ها، توانمندی محافظ‌های Gorilla Glass اهمیت بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این موضوع، محققان براساس تحقیقاتی که اخیرا اجرا کرده‌اند به این نتیجه مهم دست یافته‌اند که کاربران به طور متوسط حداقل سالی یک بار گوشی یا تبلت خود را از فاصله بیش از 1 متر و 4 بار از ارتفاع کمتر از 1 متر پرت می‌کنند. به همین خاطر مهندسان Corning تلاش کرده‌اند تا Gorilla Glass 6 را قدرتمندتر و بادوام‌تر از نسل قبلی توسعه دهند. بدین ترتیب اگر سازندگان در طراحی گوشی‌های آینده خود از Gorilla Glass 6 به جای Gorilla Glass 5 بهره ببرند، پنل جلو و پشتی این دستگاه‌ها هم بادوام‌تر خواهند بود. البته عملکرد کلی در Gorilla Glass 6 نسبت به نسل قبلی تغییر نیافته است و همچنان قادر خواهید بود در گوشی هوشمندی که پنل پشتی آن با این محافظ پوشانده شده است از امکان شارژ بی سیم بهره ببرید.

براساس ادعای کمپانی Corning محافظ Gorilla Glass 6 در حال تولید است و نمونه‌های آن هم برای سازندگان مختلف ارسال شده است. به همین خاطر انتظار می‌رود تا ماه‌های آینده شاهد معرفی و عرضه تازه‌ترین گوشی‌های هوشمند مجهز به این محافظ قدرتمند باشیم. همچنین اگر از نسل‌های مختلف Gorilla Glass در طراحی یک دستگاه واحد استفاده شود متعجب نخواهیم شد. پیش از این هم شاهد معرفی چنین دستگاه‌هایی بوده‌ایم و گوشی هوشمند LG G7 ThinQ نمونه تازه و معروف این استراتژی به شمار می‌رود. کمپانی ال جی در توسعه این پرچمدار محبوب از Gorilla Glass نسل 2، 3 و 5 بهره گرفته است. از طرفی برخی کمپانی‌ها همچنان از Gorilla Glass 2 استفاده می‌کنند چراکه به کمک این نسل قادر هستند شیشه خمیده 2.5D را روی دستگاه‌های خود تعبیه کنند. همچنین جالب است بدانید که احتمال ایجاد خط و خش روی Gorilla Glass 3 بسیار کمتر از نسل 5 و 6 است. محافظ‌های Gorilla Glass از کمپانی Corning در حال حاضر از محبوب‌ترین بازار به شمار می‌روند و بیش از 6 میلیارد دستگاه از 45 برند متفاوت از آن بهره می‌برند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امير

۱۳۹۷/۴/۳۰
البته قطعا نسل بعدي ايفون را نميبينم و سامسونگ "s10” را هم شاهد نيستيم

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۴/۳۰
گفته میشه جای لک و اثر انگشت هم روی سطح این شیشه باقی نمی‌مونه! چقدر عااالی?
بی‌صبرانه منتظریم کِی شبِ حمله فرا می‌رسد☆تکنولوژیه این شیشه، به s10 می‌رسد

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۴/۳۰
قطعاً این فناوری را در نسلِ بعدی آیفون نمی‌بینیم . امّا در سامسونگ"s10" شاهد این شیشهءخوشگل خواهیم بود?