خانهاخبار
بلیت راکت توریستی جف بزوس 200 هزار دلار هزینه دارد!

بلیت راکت توریستی جف بزوس 200 هزار دلار هزینه دارد!

بررسی هزینه سفر به فضا با راکت توریستی شرکت Blue Origin
۱۳۹۷/۴/۲۷

گزارشی که صبح امروز خبرگزاری رویترز منتشر کرده است، از هزینه ورودی به راکت فضایی شرکت Blue Origin، که صاحب آن جف بزوس است، پرده برداری کرده است. قیمت هر بلیت این فضاپیما بین 200 تا 300 هزار دلار آب می‌خورد. Blue Origin یک کمپانی غیر وابسته است که بزوس برای سرمایه گذاری در زمینه سفرهای فضایی، آن را تاسیس کرد. این فضاپیما که موسوم به Shepard (چوپان) است، شامل یک راکت به همراه کپسول مخصوص سرنشین است و به نوک راکت متصل می‌شود. بنابراین می‌تواند به خوبی فانتزی‌های گران مشتریانش را برآورده کند.

image

شش صندلی باز شونده به همراه پنجره‌های بزرگ این راکت، برای غوطه‌ور شدن در مناظر زیبای فضای بیکران کافیست. اگر مسافر این فضاپیما هستید، برای دقایقی می‌توانید در شرایط بی‌وزنی، از چشم‌انداز زمین زیبا لذت ببرید. شرایطی که هم برای معتادان اینستاگرام و هم برای زمین تخت گرایان متعصب جالب است!

Shepard تا به حال 8 بار پرتاب و بازگردانده شده است. هرچند در این آزمایش‌ها از ماکت استفاده شده و تا به امروز هیچ انسانی سرنشین این پرتاب‌ها نبوده است. با توجه به پیشنهادهایی که حرف از اولین سفرها در سال 2018 می‌زد، به نظر می‌رسد که کمپانی بزوس بیشتر به دنبال تجاری سازی این سفرها در سال آینده باشد.

image

هزینه سفر با فضاپیمای شرکت Blue Origin با قیمتی پایین‌تر از بلیت 250 هزار دلاری فضاپیمای Galactic شرکت Virgin، که 650 نفر آن را خریداری کرده‌اند، فعلا انتخابی اقتصادی‌تر است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)