خانهاخبار
احتمال توقف تولید iPhone X و iPhone SE

احتمال توقف تولید iPhone X و iPhone SE

اپل تا دو ماه آینده آیفون‌های تازه خود را رونمایی می‌کند. تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که این سازنده قصد دارد به منظور افزایش تولید این مدل‌ها روند تولید iPhone X و iPhone SE را متوقف کند.
۱۳۹۷/۴/۲۴

کمپانی اپل قرار است امسال هم مانند سال 2017 از سه آیفون تازه رونمایی کند اما گزارش تازه‌ای منتشر شده است که ادعا می‌کند این غول تکنولوژی قصد دارد روند تولید iPhone X و iPhone SE را لغو کند.

این گزارش براساس ادعای تحلیل گران BlueFin Research تنظیم شده است. این تحلیل گران ادعا کرده‌اند که اپل قصد دارد تولید گوشی‌های iPhone X و iPhone SE را لغو کند تا بتواند پیش بینی‌های خود را برای آیفون‌های 2018 به خوبی محقق سازد. این سازنده انتظار دارد 91 میلیون دستگاه آیفون تازه را در سه ماهه سوم و چهارم سال 2018 و همچنین 92 میلیون دیگر از آن‌ها را در سه ماهه اول و دوم سال 2019 تولید و روانه بازار کند.

BlueFin در این گزارش به آیفون‌های سه گانه تازه اپل اشاره کرده و آن‌ها را آیفون 9 مجهز به پنل نمایش LCD، آیفون 11 و آیفون 11 پلاس مجهز به پنل نمایش OLED خوانده است. به نظر می‌رسد که اپل به فروش بالا و میزان محبوبیت چشمگیر این مدل‌های تازه بسیار امیدوار است. این کمپانی همچنین پیش بینی کرده است کاربرانی که آیفون‌های خود را در سال 2017 به روزرسانی نکرده‌اند، امسال حتما نظرشان تغییر می‌کند و یک آیفون تازه می‌خرند.

image

تحلیل گران BlueFin همچنین می‌گویند اپل احتمالا 28 میلیون دستگاه از این سه آیفون تازه را در سه ماهه سوم سال 2018 تولید می‌کند و تعداد را در سه ماهه چهارم به 63 میلیون دستگاه می‌رساند. پس از اتمام خرید کاربران برای سال نو، تعداد تولید گوشی‌های تازه در سه ماهه اول و دوم سال 2019 به 46 میلیون کاهش می‌یابد. از طرفی پیش بینی می‌شود که میزان عرضه آیفون‌های تازه در این بازه زمانی کمتر از انتظار سازنده باشد.

احتمال توقف تولید iPhone X و iPhone SE با توجه به برنامه اپل برای تولید و عرضه آیفون‌های 2018 منطقی به نظر می‌رسد اما در حال حاضر نمی‌دانیم آیا عرضه این گوشی‌های تقریبا قدیمی هم به محض ورود یفون‌های تازه متوقف می‌شود یا خیر.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)