خانهاخبار
هنرنمایی منهارت بر روی ب ام و M5

هنرنمایی منهارت بر روی ب ام و M5

کمپانی تیونینگ منهارت، یک نسخه ویژه از ب ام و M5 را معرفی کرد که چیزی حدود 100 اسب بخار قدرت بیشتری در مقایسه با نسخه استاندارد دارد. با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۷/۴/۲۳

تقریبا یک سال پیش بود که ب ام و از قدرتمندترین نسخه سری 5 خود به نام M5 رونمایی کرد که قدرتی معادل 600 اسب بخار با استفاده از یک موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر به تولید می‌رساند. البته بخش M Performance ب ام و به این نسخه هم راضی نشد و یک مدل M5 Competition معرفی کرد که توانایی تولید 617 اسب بخار قدت را دارد.

image
image

منهارت یک تیونر مشهور است که این بار به سراغ یکی از قدرتمندترین خودروهای ب ام و رفته و نهایتا محصولی به نام MH5 700 را معرفی کرده است. منهارت پیش از این یک محصول بی‌نظیر 888 اسب بخاری بر پایه X6 M تولید کرده بود. اکنون جدیدترین خودرو ساخت منهارت آماده است تا به مصاف رقیب قدرتمندی چون برابوس AMG E63 S برود.

image
image

نخستین کاری که منهارت برای تولید یک محصول ایده‌آل باید انجام می‌داد، تقویت موتور 4.4 لیتری 8 سیلندری بود که در M5 Competition در بهترین حالت قادر است 617 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بدون شک این قدرت برای بسیاری از کاربران کافی است و انتظار آنها را از یک سدان قدرتمند ساخت ب ام و برآورده می‌کند اما برخی از کاربران به دنبال یک خودرو قدرتمندتر هستند به همین جهت می‌توانند منهارت MH5 را خریداری کنند که قدرتی معادل 713 اسب بخار و گشتاوری برابر با 870 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به این ترتیب، این محصول 96 اسب بخار قدرت و 120 نیوتن متر گشتاور بیشتری در مقایسه با M5 مدل کامپتیشن تولید می‌کند.

image
image

اعداد و ارقام مربوط به عملکرد MH5 اعلام نشده اما بدون شک سریع‌تر از مدل استاندارد است. بد نیست بدانید M5 کامپتیشن برای رسیدن به سرعت 100کیلومتر بر ساعت به 3.3 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند در مدت زمان 10.8 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

image
image

البته تمام تغییرات در زیر کاپوت صورت نگرفته و منهارت به فکر هماهنگ کردن ظاهر خودرو با این قدرت هم بوده است. به عنوان مثال در بخش‌هایی از بدنه، فیبر کربن به کار رفته تا وزن خودرو کاهش پیدا کند و از نظر ظاهری هم جذاب‌تر شود. در نهایت منهارت از رینگ‌های 21 اینچی استفاده کرده و نوار زرد رنگی که در بخش‌های مختلف دیده می‌شود، نشان دهنده جسارت طراحان است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)