خانهاخبار
بهبود امنیت وای‌فای با رمزگذاری جدید WPA3

بهبود امنیت وای‌فای با رمزگذاری جدید WPA3

شرکت Wi-Fi Alliance قصد دارد پروتکل WPA3 را به جای WPA2 برای دستگاه‌های بی سیم راه‌اندازی کند که با این کار، احراز هویت و رمزنگاری برای محافظت از شبکه‌های مصرف‌کننده و سازمانی افزایش می‌یابد.
۱۳۹۷/۴/۲۲
image

WPA3 باعث ایجاد تغییراتی در پشت صحنه شده و برای کاربران خیلی واضح نیست که چگونه دستگاه‌ها به هم متصل می‌شوند، بلکه به طور خاص دسترسی به شبکه را برای مهاجمان سخت‌ می‌کند. حتی اگر کاربران برای شبکه وای فای خود رمز عبور ساده انتخاب کنند، WPA3 عناصر دیگری برای دسترسی سخت‌تر دارد.

دو مدل حفاظت WPA3 به نام‌های WPA3-شخصی (WPA3-Personal) و WPA3-سازمانی (WPA3-Enterprise) وجود دارد که تفاوت‌های زیادی با هم ندارند.

WPA3-شخصی از احزار هویت هم‌زمانی برابر (SAE) بهره می‌برد. نوعی کلید امنیتی که با ایجاد پروتکل، دستگاه‌ را قبل از تلاش برای استفاده از رمز‌ عبور شبکه جهت برقراری جبری با hotspot یا دستگاه دیگر، متوقف می‌کند. به همین ‌ترتیب حفره امنیتی ایجاد شده در نسخه‌های پیشین WPA را که احتمال حمله مهاجم از آن جا را افزایش می‌دهد، خاموش می‌کند.

نسخه سازمانی این پروتکل، شامل بسته امنیتی ۱۹۲ بیتی می‌شود که به داده‌های انتقالی، ۱۹۲ بیت اضافه و رمزگشایی بسته‌های اطلاعاتی را برای مهاجمان سخت‌تر می‌کند.

صدور گواهینامه برای WPA3 به معنی دسترسی سریع آن به کاربران نخواهد بود و  کاربران فعلا تجهیزات فعلی شبکه خود را کنار نگذارند.

WPA2 همچنان با تمام دیوایس‌های وای‌فای سازگار است و این بدین معنیست که سخت‌افزاری که دارای پروتکل WPA3 است، با شبکه وای‌فای فعلی به کار خود ادامه می‌دهد. در حالی که محصولات اپل را به احتمال زیاد در آینده پشتیبانی خواهد کرد. به همین خاطر، اپل ممکن است به شروع مجدد خط تولید ایرپورت فکر کند.

ادگار فیگوئرا، مدیر عامل و CEO شرکت Wi-Fi Alliance، در مصاحبه‌ای اظهار داشت:

WPA3 قوی‌ترین محافظ امنیت صنعتی را به ارمغان می‌آورد و سیرتکاملی امنیت وای‌فای را ادامه می‌دهد.

گواهینامه WPA3 هشت ماه بعد از کشف یک آسیب‌پذیری عمده در WPA2 به نام KRACK، که روی دستگاه‌های اپل و سایر سخت‌افزار‌ها تاثیر می‌گذاشت، صادر شد. این آسیب باعث اتخاذ تصمیمی مبنی بر کنار گذاشتن WPA2 توسط این شرکت Wi-Fi Alliance شد و بدین ترتیب WPA3 توسعه یافت.

همزمان با معرفی WPA3، شرکت Wi-Fi Alliance، Wi-Fi Certified Easy Connect را که برای کاهش پیچیدگی دیوایس‌های وای‌فای آن بورد محدود شده یا بدون رابط  صفحه نمایش، این برنامه معرفی شد. Easy Connect قادر به اتصال دستگاه‌ها به یک شبکه از طریق دستگاهی دیگر مثل گوشی همراه هوشمند با اسکن بارکد QR خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)